Friday 22 August 2014

Dua ADUN Syaitan Pengkhianat Enggan Tinggalkan PAS, Takkan Kita Nak Diamkan Diri?


Salah seorang pengkhianat bernama Shaari Sungip memberitahu, dia hadir dalam sidang media menyokong Wan Azizah sebenarnya bukanlah untuk menyokong Wan Azizah tetapi untuk menyokong perlucutan jawatan Menteri Besar Selangor daripada Khalid Ibrahim.

Katanya lagi, kebetulan pula majlis tersebut memberikan sokongan kepada Wan Azizah. Apabila ditanya tentang surat akuan, Shaari Sungip memberitahu, surat tersebut telah disediakan lebih awal dan dia hanya menurunkan tandatangan dengan niat supaya Khalid Ibrahim meletak jawatan.

Tiada niat lain.

Manakala seorang lagi pengkhianat, Hasnul Baharuddin yang menghilangkan diri setelah ketakutan, tidak memberikan sebarang komen kerana gagal ditemui. Walau bagaimanapun, keputusan Jawatankuasa PAS Pusat pada 17 Ogos lalu, membuatkan dia kembang dada walaupun masih takut untuk keluar berhadapan dengan para penyokong dan pengundinya di Morib. 

Gerombolan pengkhianat di dalam PAS masih belum dikenakan sebarang tindakan. Malahan mereka semakin menyombong, angkuh dan bercakap besar tentang peralihan kuasa di dalam PAS.

Selepas kejayaan mereka memalukan Dewan Ulama dan Majlis Syura, AJK-AJK PAS Pusat yang majoritinya menyokong, menyembah dan memuja Anwar Ibrahim serta Lim Guan Eng kini sudah mula merangka untuk merampas kedudukan yang lebih penting iaitu Presiden. Manakala peranan Mursyidul Am PAS pula akan dikecilkan dan dikurangkan. Malah sudah ada perancangan untuk menjadikan Mursyidul Am hanyalah sebagai simbol semata-mata tanpa sebarang peranan mahupun kuasa berbanding sekarang.

Semua kuasa akan dipindahkan kepada Presiden sama seperti yang berlaku dalam UBN. Manakala Anwar Ibrahim akan menjadi Ketua Umum yang mempunyai kuasa luar biasa dalam PAS. Anwar Ibrahim juga berfungsi sebagai pengikat DAP dan PKR dengan PAS.

Dengan kata lain, PAS berada di bawah Anwar Ibrahim bagi mendapatkan pengaruh dan sokongan buat PKR dan DAP. Kerja dan fungsi PAS sekadar memberi khidmat kepada PKR dan DAP. Untuk jangka panjang, PAS akan pupus dan kesemua ahli PAS akan diserap masuk ke dalam PKR dengan sebahagiannya pula berada dalam DAP.

Bagaimanapun, DAP cuma berminat dengan ahli-ahli PAS yang masih muda memandangkan golongan muda PAS merupakan golongan yang paling mudah dibentuk dan disuruh mengikut kehendak Lim Kit Siang dan anak lelakinya, Guan Eng.

Ada yang berkata, kita tidak boleh terlalu prejudis dengan PKR dan DAP, bahkan kita mesti menerima mereka dengan sepenuh hati kerana mereka telah membantu PAS.

Itu mimpi yang seringkali dimomok-momokkan oleh para pemimpin PKR dan DAP memandangkan hakikat sebenar adalah sebaliknya.

Tidak ada cara bagi kita jikalau mahu menguatkan jemaah ini, melainkan menghapuskan terus golongan pengkhianat dan bermuka-muka. Kita sudah biasa kalah dan tidak mengapa untuk kita kalah lagi. Sebaliknya kita sudah biasa menang mempertahankan pendirian dan maruah kita. Justeru, mengapa kita harus biarkan pencabulan maruah dilakukan oleh golongan pengkhianat tersebut.

Mereka tidak seharusnya dibiarkan berada di dalam jemaah ini. Walaupun mereka mungkin memegang beberapa kerusi DUN dan Parlimen, kewujudan dan kemenangan mereka sebenarnya tidak mendatangkan sebarang erti kepada PAS. Apa guna kita memang angka dan jumlah kalau kita sebenarnya ditarik hidung dan dipaksa menyembah pihak lain.

Ayuh wahai ikhwan... gerakkan senjata dan gunakan segala kekuatan kita untuk menyingkirkan para pengkhianat. Halau mereka keluar dari jemaah ini sebagaimana Rasulullah s.a.w. menghalau kaum Yahudi dari bumi Madinah dan Makkah 1400 tahun dahulu.

Hanya dengan cara itu sahaja, kita boleh mendapatkan semula maruah yang telah mereka gadaikan demi kemewahan dan kesenangan mereka. Kita di bawah mempunyai kuasa untuk memilih. Wala' dan ta'asub dua perkara berbeza. Kita wala' kepada kepimpinan yang mahu memperjuangkan ihsan ummat dan jemaah. Kita ta'asub kepada ajaran dan perintah Allah Taala dan rasul-Nya.

Jangan sesekali kita palingkan iman dan pegangan kita demi memperolehi kemewahan sepertimana yang dilakukan oleh Mat Sabu, Timbalan Presiden kita sendiri!

15 comments:

Anonymous said...

Bau Burit Maah...
.

Anonymous said...

Alhamdulillah, masih ada Blogger dlm PAS yg berani Menyonsang Arus Melawan Golongan Puak Berhaluan Kiri Liberalisma di dalam PAS, spt Mat Sabu, Khalid Samad, Hanifa Maidin, Mahfuz Omar, Saari Sunggip dan lain2nya.

Jadi PAS pon berpecah dua dgn golongan PAS Asli yang mungkin tinggal sedikit saja keahlian mereka untuk melawan Pas Liberal yang memang ramai majoritinya.

Inilah Hasil Tahaluf Siyasi dengan DAP dan PKR bilamna Lim Gung Eng dan Anwar Ibrahim berjaya di dalam usaha mereka MEMESONGKAN AQIDAH ahli PAS supaya menjadi seperti mereka mencintai dunia semata2.

Sungguh cetek Iman kita ini sehingga mudah dipesongkan oleh Puak2 Syaitan, dengan janji2 yang manis Syurga Duniawi.

Anonymous said...

ye ke anon 07:47. kalau ye baguslah. selalunya tak kemana, konsisten dengan prinsip tidak akan kekal lama. sekejap lagi akan bertukar macam transformer. keputusan majlis syura, pandangan presiden dan mursyidulpun boleh disepak terajang, inikan pula pendapat blogger....heheh. takde jual beli ke?

aku said...

aku pro-BN tapi aku mmg suka masuk blog fzt dan blog santau...buat check and balance..berani kerana benar, bukan menyokong membabi buta..kalau BN salah, PAS tak betul, kami tetap kritik...PKR/DAP pergi lingkup..tq

Anonymous said...

Assalamualaikum...teringat mase skolah dulu...bila pilihanraya pas masuk bertanding kat jelutong..ada pakcik2 kat situ tanye...kenapa Pas masuk bertanding dah tentu hilang wang pertaruhan...ape jwp calon pas...kite bertanding bukan semata2 utk menang..tapi kite nak pertahan kan akidah orang islam kat kaw. Ni...dari alam universiti dok berjuang utk pas..walaupun tau takkan menang di kaw.mendiang karpal dulu...tapi semangat dgn kata2 calon pas tu...sekarang..semuanye dh tinggal kenangan...kuasa dan harta menyebabkan org lupa tentangperjuangan...Allah tak akan tanye ape yg kite dah berjaya buat..kerana semua itu sudah dlm perancangannya...Allah lebih memandang ape yg kiteusahakan...sebagaimana kisah burung kecil yg cuba memadamkan api yg membakar nabi Ibrahim as. Walaupun hanye mengambil beberape titik air melalui paruhnye..wallah huaaklam...

Anonymous said...

Aku memang sependapat dengan blog SB dan boleh dikatakan semua post beliau aku teliti, tahniah SB kerana berani kerana benar. TQ

Anonymous said...

Tahniah sb...

Anonymous said...

Ini motto yang PAS sedang praktikkan:

Kami Konsisten Untuk Tidak Konsisten

PemerhatiMuda said...

Motto PAS bg aku pulak.. ialah

PAS: KAMI KONSISTEN UNTUK KEKAL MUNAFIK.

Esok cakap lain lusa cakap lain. Janji dimungkiri. Janji pd MB Selangor nak sokong tapi esok lusa lepas Anwar dan DAP mungkur hulur habuan sikit (rasuah), janji dikhianati.INI SIFAT GOL.MUNAFIK!

Islam di sepak terajang tiada akhlak.. tiada unsur perjuangan.

Madey Kutty Ngok said...

Salam,

Allah SWT telah berikan peluang untuk PAS tadbir Selangor berkali2 dan peluang inilah digunakan untuk mengembalikan kekuatan pemerintahan Islam.. sebab Islam itulah yang PAS pakai dlm berkempen..

tapi mana dia? Apakah Allah SWT mahu ditipu oleh pemimpin PAS? Apakah Allah SWT lupa dengan penipuan PAS?

MAHA SUCI ALLAH DARI BERSIFAT LUPA DAN ALLAH MAHA BERSIFAT DENGAN KESEMPURNAAN.

Nantikanlah bala bencana buat PAS kerana khianat segala2nya.
Bg pemimpin dan cai2 totok PAS. Musuh mereka ialah UMNO dunia akhirat. Mereka langgar perintah Allah demi mahu mengekalkan UMNO sbg tangga tertinggi sebagai musuh..

inilah tipudaya syaitan terhadap PAS. Walaupun konon banyak ularmak dalam PAS tapi mereka bertopeng pd Islam. Islam dipilih pada bab yang menguntungkan nafsu pemimpin2 PAS.

Tunggulah saat kehancuran PAS. Allah SWT pasti akan menghukum PAS dengan saga cercaan padd UMNO selama ini. HAMAS berjuang untuk Islam bukan mencerca FATAH!

PAS munafik

Anonymous said...

Dulu ada ura2 nak Islamkan DAP tapi berlaku sebaliknya. PAS telah dikafirkan oleh DAP.

Sorry to say ... bodoh sungguh PAS ni.

Anonymous said...

Selagi orang orang PAS tak terima hakikat- cakaplah apa pun, rancanglah apa pun- semuanya takkan menjadi.
Apakah hakikat yang mesti diterima oleh orang-orang PAS?
1. Orang UMNO/MELAYU/ISLAM adalah SAUDARA KAMU. Bukan musuh.
2. DAP memperjuangkan agenda SELAIN ISLAM.
3. Bertahaluf siyasi dgn PKR dan DAP adalah satu KESALAHAN. MAKA, KELUARLAH DARI PR.

Ada orang orang PAS berani berkata ya kepada kesemua 3 di atas?
Jika, ya. Alhamdulillah. Semoga PAS kembali ke landasan yg betul.
Jika tidak, selamat menuju kehancuran berkat doa engkorang sendiri- pecah perut, KO!

Anonymous said...

Maaf cakap. Aku tengok muka Mat Sabu sebiji macam muka SETAN. Muka Mat Sabu kalau digandingkan dengan muka Benjamin Nyetanahu memang sepadan sungguh.

Anonymous said...

Maaf cakap. Aku tengok muka Mat Sabu sebiji macam muka SETAN. Muka Mat Sabu kalau digandingkan dengan muka Benjamin Nyetanahu memang sepadan sungguh.

Anonymous said...

Aku pulak tengok muka Mat Sabu 121 macam kucing nak pelahap ikan.....hang pa semua jaga2 lah bini hang depan Mat Sabu ni nanti. Sat lagi kalau Hj Hadi nak balik jadi Nelayan, kucing ni lah yang akan naik jadi bos ko orang semua.....habis lah kena kenduri muslimah kat dalam PAS-pisss-pussyyy tu. DAh lah le ni jo orang semua tahap keldai.......