Thursday 4 September 2014

Ustaz Nasa Dah Sahkan, Lim Guan Eng Hantar Surat Saman Kepadanya Dan Dia Tak Gentar

Ahli Parlimen PAS Temerloh Nasrudin Hassan pada Khamis memberitahu beliau sudah menerima surat saman daripada Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng.

Menurut AJK PAS Pusat itu, dua minggu lepas beliau menerima notis mohon maaf daripada peguam Ketua Menteri pulau Pinang itu.

"Notis itu telah saya jawab melalui peguam saya Wan Rohimi bin Wan Daud dari Firma Guaman Tengku Amalin' A-Ishah Putri, Faizi dan Wan Rohimi. Kelmarin saya menerima saman dari Lim Guan Eng. Insyaallah saya sedia menghadapinya di Mahkamah,"ujar beliau dalam posting di facebooknya Khamis.

Sebelum ini Guan Eng mengancam akan menyaman Nasruddin berhubung kenyataannya di laman sosial bertajuk 'Apa beza Kidex dan Penang tunnel?",.

Pada 6 Ogos lepas, Nasrudin mempersoal mengapa Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dikecam berhubung projek Lebuh Raya Kinrara-Damansara (Kidex), tetapi tindakan sama tidak ditujukan kepada Guan Eng dalam pembinaan terowong dasar laut yang didakwanya diberikan secara rundingan terus.

Menurutnya, projek terowong berjumlah RM4.63 bilion itu dibiayai sepenuhnya kerajaan DAP Pulau Pinang dan dianugerahkan kepada pemaju, Construction Zenith BUCG Sdn Bhd secara rundingan terus.

Episod saman menyaman ini dilihat bakal mengerohkan lagi hubungan antara pakatan pembangkang yang kini retak menanti belah.

Nasrudin yang merupakan bekas Ketua Pemuda PAS dilihat orang yang lantang mempertahankan Presiden parti Islam itu Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

13 comments:

Anonymous said...

Ambo 1000% MENYOKONG USTAZ..
KEBANGKITAN PERJUANGAN BARU BERMULA ..
LAWAN TETAP LAWAN
ALLAH BERSAMA MU USTAZ..

Anonymous said...

Kalau kita dipihak yang benar apa salahnya!!!

Anonymous said...

Lawan ja, jgn biar cina ni ingat kita tkt dengan gertakan mereka.....

GABAI said...

AKU ORG UMNO TAPI AKU SOKONG KAO NASA - LAWAN JANGAN TAK LAWAN CINA KAFIR LAKNAT TU

Anonymous said...

PRESIDEN PAS KENA SAMAN DGN AHLI PKR

NASA KENA SAMAN DGN GUAN ENG CELAKA

TAPI PENCACAI YANG ADA DALAM PAS MASIH MENGANGGAP PKR & DAP SEBAGAI RAKAN !!!!

BODOH TAHAP APA NI ?? PAS PUN BODOH GILER, BOS KITA KENA SAMAN, ITU SAMA SEPERTI AJAK BERMUSUH - TUNGGU LAGI, KELUARLADARI PAKATAN HARAM TU

Anonymous said...

aku tak setuju PAS keluar dari Pakatan... Biar PAS ajar dulu PKR dan DAP pastu baru bla....

Anonymous said...

mula-mula saman, lepas tu mintak maaf jadikan ubn sebagai 'kambing hitam'.... kemudian jadi geng balik la. Tengok la drama mereka ni nanti..

Anonymous said...

Kenapa najib hadap sgt undi cina?cina king maker bro.selangor negeri terkaya.penang negeri yg stretegik dari segi keselamatan.tanpa sokongan cina balik kpd umno n bn,selangor dan penang takkan dpt semula kpd umno n bn.ini realiti.pr berjaya dlm kempen mereka membenci umno n bn.melainkan umno dan pas berkerjasama.barulah cina2 kafir dan melayu liberal pkr ni dpt kita ajar.walaupun tun mahathir berhempas pulas memenangi semula kelantan,tapi jauh di sudut hati pemimpin2 umno mereka redha.sekurang2nya kelantan masih diterajui oleh islam melayu.begitu juga halnya semasa kedah dan terengganu dulu diperintah oleh pas.tetapi bagi selangor dan pas,kita mesti pastikan 2 negeri ni kembali kpd melayu islam.tak kisah samada oleh pas atau umno.ada faham ke melayu islam

Anonymous said...

Aku dok bila si biawak Guan Eng nak kena tangkap?Kenapa dia istimewa sangat?Adakah sebab strategi politik maka dia tak boleh ditangkap?Inilah masalah kebodohan UMNO mengaitkan politik dan undang-undang.

Anonymous said...

lawan Cina KAfir LAknatullah ni. Jangan takut takut atau nak berselindung selindung lagilah. biaDAPigs ni memang haramjadah.

UMNO paling kimak, semua tempat Cina ditaburnya duit dan pembangunan macam macam, bukit bintang klcc siap buat corridor untuk semua tempat shopping Cina, apa kerajaan dapat balik selain duit cukai(itupun kalau cina kepatrat ni semua bayarla).

UMNO dan PAS perlu muhasabah diri dan kembali ke pangkal jalan, jangan dok jilat burit cina cina ni je. Tak Malu tol korang nih, PKR lainla, munafik maut. Tak guna cakap dengan parti anak beranak yang sanggup menghancorkan segala galanya demi nafsu buas Anwar anak babi ibrahim.

Anonymous said...

Kedua-duanya sama shj.Satu gadai Melayu yg juga org islam,yg satu lagi gadai islam yg mana pengganutnya org Melayu.Kedua-duanya tak salah langsung sbb masing bersandar kpd dalil yg kukuh.TETAPI raayat kebanyakkannya tetap tahu menilai.HENTIKANLAH SANDIWARA BODOH INI.Sudah tiba masanya mereka2 ini bersatu agar Melayu dan Islam tidak digadai dan tergadai.
(ABG R)

Anonymous said...

Pemimpin umno n pas tak payah tuding menuding satu sama lain.stop it.berkerjasama je la.jgn byk cakap.jgn byk retorik.tanpa syarat.maju ke depan.kurangkan bertelagah

Anonymous said...

Saya berdoa agar Ust Nasa menang..

LGE/DAP saya lihat lebih teruk dari BN.

PKR/DAP memejamkan mata dengan korupsi yang berlaku di P Pinang, tetapi mengorek-ngorek pula salah Khalid Ibrahim di Selangor.

Bila terbukti tiada salah, difitnah pula Khalid Ibrahim ini. Perbuatan ini sangat keji dan jahat. Adakah ini keadilan yang diperjuangkan oleh sebuah parti yang memperjuangkan keadilan..?