Saturday 15 March 2014

Sama Ada KJ Memang Main Bomoh Atau Dia Saja Yang Ada Telur Sanggah Bomoh

UBN anjurkan solat hajatlah, doa selamatlah, tazkirahlah dan segala macam yang berbentuk Islam. Kiranya hebat jugalah Islam UBN.

Barangkali dah dapat hidayah ler kut. Tu pasei UBN terlebih Islam kut sampailah solat Isyak pun dilambatkan semata-mata untuk beri laluan kepada tazkirah dan doa selamat di masjid-masjid dan surau-surau yang dikuasai oleh UBN.

Kemudian muncul pulak Bomoh Raja 1Malaysia, Ibrahim Mat Zain buat lawak bangsat di KLIA. Bomoh yang memang ada banyak masalah tu, cuba cari publisiti murahan.

Para pemimpin PAS sedikit pun tak hairan dengan gelagat bomoh itu kerana masing-masing masih ingat macam mana Ibrahim Mat Zain ditangkap, dilokap dan dibuang daerah oleh kerajaan UBN kerana perbuatan jenayahnya.

Yang terlebih terkinja-kinja adalah bebudak PKR yang cuba nak tutup amalan bidaah Anwar Ibrahim yang sudah beberapa kali didedahkan baik dari pihak Pakatan apatah lagi dari UBN.

Khairy Jamaluddin merupakan satu-satunya pemimpin utama UBN yang berani menyanggah Ibrahim Mat Zain. Ibrahim Mat Zain kemudiannya angin satu badan dan mengancam nak tampor KJ macam dia tampar buaya yang didakwanya sampai mati akibat penamparnya. Walhal buaya puchong mati sebab sakit tua dan Ibrahim Mat Zain tak pernah jumpa pun buaya tu masa reptilia tu masih hidup. Bomoh tu hanya pi ambil nama apabila orang Puchong bagitahu penemuan bangkai reptilia besar itu yang sekarang ini telah diawet dan diletakkan di Muzium Negara.

Itulah satu-satunya pemimpin Malaysia yang berani menempelak Ibrahim Mat Zain, sedangkan yang lain-lain sama ada menuduh Kerajaan UBN yang upah atau buat-buat tidak dengar. Yang paling aktif dalam FB pun, sekadar bercakap sambil lalu.

Zahid Hamidi lagi ler... terus senyap sunyi. Mentang-mentanglah Bagan Datoh dengan Teluk Intan tempat asal bomoh itu sebelah-menyebelah dan dikatakan penduduk Melayu Bagan Datoh dengan Teluk Intan mempunyai talian persaudaraan, Zahid terus tak berani bagi komen. Menteri Tong Kosong bernama Zahid Hamidi takut telurnya kena jentik gamaknya dengan Ibrahim Mat Zain.

Aku cuma terfikir sesuatu jer.... sama ada pemimpin-pemimpin UBN ni memang gunakan khidmat bomoh tu sampai deme tak berani nak bersuara atau barangkali kerana deme takut bebenor dengan penampornya. Kalau tak, takkanlah KJ sahaja mewakili kerajaan dan kabinet yang disertainya yang berani menyanggah dan membuatkan bomoh temberang tu naik angin.

Zahid Hamidi... cuba komer bagi ulasan sikit....

3 comments:

Anonymous said...

Dua2 sama je.

Anonymous said...

Poyo jer kau, berlagak bagus, kau pikir islam tu BAPAK kau punye!!!

Anonymous said...

Bomoh bahlul