Saturday, 8 November 2014

LIM GUAN ENG Sebenarnya Berdendam Dengan Tuan Guru Presiden PAS!

Kenyataan sinis dan terbuka Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng kebelakangan ini mengenai Pas serta Presidennya, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dilihat seolah-olah seperti ada dendam.

Ahli Jawatankuasa Pas Pusat, Nasrudin Hassan dalam kenyataannya berkata, tindakan Guan Eng yang mempersoalkan kehadiran Abdul Hadi pada setiap mesyuarat PR juga sesuatu yang mengecewakan.

Menurutnya, Abdul Hadi bukanlah seperti yang didakwa kerana beliau seorang yang sangat tepati masa dan bertanggungjawab dengan amanahnya.

“Ketidakhadiran beliau ke mana-mana mesyuarat adalah sama ada beliau berkeuzuran, bertembung jadual dengan majlis penting atau lain keadaan yang tidak mengizinkan.

“Mereka yang mengenali peribadi Abdul Hadi secara dekat pasti tidak akan menafikan kenyataan saya ini. Tetapi saya lihat kenyataan Guan Eng berunsur dendam kesumat yang tidak kesampaian,” katanya.

Nasrudin mengulas kata-kata Guan Eng, yang juga Setiausaha Agung DAP, dalam sebuah video yang disiarkan menerusi sebuah portal berita baru-baru ini, yang mendakwa Abdul Hadi sebagai seorang yang gila kuasa sebagai presiden parti, namun dalam masa sama
sering kali ponteng mesyuarat Majlis Presiden PR.

"Mengapa Guan Eng bertindak begitu sejak kebelakangan ini? (Tindakannya) seolah-olah mahu memanaskan suhu politik sebagai tekanan kepada Pas dan percubaan mengeluarkan parti itu daripada PR.

“Apakah Pas dianggap sebagai liabiliti kepada mereka untuk mereka menang dalam Pilihan Raya Negeri Sarawak kelak?” soalnya.

Nasrudin, yang juga Ahli Parlimen Temerloh berkata, cara Guan Eng mengasak dengan terancang itu dan seperti mengambil peranan Umno serta BN untuk terus memberi tekanan kepada Pas.

“Saya tidak tahu selama mana Pas boleh bersabar. Kerana, sedang kami mahu meredakan keadaan masalah dalaman PR, beliau timbulkan kembali isu yang boleh mengeruhkan lagi keadaan.

“Kononnya mahu menempelak Abdul Hadi dengan isu kehadiran mesyuarat, sedangkan kehadiran beliau (Guan Eng) ke mesyuarat itu juga sangat buruk. Kata budak-budak sekarang, kenyataan Guan Eng itu macam 'poyo' sahaja," katanya.

Menurutnya, setelah diamati perjalanan politik kesemuanya dengan masalah berbeza, kenyataan Guan Eng seakan-akan tidak mahu krisis tersebut tamat.

“Masalah dalaman parti atau luar parti (sebenarnya) adalah perkara biasa dalam dunia politik dan ia boleh diselesaikan dengan baik.

“Namun, apa yang lebih ketara, saya lihat seperti beliau mahu melepaskan beban atau membebaskan diri daripada suatu halangan yang menghantui beliau,” katanya. - Bernama

21 comments:

Anonymous said...

Ustaz Nasarudin Tantawi

Itu lah banana yang pergerakan islam Pas dapat bila bersahabat dengan setan. Walau pun orang Umno itu sekular , walau pun Umno pernah dilabel kafir , walau pun Umno dikatakan TOLAK ISLAM .... teetaapiii setidak2nya DS Najib dalam satu hari ada juga menyebut nama Allah , berapa kali dalam satu hari Khalifah Aminurasid Lim Guan Eng ada menyebut nama Allah. Ustaz boleh bertanya kepada Tokguru Nik Abdul Aziz sebab dia lah yang mengharuskan Pas Bertahaluf Dengan Setan.

Anonymous said...

BERKAWAN DENGAN SETAN....PERANGAI PUN MACAM SETAN.

Anonymous said...

Orang berbudi kita berbahasa. Tapi DAP ini Pas berbudi dibalas dengan tuba.

Ustaz Nasarudin Tantawi

Mungkin ustaz sendiri dah lupa. Budi TGNA dan TGHH kepada LGE bukan kepalang. Disaat LGE meminta kerajaan membenarkan percetakan bible dalam bahasa melayu dan membenarkan penggunaan kalimah Allah dalam bible bahasa melayu. Siapakah pemimpin besar Pas yang mengorek segala macam hadis dan firman untuk menyokong permintaan LGE. Sedang dipihak Umno sama ada ulamak atau bukan ulamak sepakat menentang kerana pemimpin dan ahli Umno dapat membaca niat sebenar Setan yang bernama LGE. Pas bukan kata nak support Umno dalam isu kalimah Allah dan bible bahasa melayu malah diungkit2 kesilapan kerajaan BN pimpinan Umno yang membenarkan penggunaan bible bahasa melayu untuk penganut Kristian Sabah dan Sarawak. Semua itu TGHH, TGNA dan kepimpinan Pas lakukan demi menunjukkan sokongan kepada permintaan melampau Setan LGE. Ramai juga pemimpin Pas yang tak berani bersuara membantah pendirian TGHH & TGNA, mereka membisu seribu bahasa. Tetapi saya tabik dengan ustaz sendiri dan TG Haron Din yang berani ambil risiko menongkah arus tidak sependapat dengan TGHH, TGNA & Timb President Mat Sabu dalam polemik kalimah Allah dan bible bahasa melayu.

Adakah ustaz sudah lupa apa jadi kepada Datok Hassan Ali, DAP bertepok tangan bersorak gembira bila dia dizalimi oleh TGHH hanya kerana dia mengambil tindakan yang diamanah kepadanya sebagai Exco Agama, tapi malangnya tindakan Datok Hassan Ali itu tidak disenangi oleh DAP. Hanya kerana mahu menjaga hati Setan tergamak TGHH & TGNA membunuh karektor politik Datok Hasan Ali. Kejam malah lebih kejam daripada Israel, israel hanya kejam kepada rakyat pelastin tetapi tidak dengan orangnya sendiri, sedangkan TGHH & TGNA kejam kepada orangnya sendiri yang komited mahu menjaga kesucian agama islam.

1.Salah kah Datok Hasan Ali menghalang penjualan arak di kawasan majoriti penduduk melayu (islam) ????

2. Salah kah Datok Hasan Ali mengarahka MAIS menyerbu gereja yang sedang memurtadkan orang melayu, dalam bulan suci Ramadan pula tu.

3. Salah kah Datok Hassan Ali mengarahkan MAIS membuat rampasan bible bahasa melayu ???

Terus terang saya rasa, kini Setan LGE rancak menghina TGHH adalah merupakan balasan Allah diatas kezaliman yang beliau lakukan kepada insan yang mahu menegakkan hukum Allah iaitu Datok Hasan Ali.

Untuk ingatan ustaz, Datok Hasan Ali juga merupakan pemimpin Pas yang menentang keras penggunaan kalimah Allah dalam bible bahasa melayu.

Bukan Setan LGE yang menghina TGHH tetapi Allah yang mendatangkan kehinaan kepada beliau. Beliau dihina oleh orang yang beliau bela berhubung tuntutan bible bahasa melayu dan penggunaan kalimah Allah dalam bible versi bahasa melayu dan orang yang beliau agongkan sebagai Khalifah Abdul Aziz.

Allah bayar tunai kepada TGHH agar menjadi iktibar kepada kepimpinan dan ahli Pas.

Anonymous said...

Jangan lupa..
Presiden U turn terhebat abad ini
Allah benci manusia spt ini

Anonymous said...

Berkawan dengan puak nasrani kena berhati2..sampai kiamat mereka memusuhi Islam melalui cara halus dan cara nyata..aku tak risau sangat dgn ameno sbb mereka masih Islam dan sebangsa pulak tapi DAP dan PKR akan menjadi mimpi ngeri jika dapat menawan Putrajaya tapi suara2 PAS dipinggirkan dan melihat negara tercinta ditadbir mengikut acuan kafirun..

Anonymous said...

Ustaz Nasarudin Tantawi

Setuju kah tuan , Ustaz Nasarudin Mat Isa dipinggirkan hanya kerana beliau mendokong kerjaan perpaduan dengan Umno disaat kuasa politik melayu/Islam dalam keadaan terumbang ambing selepas PRU12.

Hanya kerna mengikut kemahuan DAP yang fobia jika Umno - Pas bersatu , TGNA bertindak mengorbankan karektor politik ustaz Nasar.

Yang sebenar Pas ini telah di remote controlled of DAP. Ini adalah penilaian kami orang di luar Pas.

Anonymous said...

Ini yang berlaku bila dah nyanyok tapi masih nak berpolitik.

Ketua kumpulan Islam (konon) tapi sebenarnya menghancurkan agama sendiri.

Jgn dah mati nanti ummah memaki hamun setiap hari.

Anonymous said...

PAS Dayus..tau..kan hukum Dayus dalam islam..nak tahaluf bagai dengan kapir..jadi sampai bila nak jadi DAYUS ni..

Anonymous said...

Sangat tepat. Dayus. Kalau tak dayus dah lama Pas belah keluar PR.

Walau dihina, dicaci, dihalau si kucing kurap Pas tetap mengendeng2 menggesel2 badan dibetis LKS & LGE.

Ptuiiiii buat malu melayu jer.

Anonymous said...

PAS=UMNO=PKR=penjilat burit cina cina MCA/GERAKAN/DAP

Selagi Melayu MElayu Bumiputra babi ni semua kerja duk menjilatr burit cina cina nih, bumiputra jalanan senantiasa akan dipermainkan dan ditindas.

Butuh punya pemimpin.

Anonymous said...

Ha ha haaaaaa. Melayu maki melayu. Bestttt.....

paparock said...

komen macam pernah ngundi PAS je.... pada hal lepas geram tu...he3
balik2 suruh sokong umno jugak... orang mukmin takkan terjun dalam lubang yang sama dua kali... DAP setakat menghina pimpinan PAS...itu kita akui tapi UMNO terus melabelkan PAS kufur...mana yang lebih berat? Orang kafir menghina ulama itu memang sepatutnya tapi kalau UMNO sendiri yang mengaku melayu Islam menuduh PAS kufur, apa hukumnya bro?
sekarang ni kerajaan umno/bn sedang menindas rakyat...apa tugas korang? kalau setakat nak mengutuk presiden PAS... baik hang pi cari kutu dalam rambut rosmah tu....

ala masa pas tak bersama PR dulu pun korang tak undi juga...cakap jer berdegar...jangan jadi munafik sudah ler bro kalau nak ampu pun...

paparock

Anonymous said...

Wei pukimak...

Cer ko bg bukti yang umno label kan pas kufur...

Takat cakap kosong mulut penuh taik buat ape...

Pukimak pnya org...

Papa rock kpala butuh la ko...!!

Anonymous said...

Rambut rosmah tu rambut palsu...kutu mana suka dok kat situ...hehehe

Anonymous said...

Ha ha haaa. Paparock , daripada lu duk fitnah kat Umno dan dapat cosa kering , gua ingat lu gi nyanyi lagu rock kat karaoke lagi bagus , lu pandai nyanyi kan...

Anonymous said...

Makan gaji buta je wakil rakyat PAS ni, terutama di Kelantan. Sudahlah kronisme kuat gila babi di Kelantan. Parti tin kosong dan radio buruk.

Anonymous said...

Cukup cukup lah nak kutuk Rosmah pun. Musim akan datang mungkin she is no more the first lady of Malaysia. Kasi lain wanita la pulak.

Anonymous said...

mungkin sahaja... tapi kalau nenek jijah memang tak layak pun jadi first lady. Mungkin boleh beri pada betty lim... itupun kalau LGE tak cari pasal dengan PAS lagi.

Anonymous said...

Hi blogger santau

Tajuk ini suda basi laaa.

Anonymous said...

common la ustaz2 dalam pas, control makan tu korang ramai dah jadi obese gemuk, gudang lemak... memalukan, slalu ceramah janggut serban jer highlight sunnah Nabi saw, badan fit pun sunnah...

IBU PUSPITA said...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI.... KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI.... KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI