Monday 4 August 2014

SAIFUDDIN NASUTION Adalah Anjing Tersepit Yang Sepatutnya Dipukul Sampai Mati, Bukannya Dilepaskan

Setiausaha Agung PKR, Saifuddin Nasution benar-benar sudah melampau. Adakah dia fikir, dia mengugut dan menjatuhkan maruah Pesuruhjaya PAS Selangor, Iskandar Samad, maka PAS akan terus mencium kepala lututnya dan memasang colok serta menyusun buah limau plastik di hadapan Anwar Ibrahim?

Perangai biadapnya yang terbawa-bawa dari zaman dia berada dalam UBN dahulu, masih tidak hilang-hilang lagi rupanya. Barangkali sewaktu dalam UBN dahulu, banyak sangat makan rasuah dan duit haram, menjadikan dia seorang yang tidak tahu erti sopan atau setiakawan.

Salah seorang abangnya, merupakan Penasihat Najib Abdul Razak. Justeru, faham-fahamlah mengapa dia jadi sangat besar kepala dan tidak tahu takut walaupun sebenarnya, kalau polis menyerbu, dia yang kelam-kabut lari dahulu.

Serangan biadapnya ke atas Iskandar Samad dengan tuduhan melulu, benar-benar tidak boleh dimaafkan. Masalah di Selangor, dimulakan oleh PKR sendiri. Yang gilakan jawatan adalah Ketua Umum PKR, Anwar Ibrahim, orang yang sangat dipuja dan disembah oleh Saifuddin serta abangnya, Sahlan. Jangan dia fikir, bantuan secara ghaib oleh Ketua Pengarah BTN yang menggunakan peruntukan tidak beraudit dari Jabatan Perdana Menteri, boleh melindungi semua perbuatan jahatnya.

Siapa sebenarnya yang cuba berkompromi dengan UMNO untuk terus berkuasa di Selangor? Bukankah itu perbincangan yang diinisiatifkan sendiri oleh Saifuddin sehingga mesyuarat rahsia tersebut dibuat di London dan dihadiri oleh Najib, Anwar dan TGHH? Bukankah TGHH diarahkan 'DIAM' oleh Saifuddin dengan nada biadap dan sombong apabila TGHH tidak bersetuju dengan persetujuan yang cuba dibuat oleh Anwar dengan Najib melibatkan perlanggaran undang-undang dan Anwar bebas dari hukuman penjara atas kesalahan meliwat? Bukankah juga Saifuddin yang bermuka pucat apabila TGHH bertanyakan tentang kepala Zionis yang datang bertemu dan berbincang dengan Saifuddin secara berdua-duaan sewaktu di London?

Mengapa setelah rahsia di London mula terdedah, Saifuddin cepat-cepat halakan tuduhan kepada PAS konon-kononnya gandingan PAS-KHALID-UMNO akan menyingkirkan PKR dan DAP bagi jawatan Menteri Besar Selangor?

Ada baiknya jikalau peringatan oleh Ustaz Idris Ahmad ini diambil peduli dan dihadami....




4 comments:

Anonymous said...

"Adakah dia fikir, dia mengugut dan menjatuhkan maruah Pesuruhjaya PAS Selangor, Iskandar Samad, maka PAS akan terus mencium kepala lututnya dan memasang colok serta menyusun buah limau plastik di hadapan Anwar Ibrahim?"

Memang ye pun, bukan je Anwar Ibrahim malah Lim Guan Eng dan Lim Kit Siang jugak.

Harap sarban je besar, telur tadakk.

Anonymous said...

Idris ni cakap apa? Dia pun 2X5,5X2. Mana ada wali minta doa untuk menjahanam sesama umat.

Engkau tau kah sekiranya menjadi ahli PAS itu dijamin syurga Allah swt. Jika ahli PAS seperti kau belum tentu kawan.

Dengan bahasa dan ayat2 yang kau gunakan pun dah nampak seorang yang RIAK.

Lupa aku, RIAK itu dibolehkan dalam PAS. Lebih2 lagi jika menghina orang2 UMNO.

Teruskanlah menghina UMNO selagi hayat dikandung badan.

Anonymous said...

Ape jd dgn tabung memali skrg? Hahaha muhasabah lh, istikharah lh wahai maanusia.......

Anonymous said...

Mula-mula Saifuddin Nasution buat sidang media untuk maklumkan konon-kononnya Pakatan Rakyat dah bersetuju untuk melantik Wan Azizah sebagai Menteri Besar Selangor menggantikan Khalid Ibrahim. Kemudian, Saifuddin Nasution seperti perangai biasanya, mula menyalahkan Khalid Ibrahim dan mula menuduh itu ini atau lebih tepat lagi pelbagai salah laku melibatkan Khalid Ibrahim.

Tujuan Saifuddin Nasution boleh diagak dengan mudah kerana ia adalah modus operandi biasa PKR iaitu menjahanamkan reputasi dan keperibadian mana-mana orang yang tidak disukai atau menjadi saingan utama.

Semua orang tahu, Khalid Ibrahim jauh lebih popular berbanding Saifuddin Nasution. Dalam perlumbaan untuk jawatan Timbalan Presiden PKR, Saifuddin jauh ketinggalan berbanding Khalid Ibrahim, malahan walaupun cuba menggunakan kuasanya selaku Setiausaha Agung PKR, Saifuddin tetap gagal menyaingi Khalid Ibrahim.

Sudahlah semasa cubaannya untuk menjawat jawatan Ketua Staf di Pejabat Menteri Besar Selangor tidak dilayan dan ditolak mentah-mentah oleh Khalid, keinginannya untuk menjadi orang kedua terpenting dalam PKR juga nampaknya tidak akan berlaku. Dendam Saifuddin kepada Khalid tidak pernah padam.

Saifuddin juga geram dengan PAS Selangor yang diketuai oleh Iskandar Samad, ADUN Cempaka setelah Iskandar Samad mengulangi pendirian Presiden PAS malah menegur beberapa orang pemimpin PAS yang cuba bermulut celupar menentang pendirian yang disuarakan oleh Presiden PAS agar mengekalkan Khalid Ibrahim sebagai Menteri Besar Selangor.

Jadi Saifuddin hanya mencari dan menunggu masa untuk membelasah Iskandar Samad.

Kesempatan diperolehi. Saifuddin menggunakan apa yang dia rasakan tidak boleh disangkal dan akan menakutkan keseluruhan PAS Selangor apabila dia cuba membuat andaian atau lebih tepat lagi tuduhan kononnya, PAS cuba mengkhianati Pakatan Rakyat Selangor menerusi kerjasama dengan PAS dan melalui 'orang tengah' Khalid Ibrahim.

Tuduhan yang dilemparkan oleh Saifuddin Nasution itu menyebabkan akar umbi PAS mengamuk. Dia diserang bertalu-talu dalam Facebook. Malah ramai penyokong PKR sendiri tidak senang dengan tuduhan membabi buta oleh Saifuddin Nasution.

Pada masa yang sama, Khalid Ibrahim segera mengeluarkan kenyataan media mencabar Saifuddin Nasution membuat laporan SPRM agar siasatan dibuat terhadap semua tuduhan dan fitnahnya, terutama sekali yang membabitkan penjualan tanah Kerajaan Negeri Selangor kepada Eco World oleh Tropicana yang dimiliki oleh Vincent Tan dan Danny Tan yang menjadi antara penyumbang utama kewangan kepada DAP.

Khalid Ibrahim telah membekukan penjualan tersebut, sebaliknya mengarahkan Tropicana membuat bayaran penuh sekaligus membantutkan keinginan DAP dan PKR yang mahu mengaut keuntungan ratusan juta ringgit dalam tempoh yang singkat (BACA DI SINI)

http://selangorchronicle.blogspot.com/2014/08/azmin-ali-pula-serang-saifuddin.html