Tuesday, 26 August 2014

Tiket Penerbangan Anwar Ibrahim ke Israel, Siapa Sebenarnya Yang Terkantoi?


Modus operandi memalsukan dokumen termasuklah surat waimma tiket kapal terbang, sebenarnya bukan perkara baru. Sekitar 1998 dahulu, mereka yang menyokong Anwar Ibrahim adalah golongan yang cukup pakar, cukup terlatih dan langsung tidak berasa bersalah menyebarkan dokumen-dokumen palsu tersebut kepada masyarakat demi menimbulkan kebencian kepada Mahathir dan UBN.

Sehinggakan jemaah PAS juga menjadi antara tenaga kerja percuma menyebarkan pemalsuan-pemalsuan tersebut di serata tempat termasuklah di masjid dan surau.

Kalau di surau-surau sekitar Bandar Baru Bangi, termasuklah Masjid UKM, mudah sangat untuk kita melihat dokumen-dokumen yang telah dipalsukan itu, dilekatkan di papan kenyataan dan kemudian diberitahu, itulah yang dilakukan oleh Mahathir dan UBN.

Rupa-rupanya ia masih berterusan dan masih lagi digunapakai oleh golongan yang kuat menyokong Anwar Ibrahim.

Semalam, apabila gambar tiket penerbangan dari Jordan ke Tel Aviv mula dikesan di WhatsApp, punca yang pertama datang daripada pekerja sepenuh masa dengan PKR. Selidik punya selidik, budak tu bekerja di bawah Rafizi Ramli dan Saifuddin Nasution di bahagian teknologi dan propaganda PKR.

Umpan dipasang. Pengedaran menggunakan Whatsapp dan Telegram hanya mengambil kurang dari 10 minit untuk diedar dalam liputan yang sangat besar. Tujuan tiket tersebut 'didedahkan' ialah agar macai-macai UBN termakan umpan dan kemudian menyebarkan kepada khalayak ramai.

Ternyata umpan menggunakan nama ANWAR IBRAHIM memang mudah laku. Dalam tempoh singkat, macai-macai UBN menjadi penyebar tiket palsu tersebut tanpa menyedari yang mereka telah dipergunakan oleh Rafizi Ramli dan Saifuddin Nasution yang mahu mengalihkan tumpuan apabila Kongres PKR yang baru sahaja selesai, mendapat sambutan yang sangat hambar.

Tiket tersebut dikeluarkan dan umpan pun mengena sasaran.

Apabila ia tersebar dan viral, muncullah 'penyelamat' yang akan menerangkan tentang ciri-ciri palsu yang terdapat pada tiket berkenaan bagi membuktikan bahawa macai-macai UBN adalah bodoh, suka membuat fitnah dan memalsukan segala benda yang berkaitan dengan Anwar Ibrahim.

Begitulah yang dilakukan dan ternyata PKR dan para penyokong Anwar Ibrahim masih lagi meneruskan tradisi jijik mereka semata-mata untuk menyelamatkan air muka Anwar Ibrahim anak beranak.

Mereka pernah menganiaya beberapa orang pemimpin PAS dengan cara yang sama, sebelum menyalahkan macai-macai UBN. Mereka juga menganiaya pemimpin-pemimpin PKR sendiri yang enggan melutut dan mengampu Anwar Ibrahim anak beranak dan kemudian menuduh macai UBN yang melakukannya. Bahkan mereka sanggup memburuk-burukkan Anwar Ibrahim satu keluarga, sebelum menuding ke arah orang lain.

Tentu sebahagian daripada kita ingat lagi, klip video yang memaparkan seorang lelaki mencium ketiak Anwar Ibrahim atau gambar-gambar yang menunjukkan Azmin Ali sedang diaiskrimkan oleh seorang wanita cantik atau klip video Nurul Izzah di belakang pintu bersama salah seorang pensyarahnya.

Kerja macam UBN ke tu atau sebenarnya kerja orang dalam PKR yang mempunyai kepentingan?

PKR adalah anjing pemakan tahi. Mereka tidak akan melepaskan tahi untuk dimakan apabila mempunyai kesempatan dan apabila diketahui, mereka akan cepat-cepat mengatakan, bukan mereka yang makan tahi tapi orang lain.

Tiket palsu Anwar Ibrahim ke Tel Aviv adalah contoh terbaru. Yang pasti, Rafizi Ramli dan Saifuddin Nasution sangat tahu bagaimana tiket itu boleh wujud dan boleh tersebar di media sosial.

9 comments:

Anonymous said...

Pecacai tegar angkat najis anwar memang pakar dan terlatih dalam bab fitnah dan propaganda sama macam sekutu mereka yahudi yang membunuh rakyat pelastin, mereka juga dilatih oleh pakar yang sama.

Anonymous said...

Terimakasih Blogger Santau Berapi di atas kepakaran dan penjelasan panjang lebar akan Fitnah dan Dakyah Songasang yg cuba di ketengahkan oleh Rafizi dan Saifuddin.

Jelas, sudah berapa lama Puak2 PKR ini menggunakan kesempatan di atas kebodohan Blogger2 lain di dalam menyampaikan propaganda mereka.

Pon begitu masih ada segelintir manusia di dalam PKR yg begitu tegar menyokong mereka membabi buta.

Sungguh kuat Pengaruh DAP untuk menghancurkan silaturahim dan perhibungan di antara sesama Islam dan Melayu di Tanah air kita.

Propaganda Puak Dap Laknatullah ini, di sambung selia oleh PKR kebanyakkannya Melayu yg tiada rasa bersalah di atas diri masing2 demi mencari sedikit habuan duniawi semata2.

Hasilnya ini, diberi makan anak bini, PATUTlah Rumahtangga Keluarga PKR tak pernah aman dari musibah demi musibah.

Anonymous said...

Barua2 pkr ni specis terbuang dari ubn..ubn pun dah tak nak kat dia org dan yg peliknya ubn dah berubah ke arah yg lebih baik dan yg buruk2 melekat kat pkr..sudah2 la kita bermusuh dgn ubn ni.tiada dosa yg diwarisi.mcm suami isteri.aku rasa setelah si suami mentarbiah dan menasihati si isteri menutup aurat dll tapi masih berdegil maka dosa si isteri tanggung sendiri dan si suami terlepas dari menanggung dosa isteri..dosa yg tidak diwarisi

Anonymous said...

As salam .. admin..
kebanyakan penyokong PAS .. TAHU PERBUATAN SALAH LAKU ANWAR IBRAHIM n TH8NK TANK PKR .. TAPI MASIH JUGA MENYOKONG PKR DENGAN 1000% DIBERIKAN.. ADAKAH 8NI MENURUT ARAHAN DARI PIHAK TERTINGGI PARTI ..
1. MUNGKIN DENDAM KEPADA UMNO .. MELEBIHI SEGALA GALA NYA ..

Anonymous said...

Dendam kpd umno leboh menebal dari cintakan Allah dan mengikut sunnah Rasul...
segala kemunafikan menjadi amalan harian..

Anonymous said...

WOit lahabau macai umnopungok

Nampak sangat hangpa tak pernah naik flight...kereta lembu kot guna tiket cam tu...

kalau cakap melayu bodoh kang marah...hehehhehehe

Anonymous said...

Yang bodo banggang tu korang.. puak kahak hijau.. dah tau pkr tu penuh dgn najis buangan umno korang pakat ramai2 puja dan sanggup bguling ats jalanraya..bodo piang..!! Akal ade taknak guna... sendri bodo tak nak mgaku... org bodo mana nak mgaku bodo... kn..? Kn.. ?
Hehehehe... bodo tahap anjing la ko ni

Anonymous said...

bro, dokumen Langkah Kajang tu camner pulak?

Anonymous said...

Tiket asal depa ambik kat sini...
http://tourismwithme.com/my-opinion-on-royal-jordanian-airline

Blogger anti-anwar dh kena main daaa.. Rookie mistake... Bak kata shee yee aun ( SYA).. Pro kerajaan ketinggalan jaun dlm perang cyber huhu