Thursday 17 April 2014

KARPAL SINGH TERBUNUH! PENENTANG HUDUD PALING TEGAR SUDAH TERIMA HUKUMANNYA!


Setiap yang hidup pasti akan menemui mati. Walau sebaik mana pun perancangan, walau sehebat mana pun hujah di mahkamah, tiada sesiapa pun yang dapat berhujah, menipu dan membelit malaikat maut yang patuh menjalankan tanggungjawabnya.

Itulah yang berlaku kepada Pengerusi DAP Kebangsaan, Karpal Singh apabila dia maut dalam satu kemalangan ngeri apabila kenderaan SUV yang dinaikinya  bersama-sama pembantu peribadi, pembantu rumah dan anak lelakinya, melanggar bucu kiri sebuah lori yang bergerak perlahan di lorong sebelah kiri lebuhraya PLUS di KM 301.6 menghala ke utara pada dinihari tadi.

Karpal Singh pernah menyatakan, langkah mayatnya terlebih dahulu sebelum undang-undang hudud dilaksanakan di negara ini. Bagaikan petunjuk dari Allah Taala, Karpal Singh sudah terbunuh dan mayatnya terkedang tanpa boleh berbuat apa-apa. Hanya tinggal langkah sahaja mayatnya itu dan undang-undang hudud sudah boleh dilaksanakan di negara ini memandangkan penentang paling tegar, sudah mati.

Kalau dahulu kita sering menuduh UBN yang menjadi penghalang kepada perlaksanaan hukuman hudud, namun dengan perkembangan terkini apabila UBN menerusi kenyataan Presidennya, Najib Abdul Razak yang akan menyokong usul yang bakal dibentangkan oleh PAS membabitkan perlaksanaan hukuman hudud di Kelantan, penentang utama hanyalah DAP dan Karpal Singh.

Kini Allah Taala telah mematikan Karpal Singh. Sekaligus membuka ruang yang sangat besar kepada umat Islam dan kepimpinan umat Islam di negara ini untuk mencapai kata sepakat dalam perlaksanaan hukuman Allah Taala itu.

Mungkin ada di kalangan jemaah PAS yang bersedih dengan kematian Karpal Singh ini kerana kejahilan dan tebalnya mazmumah di hati mereka, namun pengajaran yang boleh diperolehi daripada tragedi yang menimpa DAP dan Anwar Ibrahim ini ialah, ruang untuk umat Islam bersatu, sedang terbentang luas.


6 comments:

hasnul rahman said...

Salam 1Malaysia,
Allahhuakbar!
Takziah kpd keluarga Karpal.

Maka meninggallah Karpal dengan sumpahnya yg bermaksud "Kalau nak laksanakan Hudud, 'Langkah Mayatku Daulu'"

Justeru, dgn ketentuan Allah swt, maka Hudud boleh dilaksanakan oleh Pas setelah melangkah mayatnya.

Kpd manusia yg berfikiran waras, ada terlalu banyak iktibar atas kematian Karpal itu.

Bagaimanapun ada dua ekor lagi Dajjal Kecil yg masih hidup dan mungkin menanti masa untuk mengikuti pemergian Karpal dgn cara yg ditentukan Allah swt.

Kpd yg beragama Islam, insaf dan sedarlah akan Kekuasaan Allah swt yg Maha Perkasa.

Bertaubatlah sebelum terlambat dan selagi peluang masih diberikan oleh Maha Pencipta.

Sesungguhnya hidup di dunia ini adalah sementara.
Ada kehidupan yg lebih kekal dan abadi.

Anonymous said...

You guys should be shame to write all this!!!!

Anonymous said...

To Anonymous 17 April 2014 08:12. You should be the one who should feel the shame. Thats show Allah Is great.

Anonymous said...

Kepada Saudara-saudara Islamku, AWASLAH. Jangan sekali-kali kita sebut SEKARANG HUDUD PAS SUDAH BOLEH DIJALANKAN KERANA KARPAL SUDAH MATI. Awas jangan sampai dapat KUFUR PERCUMA (Hj. A. Halim)

Anonymous said...

Haji A. Halim mana satu ni?

Tuan Haji mau faham maksud komen sebelum ini PAS janganlah dok berdolak dalik lagi.

Laungan PAS selama ini untuk mendaulatkan hukum Allaw swt bukanlah riuh rendah semata-mata.

Anonymous said...

menentang UMNO boleh

Menjadikan KARPAL SINGH sebagai Manusia mulia jangan SEKALI..

Dulu dia kata MELAYU BARUA..

Gua ingat..Dah mampos pon