Tuesday 29 April 2014

Dia Masih Ahli UMNO Aktif, Dia Juga Masih Ahli PAS Aktif, Tapi Dia Menang Ketua Cabang PKR Batu Pahat


Dalam jemaah Islam PAS, terdapat ramai syaitan-syaitan berwajah lapan. Mereka ini dalam bahasa modennya digelarkan sebagai oportunis. Di jiwa mereka tidak ada istilah perjuangan, sebaliknya perjuangan yang menjadi mainan lidah dan bibir mereka, hanyalah keinginan untuk merebut dan mendapatkan jawatan-jawatan dalam parti mahupun dalam GLC.

Ini adalah contoh terbaik.

Individu ini bernama Malikfaisal bin Ahmad, pembantu peribadi kepada Dato Mohd Idris bin Jusi, Ahli Parlimen Batu Pahat. Bapanya merupakan bekas ADUN Rengit, Batu Pahat mewakili UBN. Berdasarkan rekod, Malikfaisal bin Ahmad berdasarkan nombor kad pengenalannya, 700706015499 dan A1639115 (lama) merupakan ahli PAS Batu Pahat dengan Cawangannya adalah Al-Amin, Parit Botak. No. Keahliannya pula adalah 0943635 dan tarikh mula menjadi ahli adalah pada 13 Mei 2012.

Bagaimanapun, dia masih tidak menggugurkan keahliannya dalam UBN. No. Keahlian UMNOnya adalah 00303778 dan merupakan ahli Cawangan Perpat Laut, Bahagian Batu Pahat.


Setelah mencalonkan diri, Malikfaisal bin Ahmad telah diisytiharkan sebagai pemenang jawatan Ketua Cabang Batu Pahat pada 27 April 2014.

Pada tahun 2013, selepas kemenangan Mohd Idris bin Jusi selaku Ahli Parlimen Batu Pahat, dia telah dilantik sebagai PA bidan terjun walaupun masih bergelar ahli PAS Kawasan Batu Pahat. Ini telah menimbulkan perasaan tidak senang di kalangan pemimpin dan ahli PAS Batu Pahat.

Ahli-ahli dan pemimpin PKR Batu Pahat juga tidak senang dan berpuas hati dengan perlantikan tersebut kerana Idris telah meminggirkan orang-orang PKR Batu Pahat.



Kemenangannya sebagai Ketua Cabang PKR Batu Pahat telah menyebabkan ramai kalangan pemimpin dan ahli PAS Batu Pahat memandangkan Malikfaisal tidak pernah menjadi ahli PKR, malahan berjaya pula menang dalam pertandingan sebagai Ketua Cabang PKR Batu Pahat.

Tindakan Malikfaisal melompat-lompat dan memegang keahlian UMNO, PAS dan besar kemungkinan sudah pun menjadi ahli PKR, dilihat sebagai pemangkin dalam usahanya untuk merebut kerusi DUN Rengit pada PRU akan datang. Ini adalah kerana, kerusi tersebut secara tradisinya ditandingi oleh PAS. Malikfaisal akan menggunakan alasan keanggotaannya dalam ketiga-tiga parti untuk merealisasikan hasratnya itu.

Perkara itu telah diluahkan kepada orang-orang tertentu semasa dia baru sahaja menyandang jawatan PA Ahli Parlimen Batu Pahat.

Timbul pertanyaan, berapa ramaikah ahli-ahli PAS yang sebenarnya seperti Malikfaisal ini dan bercita-cita mahu menjadi wakil rakyat berbanding berjuang untuk Islam seperti yang dipegang oleh ahli-ahli tulen PAS? Berapa ramaikah musang berbulu ayam dari UBN dan PKR yang sedang berselindung di dalam PAS dan cuba menghapuskan PAS dari dalam seperti yang dilakukan oleh Malikfaisal?

Majlis Syura perlu membuat keputusan tegas dalam hal ini dan tidak boleh membiarkan PAS terus dipermain-mainkan oleh golongan penyembah taghut bernama Anwar Ibrahim ini berada di kalangan jemaah. Musuh kita UBN tidaklah semerbahaya golongan munafiq ini kerana UBN menentang secara terang-terangan, sedangkan golongan munafiq ini pula menyerang seperti racun yang menyerap ke akar umbi kita.

5 comments:

Anonymous said...

Alahai dala, Negara ni ada jugak malaun yang kemut sekeliling, semua sapu. Ini teruk dari peliwat. Ini macam dah jadi hantu langsayur. Semua rakyat kena tahu siapa dia ini.

Anonymous said...

AKU TABIKKKKKKKKKK PADA MAMAT NI - NAMA NYA HANYA SATU DLM 30JUTA

NI RAJA PENIPU TERHEBAT 3,3 PARTI DIA ROGOL
HEBAT2 WAK JAWA NI

Anonymous said...

Anon 17.48.

Lu marah pada mamat ni tak perlu perli dgn sebut Wak Jawa sebab gua pun Jawa.

Org macam ni bangsa gua tak mengaku dia sebagai Jawa.

Ni spesis talibarut tahap tinggi macam Aljub.

berasiam said...

ramai lagi kaum sejenis macam ni. kiri makan, kanan pun makan, depan balun, belakang pun sondol. sikit pun tak heran jenis yang takde prinsip ni. jadi ketua sebab nak jadi, bukan orang sokong sangat pun.....

Anonymous said...

bapaknya Ahmad Kotok ., Patgut anak semua terkutuk