Monday 9 December 2013

Betul-Betul Memalukan! Takder Kena-Mengena Dengan PAS, Pi Duk Mengaku Tu Pasei Apa?


Baru nak kembang bangga kononnya kita lebih ke depan dan mementingkan Islam. Rupa-rupanya terbarai yang semua maklumat yang diberikan, penipuan semata-mata.

Aku memang tak puas hati dan berhubung sendiri dengan orang PAS Dungun. Bersungguh-sungguh deme bagitahu, khemah-khemah tu semuanya didermakan oleh PAS Dungun. Bila aku kata, dalam TV dah disebut yang khemah-khemah tu bukannya dari derma PAS sebaliknya mangsa beli sendiri selebihnya dari usaha JKKK dan sumbangan KAWAT Terengganu, kawan yang aku hubungi tetap dengan ceritanya, dan kata TV3 tu menipu.

Tak berpuas hati membuatkan aku berhubung pula dengan seorang pegawai agensi yang memang ada bau-bau bacang dengan aku dan telah ditugaskan di Pusat Pemindahan Gong Pasir, Dungun.

Gelak besar dia bila aku tanya betulkah khemah-khemah tu sumbangan PAS Dungun. Katanya, PAS Dungun tak bagi apa-apa bantuan pun, sebaliknya datang macam pelawat pi melawat beruk zoo. Memang ada gambar orang PAS bawa bantuan tetapi pusat pemindahan itu dapat bantuan sepenuhnya dari agensi-agensi kerajaan dan Umno yang datang lebih awal. Bekalan bantuan dari kita, tak ada pun, tak mendatangkan masalah. Malah kata pegawai itu lagi, Unit Amal dengan bot-bot fiber lebih banyak menyusahkan dan melambatkan penghantaran bantuan kerana kerap menghalang laluan dan cukup degil menerima arahan agar memberikan laluan kepada kenderaan-kenderaan agensi.

Memang memalukan sungguh.

Patutnya benda sebegini tidak berlaku pada jemaah kita. Patutnya kita lebih bijak dan lebih ikhlas. Kalau kita tak bagi, kenapa pula kita nak mengaku kita yang bagi. Bila dah terkantoi macam ni, takkan kita masih nak gunakan alasan lama iaitu FITNAH dan semua ini doctored?

Kita nampaknya semakin tak matang dan semakin mengarut sejak bertahaluf siyasi dengan PKR dan DAP ni. Masa aku mula-mula masuk PAS dulu, perangai berbohong seperti ini tak ada. Kalau ada pun, cuma khilaf ilmu oleh golongan jahil dan pentaksub yang gemar bertakliq tanpa ilmu.

Sekarang ni, semuanya ada termasuklah pembohong.

Buat malu sja!!

No comments: