Thursday 14 August 2014

DUA ADUN PAS Ikrar Akan Keluar PAS Kalau PAS Sokong Khalid Ibrahim

Wabak PARASIT telah lama diperkatakan. Bahaya dan kesan mudarat daripada kehadiran dan pembiakan kaum PARASIT tersebut juga telah lama diingatkan. Namun disebabkan terlalu mementingkan TAHALUF SIYASI dan mahu menjaga hati Anwar Ibrahim serta Lim Guan Eng, akhirnya kaum PARASIT berkenaan telah menjadikan PAS tidak ubah seperti sebuah kapal yang mempunyai terlalu ramai nakhoda.

Kini kesan buruk dan akibat daripada penularan wabak PARASIT semakin ketara apabila dua ADUN PAS Selangor, Saari Sungib dan Hasnul Kamaruddin mengisytiharkan mereka akan keluar dari PAS jikalau PAS kekal dengan pendirian menyokong Khalid Ibrahim sebagai Menteri Besar Selangor.

Saari Sungib dan Anwar Ibrahim bukanlah perkara baru. Kaitan kedua-duanya amat jelas terutama ketika Saari Sungib berada di dalam JIM atau Jemaah Islamiyah Malaysia yang kuat menyokong Anwar Ibrahim selepas ABIM pada waktu itu cenderung kepada kerajaan Mahathir.

Anehnya, walaupun JIM merupakan barah yang boleh menyebabkan PAS menjadi cacat atau mati, ramai orang JIM yang diserap masuk ke dalam PAS dan kebanyakan daripada mereka inilah yang menjadi mata dan telinga Anwar Ibrahim.

Hasnul Kamaruddin merupakan orang PKR yang kemudian bertanding atas jenama PAS pada PRU-13 lalu walaupun dia cuba menafikannya. Justeru sokongannya kepada Anwar Ibrahim memang tidak boleh dipertikaikan kerana ketaatannya sampai bila-bila pun adalah kepada Anwar Ibrahim.

Jiwa dan semangat mereka bukanlah jiwa dan semangat perjuangan Islam. Kedua-duanya lebih mengutamakan kepentingan diri berbanding perjuangan Islam. Keluhan dan rungutan dari jemaah di Hulu Kelang dan Morib sepatutnya sudah cukup untuk menjadi bukti betapa tidak ikhlasnya mereka.

Justeru, apabila mereka mengisytiharkan akan keluar dari PAS walaupun diselindungkan dengan ungkapan, 'rela dipecat dari PAS' sebenarnya membawa makna golongan PARASIT tidak akan berpuas hati selagi PAS tidak dihapuskan sepenuhnya dan penguasaan Anwar Ibrahim ke atas PAS menyeluruh sepertimana cubaan Anwar Ibrahim sewaktu dia masih berada di dalam UBN dahulu.

Kenyataan TGNA yang sudah terlalu bosan dengan permainan PARASIT sehinggakan beliau hanya berada dalam mesyuarat Majlis Syura untuk tempoh setengah jam, sudah cukup menggambarkan kesan yang amat parah diakibatkan oleh PARASIT.

Ayat terakhir yang diucapkan oleh TGNA ialah, 'ambo kata sekali jah. Khalid didzholimi.'

Itu sepatutnya sudah menjadi petunjuk dan panduan kepada semua pemimpin PAS yang sebelum ini melafazkan ikrar takliq untuk mengingati semula sumpah setia mereka.

Malangnya, buat PARASIT, mereka tidak terikat dengan apa-apa perjanjian selain perjanjian dengan dajjal bernama Anwar Ibrahim. Mereka tidak akan menyuarakan keinginan untuk keluar dari PAS sehinggalah mereka melihat keuntungan besar buat diri dan pemimpin pujaan mereka, Anwar Ibrahim.

3 comments:

kartanikasuria said...

Dalam menentukan seorang pemimpin, Rasulullah telah menjadikan dirinya sebagai figur dan pelaku. Empat sikap yang menjadi sifat-sifat wajib baginya adalah amanah, fathanah, siddiq dan tabligh ternyata sangat erat kaitannya dengan tugasnya sebagai khalifah Allah di muka bumi ini, yang mana tanpa keempat sifat tersebut dalam pribadi beliau maka mustahil kepemimpinan beliau dapat berjalan dengan baik dan mendapatkan pujian oleh masyarakat.

Mencari pemimpin yang tepat berarti menemukan empat sifat Nabi ini dalam pribadi seorang pemimpin. Keempat sifat ini tentu saja tidak secara tiba-tiba ada dalam diri seseorang, sebagaimana halnya dengan Rasulullah yang telah melalui perjuangan dan pembinaan yang intensif baik secara jasmani maupun ruhani hingga menjadi pemimpin sejati.

Sikap yang amanah menjadi syarat pertama yang harus dimiliki oleh pemimpin daerah dan bangsa ini, sebab amanah yang berarti kejujuran dan kesetiaan, dan transparansi menjadi kunci penting yang harus ditegakkan.

Sikap amanah ini menjadi sangat penting sebab salah satu penyebab kemerosotan bangsa ini adalah pengelolaannya yang tidak didasarkan pada sikap amanah, kejujuran, transparansi dan keadilan. Rasulullah telah digelari sebagai orang yang al-amin sebelum beliau menjadi seorang Rasul, yang gelar itu bukan diproklamirkan oleh beliau, melainkan oleh seluruh masyarakat yang ada baik anggota sukunya maupun suku-suku yang lain.

http://bit.ly/1AaHaHv

Anonymous said...

Bila jadi tang gini, takde pulak yg kata monyet 2 ekor ni kena bayar ke apa pulak kan?

Anonymous said...

Biar aku kata...
adun pas tu dahkena beli dgn umno dah...ok
hehehe ...ayat clasik macai pr