Monday 11 November 2013

Mahfuz Omar Ni Memang Betol2 Bodoh Ke?

Mcm tak percaya bila Naib Presiden PAS yg juga Pesuruhjaya PAS Kedah, Mahfuz Omar keluarkan kenyataan terbaru minta Umno mohon maaf kerana politikkan Kalimah ALLAH. Aku tak fikir org PAS terlalu bodoh utk menilai siapa yg politikkan isu itu dan siapa pula yg bermati2an menyokong.

Sbg ahli jemaah jundullah, kita perlu berckp benar pd sepanjang masa. Tak boleh bohong walaupun itu mungkin blh bagi kelebihan pd kita.

Tahu pasei apa?

Pasei Allah Taala dah kata, kebenaran mengatasi kebatilan dan janji2 Allah Taala itu benar belaka.

Isu kalimah Allah mmg isu yg kita buat silap dr awal. Isu inilah yg sebabkan PAS hilang byk sokongan Melayu-Islam. Isu ini jugalah yg buatkan PAS dilihat sebagai kambing biri2 yg digembala oleh DAP dan PKR. Isu Kalimah Allah jugalah yg dah pecah-belahkan PAS sampai PAS dilabel dgn bermcm2 label oleh macai Umno.

Kita ni berjemaah. Bila berjemaah kita ikut pemimpin. Byk pemimpin PAS yg berckp ttg Kalimah Allah dan sokong DAP dan PKR, adalah pemimpin peringkat rendah. Pemimpin tertinggi PAS pula mengikut keputusan Majlis Syura dan Dewan Ulama yg tak bersetuju kalimah Allah dikongsi dlm Bible bahasa Melayu.

Tok Guru Mursyidul Am bersetuju. Tok Guru Presiden ckp berlapik2 walaupun isinya sama mcm resolusi Dewan Ulama. Ketua Dewan Ulama dan Timb. Mursyidul Am terang2 tak bersetuju dgn tuntutan DAP.

Bagi aku senang. Aku berada dan berjuang dlm PAS krn Islam. Pemimpin aku adalah ulama. Ulama2 adalah pembuat dasar jemaah ini. Jd, dlm hal ini aku lbh terpakai keputusan Dewan Ulama walaupun Tok Guru Mursyidul Am adalah pemimpin tertinggi. Pendapat Tok Guru Mursyidul Am, bagi aku hanyalah pendpt peribadinya, bukan keputusan Dewan Ulama apa lagi Majlis Syura.

Yg buat kecoh ttg Kalimah Allah adalah puak Kristian. Umno dan k'jaan hanya mengikut peruntukan Perlembagaan dan utk jaga kemaslahatan umat Islam di Malaysia. Ini bkn soal bebas atau tidak. Tapi undang2. Dlm siyasah syariah juga, sama ada yg ditulis oleh Marwardi atau Ibn Taimiyyah, perkara yg sama juga digariskan oleh kedua2 ulama besar itu.

Patutnya Mahfuz Omar tak pyh jadi jurucakap kaum Kristian. Dan dia patutnya lebih kerap buka kitab dan tak berckp guna akal singkatnya. Pemimpin2 PAS yg lain, tolonglah jgn jadikan jemaah ini sbg bahan jenaka oleh musuh. Cukup2lah tu.

Islam tu mudah tapi jgn dipermudahkan!

1 comment:

Anonymous said...

Mahfuz ni memang bodoh tahap 4 bermaksud dah nak mampus sangat dah.