Saturday 30 August 2014

Ustaz Mokhtar DUP Pahang Jelaskan Mengapa Dia Ditahan ISA dan Kaitannya Dengan AL-MAUNAH

Oleh kerana kebelakangan ini ada dua tiga org yg gatal2 tangan kononnya nak serang saya dengan isu Al-Maunah. Itu pun kerana mereka kira posting2 saya memanaskan punggung mereka dan menyebabkan mereka termimpikan saya. Bangun pagi mesti tercari2 status saya..hehehe. lalu mereka fikir issu Al-Maunah 14 tahun yg lalu perlu dipalitkan dengan saya, agar dapat menuteralize kan kepanasan posting saya. Kerana mereka sibuk sangat nak tau, maka saya dedahkan kat sini. Sapa pun nak serang saya tak kesah sbb saya lihat Mursyidul Am dan Presiden saya releks je bila org serang mereka teruk2. Lalu saya elajar secara amali dari mereka.

Akhir tahun 1999 beberapa orang pimpinan Pertubuhan Al-Maunah ( sebuah pertubuhan seni mempertahankan diri dan perubatan yg berdaftar dengan pendaftar pertubuhan dan mempunyai sijil perakuan dari JAIS) telah datang ke Pondok saya. Tujuan mereka Ialah untuk menyewa kemudahan di Pondok saya untuk kursus dan aktiviti latihan dan Tarbiyyah Ahli Al Maunah.

Oleh kerana pertunuhan mereka adalah pertubuhan berdaftar dan disahkan oleh JAIS, maka tiada halangan untuk saya membenarkan mereka menyewa kemudahan yg ada,Sebagaimana persatuan2 pelajar IPTA dan IPTS yg pernah menyewa sebelum ini. Dalam program selama 3 hari itu saya telah diberi satu slot Kuliah bertajuk Jihad dan tungutannya dlm Islam. Dlm slot kuliah itu saya kaitkan dengan tiga ayat daripada surah Al-Baqarah ayat 127,128 dan 129.

2 minggu selepas kursus mereka di Pondok saya berlaku lah peristiwa "Bukit Jenalik" dan rompakan senjata di kem tentera yg dikaitkan dengan pertubuhan Al-Maunah ( sehingga sekarang kertasputih peristiwa tersebut tidak dibentangkan oleh pihak kerajaan). Sebahagian besar Ahli Al Maunah dan yg pernah terlibat dengannya di tahan dibawah akata ISA, termasuk saya.

Perlu di ingat bahawa pensabitan hukuman dibawah ISA tidak dibawa ke Mahkamah. Penthabitannya betul2 bergantung kepada lapuran pegawai penyiasat ( Introgate Officer) polis yg buat lapuran. Lapuran itu pula bergantung kepada bagaimana pegawai itu membuat andaian dan persepsinya sendiri.

Maka dengan itu saya telah di sabitkan dengan pertuduhan " menyampaikan ceramah bertajuk jihad untuk mengalakkan ahli Al Maunah menentang kerajaan Malaysia dan Yang DiPertuan Agung di luar perlembangaan malaysia".

Dengan itu saya ditahan selama 3 tahun 5 bulan di Kem Kemunting dan 10 bulan tahanan di rumah. 3 tahun untuk 3 ayat dari surah Al-Baqarah.

Maaf ye sbb ambil masa teman2 untuk baca. Sekadar nak kongsi dengan pengunjung fb saya yg selalu duk kaitkan saya dengan Al Maunah. Nak tahu secara lanjut sila desak kerajaan buka kertasputih di Parlimen. Tapi rasanya kertasputih Memali pun tak siap2 lagi.

Sekian..

DARI FB USTAZ MOKHTAR DUP

7 comments:

Anonymous said...

Kertas putih memali

http://library.perdana.org.my/Digital_Content/PLF/WHITE-PAPERS/1006335.pdf

Anonymous said...

ooo...dia nie yg skang dok serang pkr ngn dap. haha, macai pkr dap panas la tue, tue yg asik komen, x berani depan2, asik main belakang mcm peliwat pkr tue.
hahaha...

thanks anon 30 August 2014 14:31, x pasal2 ostad nie buat fitnah plak bila document nie wujud, dikatan xder. haha

Anonymous said...

Turutan Tragedi sauk:

http://www.youtube.com/watch?v=cnJOX1xKpzA

http://www.youtube.com/watch?v=rdVA7e6XpyU

http://www.youtube.com/watch?v=nlGxeaXPu-0

http://www.youtube.com/watch?v=F_YICc7u33A

Anonymous said...

Pkr dan dap bila dia xbley nk berhujah...depa carik jln utk buruk2an peribadi lwn...taktik yahudi

Anonymous said...

Yahudi...tegur je dia....terus dicop anti yahudi...so pkr pakai taktik sama...tegur je...anti pr.

Anonymous said...

Geng peliwat mmg mcm tu....

Unknown said...

Mokhtar senik tayang kote kt messenger oiiii