Wednesday 16 April 2014

HAIRAN! Kenapa PAS Melaka Tentang Hasrat Kerajaan Melaka Pindahkan Pusat Penyembelihan Babi di Ayer Keroh

Sebagai sebuah parti yang memperjuangkan Islam, PAS turut memperjuangkan semua pihak termasuklah yang bukan beragama Islam. Ini adalah teras agama Islam iaitu memberikan keadilan kepada semua. Namun apabila PAS lebih berpihak kepada bukan Islam berbanding umat Islam, ada sesuatu yang tidak kena sedang berlaku dengan parti ini dan jemaahnya.

Sepatutnya kita mendahulukan umat Islam dan agama Islam berbanding umat dan agama lain. Itu yang dilakukan oleh Rasulullah s.a.w. Rasulullah s.a.w mempersaudarakan umat Islam dari kalangan Muhajirin dan Ansar, bukannya menyengutukan umat Islam dari Makkah dengan Yahudi dan Nasrani Madinah.


Dengan kata lain, dalam amalan baginda Rasulullah s.a.w dan para Sahabat r.a serta Solafus Soleh, yang diutamakan adalah umat Islam dan selepas itu barulah maslahat membabitkan bukan Islam yang menjadi dzimmi di jazirah umat Islam. Manakala golongan harbi langsung tidak diberi muka, bahkan mereka dihalau keluar dari jazirah Islam sebagaimana Rasulullah s.a.w mengharamkan kaum Yahudi dan Nasrani daripada tinggal di Madinah dan Makkah.

DAP Melaka dan akhbar Sin Chew Jit Poh hari ini dengan bangganya memberitahu masyarakat Cina bahawa PAS bersama-sama mereka menentang hasrat Kerajaan Negeri Melaka menutup dan memindahkan pusat penyembelihan babi di Ayer Keroh ke sebuah tempat lain.

Turut serta dalam perbincangan dengan wakil-wakil penternak babi yang kesemua mereka adalah penyokong DAP, adalah Shamsul Iskandar Mohd Akin, Ahli Parlimen Bukit Katil dari PKR. Manakala Julassapiah Kassim mewakili PAS Melaka.

Sebulat suara, tentangan dibuat terhadap Kerajaan Negeri Melaka kerana penutupan pusat penyembelihan berkenaan.

Mengapa pusat penyembelihan babi mendapat sokongan daripada PAS Melaka? Apakah sudah tidak ada isu lain yang boleh digunakan untuk kita memperjuangkan Islam di negara ini dan Melaka, khususnya? Bukankah pemakanan daging babi hanya melibatkan segelintir masyarakat sedangkan pada masa yang sama, golongan pemakan babi seperti di Pulau Pinang, menyokong pengharaman pusat-pusat penyembelihan di pulau berkenaan sebaliknya dipindahkan ke kawasan-kawasan yang ada penduduk Melayu-Islam.

Melaka sudah pasti sedang berusaha mengawal pencemaran yang dilakukan oleh pusat-pusat penyembelihan berkenaan. Ditambah pula dengan sumber air yang terhad, negeri sekecil Melaka tidak memerlukan pusat-pusat penyembelihan seperti di Ayer Keroh.

Sudah sampai masanya untuk PAS memberikan sumbangan yang lebih bermakna kepada masyarakat Islam dengan mengusulkan agar pusat penyembelihan babi dijadikan berpusat dan tidak bertebaran seperti sekarang. Kita mungkin akan kerugian dari segi sokongan undi masyarakat berkenaan tetapi sudah pasti kita akan mendapat lebih banyak undi daripada masyarakat Islam.

Dan yang lebih penting, kita akan DIPANDANG Allah Taala kerana mengutamakan maslahat umat Islam dan agamanya berbanding berusaha mendapatkan undi sebanyak-banyaknya daripada golongan yang menentang Islam dan umatnya dengan sebarang cara termasuklah menuntut agar mereka dibenarkan membuka ladang babi dan pusat penyembelihan babi secara berselerak terutama sekali di kawasan-kawasan bermajoritikan umat Islam.

Jangan sampai anak cucu kita melaknat kita nanti dengan mengaitkan kopiah putih yang bertenggek di atas kepala kita sepanjang masa sebagai PUNGGUNG BABI yang kita puja-puja!

8 comments:

Anonymous said...

Tak hairan ...PAS sinonim dengan Babi dan Anjing...INGAT BABI ingAT PAS ...ha ha ha PAS melaka penyokong BABI... najis kena samak kalau tersentuh dengan mereka...

Anonymous said...

PAS dari dulu hingga kini bukannya parti islam. masih lagi terasa mual bila teringat balik kata kata mat sabu yg dia lebih rela makan babi bersama puak dap.
PAS = Parti Angguk Saja

Anonymous said...

sudah terang lagi bersuluh. Parti PAS BUKAN parti Islam, tetapi sebuah parti politik yang mengejar kuasa dan nama.

Anonymous said...

betul tu bro.....lagi satu....nanti susah pulak mat sabu cari daging babi jika dia datang melaka....

Anonymous said...

Saya hadir dalam Sidang Akhbaf itu. Wakil PAS tidak menghalang penutupan pusat sembelih babi tersebut tetapi sebelum ianya ditutup pusat sembelih baru mesti disediakan sebagai ganti bagi mengelakkan mereka menyembelih babi di merata tempat. Wakil PAS Melaka juga menegaskan supaya tempat baru itu mestilah dibina di lokasi yg sesuai jauh dari kawasan orang Islam, mematuhi undang2 Alam Sekitar dan peraturan lain.

Anonymous said...

Menyampah betul dgn Sam ketot tu...penjilat jubor anuar.....

Anonymous said...

Apa nak hairan.
Memang parti PAS laknat adalah parti BABI.
Ulamak2 dunia banyak dalam parti BABI ni.
Pencacai2 pun ikut BABI juga.
Utamakan bangsa laknat pemakan BABI dari islam itu sendiri.
Parti PAS BABI LAKNAT

Anonymous said...

Anon 17 April 2014 20:57,
betulkah itu kenyataan dari wakil kita?
kerana apa yang saya perhatikan, wakil kita tidak banyak bersuara, malah tidak pula menidakkan kenyataan wakil dap seolah2 ikut sahaja kenyataan dap. macam mana tue?