Thursday 14 November 2013

Awasi Kelicikan Lim Kit Siang Memperkecilkan Keupayaan PAS

Bila Lim Kit Siang (LKS) sebut ttg keperluan Pakatan Rakyat mencari 150 Kerusi Parlimen dan bknnya majoriti mudah pd PRU14 nanti, sekali dgr memanglah manis. Bagi yg suka berangan2, impian tu kata deme, mudah dicapai.

Aku tak rasa DAP sukar utk dptkan lagi 7 kerusi Parlimen tapi 15 utk PKR dan 24 utk PAS, mcm cerita dongeng.

Kelemahan MCA, MIC dan GERAKAN dlm BN, memudahkan kerja2 DAP. Selama ini pun, kerusi2 yg ditandingi MCA, MIC dan GERAKAN yg ditandingi DAP. DAP pula sdg mencapai kemuncak apabila berjaya menyatukan Cina dan sebhgn kecil masyarakat India utk menyokong parti itu pd PRU yg lepas.

Walaupun PAS adalah parti terbesar dlm Pakatan Rakyat, tapi dr segi penguasaan, kitalah yg paling tercorot. Kita hanya dapat 21 kerusi berbanding DAP 38 dan PKR 30. Kita yg terkinja2 lebih, kita yg terguling2 lebih atas jlnraya, kita yg beria-ia berarak dan berdemonstrasi dan kita yg cukup hebat kibar bendera DAP dan PKR, tapi yg dpt paling byk kerusi adalah DAP.

Umno yg kita duk doakan laknat, Allah Taala tambah lagi kerusi jadi 89. BN yg kita katakan akan kalah, ttp menang walaupun bukan 2/3. Mcm2 yg kita sebarkan utk nafikan kemenangan BN, tp kesudahnya tak satu pun yg kita sebarkan itu dituntut dan disebut dlm berpuluh2 petisyen yg dibuat spt blackout.

24 kerusi yg perlu kita tambah bkn kerja senang. Betullah pd PRU14 nanti, pengundi2 muda yg anti establishment akan jd majoriti. Pengundi2 muda ini kita boleh bentuk dan jadikan sbg jentera serta penyokong kita. Tapi kita tak boleh perkecilkan Umno juga. Walaupun Umno kelihatan malas dan kurang berusaha berbanding kita, Umno ada kelebihan yg kita tak ada.

Kalau waktu kemuncak pun, Umno boleh tambah kerusi, malah pd thn 1999 bila kita begitu yakin Umno blh ditumbangkan pun, akhirnya yg tertumus adalah kita, PRU14 juga kita tak blh terlalu yakin.

Lagipun 24 kerusi yg kita perlu tarik itu, dtgnya dr Umno. Kita bertanding dlm kwsn Umno. Kita tak bertanding dlm kwsn parti2 komponen BN yg lain. Kita bertanding merebut pengundi Melayu dan Islam, sama mcm Umno.

Mungkin ramai yg tak sedar muslihat licik LKS. Kita dah dijadikan sbg tentera pejalan kaki sdgkan DAP pula jd jeneral yg duduk dlm kereta kebal dan memakai baju perisai. Kita diarahkan utk masuk ke kota Umno dan buat kerja bunuh diri. DAP dan PKR yg duduk di luar hanya akan kutip hasil dr perjuangan kamikaze kita.

Kalau betullah Pakatan Rakyat tu satu pakatan, patutnya DAP dan PKR duduk sama2 dgn kita. Sama2 merancang dan sama2 lakukan serangan. Bukannya jd tuan dan arahkan kita buat kerja2 bunuh diri. Ni semua tak lain, utk salahkan PAS mcm yg deme dah buat pd PRU lepas bila kita kalah di Kedah padahal yg hilang byk kerusi adalah PKR.

Betullah kita dah nampak jln kalau nak gantikan Umno, kita sendiri kena gunakan kaedah Umno iaitu bekerjasama dgn DAP dan PKR serta kurangkan pertandingan berpenjuru. Tapi kalau kawan sendiri cuba bunuh kita utk deme naik jadi juara mcm yang dibuat DAP selama ni, akhirnya yg betul2 mati nanti, bukannya Umno dan BN, tapi PAS.

Sebab itulah, aku sokong ulama jd kepimpinan utama PAS bknnya kumpulan yg diketahui pakai baju PAS tapi hati dan otak duk dlm PKR dan DAP. Ulama sj yg dpt selamatkan kita krn ulama dipandu Kitabullah.

Janji Allah Taala, sesiapa yg ikut kitab-Nya, akan selamat di dunia dan akhirat!

1 comment:

Anonymous said...

Apa cite, salah PAS juga sebab bagi muka kat LIm Kit Siang. Tak berani tegur sekor ini. Sebenarnya sebagai seorang ulamak (Pemimpin2 PAS) kenalah berani tegur Lim Kit Siang ni. jangan lah nampak salah orang seAgama saja tapi kafir tak berani tegur.