Tuesday 19 August 2014

Dosa Anwar Ibrahim Terlalu Besar Dan Tidak Boleh Diwarisi

Mungkin Anwar Ibrahim terlalu yakin serta percaya dengan konsep pewarisan dosa yang menjadi sebahagian daripada kepercayaan kawan-kawan Baratnya. Kepercayaan tersebut telah diterjemahkan menerusi amalan di Malaysia, sekaligus dicampuradukkan dengan ajaran Islam yang mulia dan menolak konsep pewarisan dosa.

Anwar Ibrahim tidak pernah menyembunyikan keinginan serta cita-citanya mahu menjadi Perdana Menteri Malaysia selain 'memperbetulkan' sejarah dan latar belakangnya agar kuburnya nanti tidak dikencing cucu cicit sendiri kerana gagal menahan hawa nafsu dan tegar mencabar Allah Taala serta ajaran Raasulullah s.a.w.

Itulah sebabnya, Anwar Ibrahim sanggup berbuat apa-apa sahaja, sekalipun dia juga sedar, namanya akan terus busuk dan memburuk di mata masyarakat umum. Anwar Ibrahim berpegang kepada konsep, fitnah dan cerita bohong kalau diulang-ulang, akhirnya akan diterima sebagai perkara benar.

Itulah kesilapan yang telah dilakukan oleh pucuk pimpinan PAS. Sikap bermusuh dengan UBN yang telah ditanam bersungguh-sungguh dan dihadami, akhirnya membutakan mata sebilangan besar daripada kita. Kita tidak lagi menggunakan naqli dan aqli apabila membuat keputusan. Kita hanya mendengar cerita serta rintihan Anwar Ibrahim. Kita enggan mendengar cerita daripada musuh kita kerana kita sudah cukup yakin bahawa UBN akan menghadirkan kita dengan cerita-cerita bohong, tipu dan fitnah sebagaimana yang sering ditekankan oleh Anwar Ibrahim setiap kali dia bertemu dengan pucuk pimpinan PAS.

Namun dari semasa ke semasa, Allah Taala memberikan petunjuk kepada kita siapa sebenarnya Anwar Ibrahim. Apa rahsianya dan mengapa Allah Taala langsung tidak memberikan peluang kepadanya untuk menjawat jawatan Perdana Menteri yang sangat-sangat diidamkannya.

Pun kita masih buta. Pun masih ramai pemimpin PAS sendiri yang sangat percaya, TAHALUF SIYASI kita dengan Anwar Ibrahim serta DAP akan memenangkan kita dan akan memartabatkan Islam di negara ini. Ramai juga yang bermimpi dan berkhayal kononnya, dengan bantuan DAP dan Anwar Ibrahim, cita-cita kita menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara baldatun thoiyibbatun wa robbun ghafur akan berjaya.

Namun, Allah Taala sekali lagi memberikan petunjuk bahawa tahaluf siyasi kita dengan Anwar Ibrahim dan DAP bukan sahaja telah menjadikan Islam dan umat Islam di negara ini sebagai tempat kencing berak mereka, bahkan PAS sendiri jatuh ke sudut paling hina dan dilihat sekarang ini hanya pandai bercakap tetapi sebenarnya mempunyai tali di hidung yang dihela oleh Anwar Ibrahim dan Lim Guan Eng.

Kita hanya dibebaskan oleh Anwar Ibrahim dan Lim Guan Eng apabila kita menyerang UBN. Tetapi apabila kita enggan menerima penyelewengan dan maksiat di dalam Pakatan Rakyat, Anwar Ibrahim dan DAP cepat-cepat menarik tali hidung kita sehingga akhirnya kita terpaksa menurut sahaja kehendak mereka.

17 Ogos adalah tarikh yang membenarkan perkara itu dan mahu tidak mahu, malu atau tidak, kita perlu mengakuinya bahawa kita berada pada kedudukan paling lemah dalam Pakatan Rakyat, meskipun kita menguasai kerusi DUN di Selangor.

Kita mungkin boleh tersengih, seronok dan bangga kerana Anwar Ibrahim cuba mengalihkan dosa serta perancangan jahatnya kepada UBN. Namun kita juga tahu bahawa dalam kes perebutan jawatan Menteri Besar Selangor, UBN tidak terlibat langsung. Sebaliknya semuanya dimulakan dan dicetus oleh Anwar Ibrahim sendiri.

Begitu jugalah dengan kes liwatnya. Anwar Ibrahim boleh menuduh UBN, boleh mendakwa Najib Abdul Razak berkonspirasi untuk mengenakannya, tetapi hakikatnya, walaupun sudah ke peringkat Mahkamah Persekutuan, Anwar Ibrahim dan para peguamnya gagal menjelaskan bagaimana air maninya boleh berada dalam lubang dubur Saiful sedalam 4 cm.

Perkara paling asas seperti itu pun tidak dapat dijelaskan, masih ada juga orang kita yang percaya tentang konsep konspirasinya yang serba mengarut. Sedangkan secara hakikatnya, Anwar Ibrahim bukanlah sehebat mana pun. Dia cumalah pemanipulator, DAJAL LAKNATULLAH yang melaga-lagakan orang lain agar orang boleh bergaduh dan dia menguasai kedua-dua belah pihak serta bercakap bohong sepanjang masa sehingga dia sendiri tidak tahu yang mana satu benar, yang mana satu bohong.

Contoh ketara adalah 50 Januari....

35 comments:

Anonymous said...

Yang lain-lain tu belum insaf lagi. Hidup bagaikan zombi, heran aku.

Anonymous said...

Yang lain-lain tu belum insaf lagi. Hidup bagaikan zombi, heran aku.

Anonymous said...

KALAU SEBUT PERKARA JAHAT...INILAH ORANGNYA. DAJJAL YANG DITURUNKAN DINEGARA INI. MASAKAN TIDAK...SEGALA BAPAK ULAMAK PUN BOLIH SUJUD DIKAKINYA. ULAMAK YANG BERTARAF WALI PUN BEGITU TAKUT DAN MENGGIGIL BILA DISEBUT NAMA DAJJAL INI.
TUAN ADMIN...DISINI KEKADANG TERTANYA2 ADAKAH PARA PEMIMPIN PAS DAN SEGELINTIR YANG DIKATA ULAMAK PUNYA RAHSIA PERIBADI SEHINGGA BEGITU MUDAH DAJJAL NUAR MEMICIT TELOR MEREKA. SETIAP KALI BUAT KEPUTUSAN PASTI U TURN. MALU BILA BERDEPAN TEMAN2...BILA KITA BERSUNGGUH MEMPERTAHANKAN PEMIMPIMPIN KITA. MEREKA PASTI U TURN. APAKAH MEREKA TIDAK BERPENDIRIAN ? ATAU MEREKA PUNYA MASALAH PERIBADI YANG DIKETAHUI DAJJAL NUAR UNTUK MEMERAS UGUT MEREKA ?
SEPERTI STOPA SKANDAL SEKS. HJ HADI DENGAN SAMAN 2 JUTA. INI CUMA CONTOH. YANG LAIN WALLAHUALAM.
CUBA TUAN ADMIN SELIDIK. KEPERCAYAAN SAYA PADA JEMAAH INI SEMAKIN MENIPIS. TIADA LAGI SEMANGAT BERKOBAR2 SEPERTI WAKTU2 DULU. SEGALA PERCAKAPAN PEMIMPIN ATASAN SEMUA TIDAK CONSISTENT. BOLIH U TURN. MACAM MUNAFIQ. ATAU SEMEMANGNYA MUNAFIQ ???

Anonymous said...

sama kita 07.06

Anonymous said...

DAJJAL SUDAH DEKAT KITA...MENGANGKAT WANITA JD PEMIMPIN...AWAS NABI SAW DAH PESAN.UMAT INI AKAN MUSNAH.HARUS KITA FIKIR N UBAH.

Anonymous said...

Benarlah pesan Rasulullah SAW, Dajjal apabila bercakap, maka semua akan percaya padanya...

Situasi Hari ini, PAS bukan saja Nak Meruntuhkan Islam, akan tetapi juga Institusi Raja2 Melayu yang menjadi Tulang Belakang Keturunan Melayu.

Bagaimanakah PAS ini memperjuangkan Nasib Bangsa Melayu Islam???

Atau pada PAS, DAP itu Islam, Anwar itu seorang Wali Allah yang dituduh segala macam? Semuanya Fitnah?

Secara Buta Tuli PAS menolak Hukum Naqli dan Aqli pabila menolak bukti saintifik berupa "BESI", video besi?

Ceramah PAS dlm bentuk Cakera Padat "CD atau DVD" boleh pulak pakai?

Siapakah yang Menjadikan dan Menciptakan Video Besi itu? Manusia kah? Allah kah? Apa tidak ada sebarang ayat yg berkaitan teknologi moden di dalam Al-Quran, walhal Al-Quran sesuai diguna-pakai sepanjang zaman?

Video Besi itu juga memiliki zarah-zarah kehidupan, seprti juga kita apabila kita mati, roh kita adalah dalm bentuk zarah.. semuanya milik Allah AzzaWajalla.

Nampaknya sungguh CETEK ilmu Para Ulamak PAS yg menghalalkan Cara,Kaedah hanya untuk menghancurkan saudara Islamnya yg lain iaitu UMNO, Bukanlah Memperjuangkan Islam.

Tujuan PAS semata-mata untuk menghancurkan UMNO, Bukan memartabatkan Islam, Bukan untuk mempertahankan Institusi Raja yang menjadi Tonggak Melayu dan juga PAS langsung tidak berjuang untuk Bangsa Melayu yang majoritinya Islam.

Islam di Malaysia makin melemah kerana PAS siang hari dan malam hari asyik Berpolitik Menyalahkan UMNO, Menyalahkan Kerajaan, tiada Tujuan Lain.

Bila TGHHA menerajui PAS di Terengganu, mengalahkan UMNO, PAS tiada daya dan upaya untuk mentadbir negeri, tiada bijak pandai, ulamak terbilang untuk memartabatkan Islam di Terengganu, Bangsa Melayu dsbnya, malah menyalahkan UMNO & Kerajaan Persekutuan bila Duit Royalti tidak dapat mereka nikmati..

Jadi Benarlah PAS berjuang untuk Diri dan Kepentingan Peribadi Pemimpin mereka, inilah Dajjal dalam Agama.

Orangjohor said...

Saya setuju dgn semua pendapat rakan2x semua di atas. Alhamdulillah dan bersyukurlah kita, sungguhpun kita bukan ulamak atau orang cerdik agama, tapi kita diberi Allah hidayah di hati2x kita untuk tidak tersungkur dan terpedaya dengan habuan 'syurga' yang dibawa oleh utusan dajjal di negara ini. Dikala pemimpin2x dan orang agama yg mengaku mereka ini bertaraf ulama dan alim pandai sedang memakan nikmat neraka pemberian dunia, ayuhlah kawan2ku, kita rapatkan saf dan tauhid kita dengan hidup saling ingat mengingati dan berpesan2x supaya membuktikan kita mempunyai rasa cinta sesama kita atas nawaitu sygkan Allah dan agama kita. Panjangkan pesan2x kita pd istri dan ank kita, tetangga kita dan org2x kesayangan kita jugak. Dikala negara dilanda musibah dan dukacita, kita2x, ank2x kita yg sdg berada di pondok2x, madrasah2x, pusat2x tahfiz, org2x alim yg soleh dan solehah masih tersenyum gembira kerana kita tahu perkhabaran dtgnya akhir zaman itu benar dan sedang mendekati kita, kerna itu kita tidak mudah termakan dengan permainan dajal dan utusan2xnya yg sdg merosak di bumi kita. Allah Maha Besar3x.

Anonymous said...

Saya rasa inilah balasan Allah terhadap para ulamak kita yang terlalu membenci / mengkafirkan UBN. Dulu difatwakan Haram bekerja sama dgn org kafir dlm memerintah. Padahal kita boleh tengok parti MCA dan MIC jauh lebih lemah. Sekarang kita pula yang bekerjasama, tapi menjadi pengikut kerana PKR dan DAP bila bergabung lebih kuat dari PAS. Akhirnya undi dapat , Islam tergadai.

Anonymous said...

Perjuangkan lah demi ISLAM saudara2 ku sekelian...
walau di hina..
walau di cerca..
walau di injak...
Menegakan islam itu wajib...
tapi...
menegakan islam tidak perlu sampai jadi menafik..

Anonymous said...

Anggaplah situasin di selangor sebagai model bayangan situasi bila PR dapat meumbangkan kerajaan pusat (UBN)... lihatlah apa yang pas boleg buat, apa yang ulamak pas boleh buat, apa yang rakyat boleh buat? apa yang sultan boleh buat?... semua keputusan adalah bergantung kepada keputusan al-jubb dan Lim Kit Siang atau LGE... tiada keputusan lain dapat mengatasinya... justeru apa nasib pas jika hudud nak dilaksanakan?... itu belum lagi cadangan2 lain dari pas... fikirkanlah sendiri.

Anonymous said...

DI HUJUNG2 KEHIDUPAN HAYAT DUNIA KEBENARAN SUDAH LAMA BERKUBUR , KENAPA KITA MENGANGGAP ORANG PARTI POLITIK SEBAGAI ULAMAK ???
DI DALAM POLITIK TIADA ULAMAK ,,, PARA ULAMAK BUKAN BERZIKIR DAN BERTAHMID DIDALAM ''SURAU'' POLITIK ORG2 YG DUDUK DIPENTAS POLITIK KEBANYAKAN NYA MALAH DIKATAKAN SEMUA ADA LAH PARA2 MUNAFIKIN DAN SHAITON YG ME WAKILI SYAITAN KERANA PERMAINAN INI , INILAH GAYA KEHIDUPAN NYA

ANUAR SEORANG PELIWAT PENZINA MUNAFIK PERASUAH PEMBOHONG , BERZINA DENGAN ISTERI ORANG ,,,ADA KAH MANUSIA SEHINA BINATANG MAU DI JADIKAN PEMIMPIN ????? KITA MERESTUI BALA DARI ALLAH JIKA DIA MEMIMPIN
ORANG DLM PAS DUA PEKARA YG SANGAT MEREKA GEMARI
DUIT
PEREMPUAN ,,,BINI,,,BINI,,,BINI....
LIHAT MAT SABUN
LIHAT MUSTAFA
LIHAT USTZ BADRUL
DAN LIHAT DIANTARA PENGIKUTNYA
SHAM KAMIKAZI
ABI ABADI
BOB LOKMAN
ADA RAMAI DN BNYK LAGI YG BELUM TERSEBUT

Anonymous said...

masalahnya...pemimpin parti yang memperjuangkan islam itu sendiri MUNAFIK.
apa tuan ingat saya mahu lagi duduk dalam jemaah ini ? saya tidak mahu disoal dikamudian hari. insyaallah saya akan berjuang dengan daya upaya saya demi ISLAM.
parti yang saya harapkan cuma jadi pak angguk saje pada dajjal. tiada apa yang nak diharapkan...lemah...longlai cuma nampak gagah bila berdepan dengan saudara sendiri(umno). seperti dapat tongkat ali atau viagra. begitu meluap2 nafsu untuk menggayang umno.
kenapa semangat itu tidak kita terjemahkan bila menghadapi kafir dan munafikin yang nyata mempurak purandakan islam..
marilah rakan2 yang masih ada rasa insaf dalam dada...kita pertahankan ISLAM dan BANGSA ini dari diinjak2 olih kafir dan munafikun.

allahuakbar 3x

Anonymous said...

Bila saya kenangkan yang polemic perebutan MB Selangor ini berlaku dalam bulan Syawal, hati saya terkedu dan merintih.

Sebulan kita melalui tarbiah Ramadhan, apakah tidak sedikitpun terlekat zat Ramadhan di hati para pimpinan PAS untuk berfikir demi Islam, Negara dan bangsa Melayu?

Apakah nilai puasa mereka kalau mereka masih tidak nampak bahawa mereka sebenarnya telah diberi peluang oleh Allah untuk memilih di antara bertahalul siyasi dengan saudara seagama (UBN) atau kekal dengan puak Evangelist dan para penyokongnya.

Rasa saya pilihan adalah jelas... terang-benderang... tapi kenapa masih tidak nampak???

Sehingga ke hari ini, saya masih tak faham kenapa TGNA begitu adamant mengatakan 'tidak mungkin' PAS bekerjasama dengan Umno kerana dulu (tahun 1976-77) Umno telah 'mengkhianati PAS.

Memang saya masih kecil ketika itu. Yang saya ingat hanya rusuhan, FRU di jalan-jalanraya dan perintah berkurung. Askar di sana-sini.

Tapi, bukankan pemimpin2 Umno ketika itu semuanya sudah bersara (kecuali Tg Razaleigh)?

Takkan kesilapan pemimpin dahulu (jika benarlah Umno menipu PAS) harus dipikul oleh pemimpin Umno sekarang? Kebanyakan pemimpin Umno yang ada sekarang juga sezaman dengan saya. Makna kata, mereka masih kecil ketika kejadian tersebut.

Apakah dosa seorang ayah harus dipikul oleh si anak?

Wajarkah TGNA menghukum si anak atas kesilapan si ayah? Si anak tak tahu apa-apa pun ketika itu.

Di manakah sifat Rasulullah s.a.w yang seharusnya ada pada seorang alim yakni tidak mengungkit kisah lampau... memaafkan... berlapang dada... dan sebagainya.

Di manakah nilai puasa kita?

berasiam said...

apa matlamat sebenar anwar ibrahim merebutkan jawatan menteri besar selangor secara begitu gopoh. bagi seorang pesalah, tidak ada yang lebih bernilai daripada pengampunan. dengan meetakkan isterinya sebagai mb, DYMM Sultan Selangor adalah dalam jangkauan mereka untuk menitahkan pengampunan buat anwar ibrahim. bilangan adun mereka yang melebihi dua pertiga dalam dun selangor akan dijadikan senjata ampuh anwar terhadap istana. hampir pasti, itulah matlamat anwar di selangor. dari pengampunan itulah dia akan mengorak langkah ke putrajaya.

Anonymous said...

Saya bosan dengan keputusan pemimpin PAS. Saya telah bergerak dengan ISMA/Arus Baru yang lebih konsisten.

Anonymous said...

PAS melayu? Islam? Parti Anjing Semalaysia.. Majlis Bubur Asyura adala.. tak dpt nak di gambarkan kemarahan pd makhluk ini kalau PKR tu kita blh terima lg sbb mrk tak guna kan islam utk menang.. nasihat aku kpd mrk yg masih duduk dlm n.ajis tu mufarrakah ajela wei.. kubur korang bkn Aljuburi yg tlg jwb kan.. macamana korang blh berimamkan peliwat tegar..

Anonymous said...

Saya amat setuju dgn semangat rakan2 di atas..saya lebih kpd pengundi atas pagar tapi jauh di sudut hati, saya cenderung kpd pemerintahan islam..negara islam dan pemimpin melayu islam..nampak mcm pas adalah pilihan saya..kawasan undi saya..parlimen pas lawan mcm..pilihan saya pas..adun pas lawan umno..pilihan saya umno (melayu islam gak)..saya perhati pas dari jauh..saya cukup stim dgn pas dulu2..sebelum pas berkerjasama dgn pkr/dap dan pas selepas mengundurkan diri dari barisan alternative..masa tu pas sangat konsisten..istiqamah dlm perjuangan..meraih momentum sedikit demi sedikit..pemerhatian saya pas blh mengantikan umno suatu masa nanti..mcm bertatih2..hingga la pas trrjebak dgn pr dan bergabung dgn pkr/dap..dari 1998 pas semakin merundum sedikit demi sedikit..itu dari pemerhatian sebagai pengundi atas pagar tapi simpatism kpd pas..tapi perkembangan terkini dlm krisis mb selangor ni benar2 merobek hati saya pd kepimpinan pas..sangat2 jelas flip flop pendirian pemimpin tertinggi pas..mcm ada tangan ghaib di belakang..saya cuba utk tidak melayan pemikiran ini tapi akhirnya saya tak dpt menahan dari menipu diri sendiri..bukti mcm mana lagi yg kita nak tunggu dari allah..saya bagi satu bukti..tan sri khalid pecat exco pkr dan dap sebab exco2 ni sedia meneruskan kerja tapi dgn beberapa syarat..mrreka letak SYARAT..bila umno tawarkan diri menyokong tan sri khalid,umno tak letakkan apa2 syarat..tapi selepas beberapa hari je exco2 pas yg masih kekal terus bagi syarat pd tsn sri khalid jika mb lantik umno jadi exco,maka pas akan keluar dari gabungan kerajaan pas n umno..nah..pas pun bagi syarat pd mb mcm exco pkr dan dap bagi syarat pd mb..pada saya perdamaian antara pas dan umno blh berlaku..tapi kedua2 pihak tak perlu letak apa2 syarat..itu saja..perdamaian tanpa syarat..sbb jgn ada apa2 syak wasangka..
Sebenarnya yg ramai tak tahu atau terlepas pandang ialah hamas dan fatah pernah memeterai perjanjian damai..dan ianya dilakukan di depan kaabah..ayuh kita gerakan perdamaian umno dan pas (tak perlu bergabung cuma check and balance)dan dimeterai depan kaabah..TANPA SYARAT..kita tengok siapa yg ikhlas..siapa yg letak syarat kita tinggalkan dan kita sokong yg satu lagi..saya cabar melayu islam malaysia..kita gerakan usaha ni..utk sementara ini saya dgn rasa kecewa mengistiharkan saya mufarakah dari jemaah kita..dan akan terus jadi pengundi atas pagar..

Anonymous said...

semua yg di atas benar belaka, masih belum terlewat, jgn gundah kita majoriti sebenarnya yg 27 dalam JPP tu kita ajar bila mengundi nanti, bila bubar DUN selangor nanti jgn fikir banyak, kita undi yg islam danikut kata presiden PAS , kalau PAS calun kan calon anwar kita undi UMNO. Yang ada ni kita tolak semua,pasal bersubahat,bila mesyuarat agung PAS nanti kita tolak calon anwar, buat sementara ni kita bergiat dalam ISMA yg konsisten. ABA Asal Bukan Anwar

Anonymous said...

Selagi golongan PAS yang memihak kepada KETUM PKR jangan mimpi PAS berkerjasama dengan UMNO.."UMNO pulak nasi tak dingin pinggan tak retak..kau tak hinggin aku pun tak nak"..demi sesama Melayu beragama islam buangkan lah ego memasing..Haji Hadi dan Nik Aziz lupa memaafkan perbuatan seseorang yang mulia..tapi PAS makin kelam dan mereput..jika TGNA dan TGHA tiada maka sudah pasti PAS akan bergabung dengan PKR..masa menentukan dan Mat Sabu jadi Timbalan Presiden PKR..

Anonymous said...

ABA
asal bukan anwar. bila dun bubar...pilihan diatas kita.pas vs umno. wakil pas kroni anwar...saya pangkah umno. pas vs kafir bn...saya pangkah pas. pas vs ubn...dah tentu pangkah ubn. takut pangkah pas dah....sakit jiwa dibuatnya. kita harapkan dia jadi benteng ISLAM dan BANGSA MELAYU...tapi hampeh.

Anonymous said...

punya benci ke ikhwanul mulimin , arab saudi sokong israel, punya benci ke umno pas sanggup sokong yahudi peliwat dan dap nasrani,ABU asal bukan Umno dah jadi asal bukan ulamak ABU, kan dah kena liwat

Anonymous said...

Kafir Dap vs Kafir BN pangkah kafir BN boleh di kontrol lagi,biar tumbang kerajaan Kafir DAP pulau Pinang pulak lepas ni ABA Asal Bukan Anwar!Bubar DUN di Selangor meh kita ajar Yahudi dan Nasara ni. Betul cakap DR. zuhdi tu.Biar kita tolak Kafir PR ni dan ajar Kafir BN serentak

Anonymous said...

asal bukan Anwar! ABA!@Agama! Bangsa! Allah!

Anonymous said...

Betul..mari kita semua ajar semua kafir dap dan kafir bn..ini kali la..tunjuk kuasa melayu islam

Anonymous said...

Sambung..kita ajar juga golongan liberal ni yg dlm pas

Anonymous said...

pecacai anwar wakili pas...reject. mana2 golongan liberal dan pluralism...reject.
kita undi yang komited pada islam dan bangsa.

Anonymous said...

bila kita tolak anwar.ABA!puak liberal, walmunifikun PAS akan bertukar dgn sendirinya jadi pejuang islam la pulak. Cantas kepala , ular lembik la. Anuar tu yg penting di cantas ABA, yg lain tu kan munafik mcm cakap TGNA, dia akan bertukar jadi malaikat la pulak .

Anonymous said...

bila kita tolak anwar.ABA!puak liberal, walmunifikun PAS akan bertukar dgn sendirinya jadi pejuang islam la pulak. Cantas kepala , ular lembik la. Anuar tu yg penting di cantas ABA, yg lain tu kan munafik mcm cakap TGNA, dia akan bertukar jadi malaikat la pulak .

Anonymous said...

PRU 2008 telah menyedarkan saya..lalu melupakan harakah..menjauhi PAS..syukurlah bibit-bibit kesedaran semakin bersinar..

Anonymous said...

Kita yg di bawah neh, kita buat lah mcm yg di cadangkan. InsyAllah, klu kita ambil sikap penting nya persaudaraan, kita berjaya. Kita buat tak payah heboh, time mengundi.... ngap.
Selalu di kata cina bijak buat percaturan bila mengundi. Kenapa melayu tak? Kita boleh.'

Aku dah naik mual tengok komen2 biadap yg dah naik tocang.
AYUH BERSATU

Anonymous said...

Sekali bah, sekali pantai berubah. Tapi aku tengok pemimpin2 PAS ni tetap sanggup jadi ALAS KAKI dan TUKANG CUCI najis pemimpin PKR dan DAP. Yang dalam kepala hotak mereka tau... semuanya salah umno, walaupun terang-terang krisis bermula dari pemimpin PKR yang gila kuasa dan jawatan.

Anonymous said...

Salam tuan Admin,
seperti biasa, kenyataan bodoh dari tuan ibrahim naib presiden pas, semata2 nak melepaskan diri dan membela perkara haram.

harap tuan beritahu si bodo tersebut, jangan senang2 nk lepaskan diri dengan salahkan pihak lain, sebab yang buat taik adalah peliwat dan kafir, yang asik makan taik adalah pas.
selesaiakn isu pokok, jangan tuding jari.

Ana tidak mahu lagi berlembut walaupun dengan parti ana ini,ana malu dengan parti yang melacurkan agama Islam ini.

Mana suara ahli Ulama kita?siapa nak dengar?

Anonymous said...

Tak pe sekurang2nya krisis mb ni membuka pekong pkr dan dap terhadap parti kita..kita nampak jelas muka2 liberal dlm parti..byk hikmah..jgn caci maki org kita..yg penting kita ubah..biar la benda dah lepas..tak perlu kecoh2 n tuding jari..kita jadi pengundi baru..pengundi bijak..pangkah calun melayu islam dari pas maupun dari umno yg islamik..yg liberal dari pas/umno kita istihar lawan..menangkan melayu islam..saya dah penat tengok parti kita teruk dihentam..sudah2 la.penatttt.jgn hingga kami beramai2 meninggalkan jemaah.

Anonymous said...

Membaca kebanyakan komen dlm ruangan ni membuatkan harapan saya kembali berbunga utk islam bersatu dibumi malaysia.. Seperti berada dalam kalanagn saudara yg bergaduh berebutkan sesuatu tetapi masih bersaudara.. Terima kasih semua atas kewarasan anda..

Anonymous said...

salam, saya kira pengomen yang di atas adalah orang yang sama....haraf tekaan saya salah... apa pun PAS perlua ada kekuatan sendiri.
1. bina ekonomi ahli/organisasi
2. lahirkan rami pemimpin muda yg cerdik
3. yakin pada kebolehan sendiri
4. keluar pakatan