Saturday 8 March 2014

Nizar Jamaluddin Dikecam 'BODOH' Kerana Cuba Berlawak Tentang Insiden MH370


Aku tak tahulah kenapa Nizar Jamaluddin semenjak kehilangan jawatan Menteri Besar, nyanyuknya semakin menjadi-jadi. Dulu, aku suka dengan dia terutama ketika menjadi Menteri Besar Perak. Banyak perubahan dan kebaikan yang telah dilakukannya. Bahkan dia juga merupakan antara bintang PAS yang bersinar dan diharapkan mampu menjadi barisan pelapis kepimpinan utama PAS sedia ada.

Namun selepas kehilangan jawatan, Nizar Jamaluddin juga bagaikan turut kehilangan sentuhannya. Terlalu banyak kesilapan yang dilakukannya dalam melestarikan tanggungjawab serta tugasnya selaku pemimpin PAS Perak.

Dalam bahasa yang lebih mudah, Nizar tidak kelihatan lagi seperti seorang pemimpin sebaliknya tidak ubah seperti macai yang kerja mereka hanya membenarkan apa-apa sahaja yang diperintahkan oleh Anwar Ibrahim. Dan ini sangat jelas, dalam tindak-tanduknya kebelakangan ini, Nizar Jamaluddin bagaikan terlupa bahawa dia sebenarnya adalah pemimpin PAS, bukannya PKR apatah lagi DAP. Tahaluf Siyasi yang dibangga-banggakan oleh sesetengah pihak dalam PAS, sebenarnya tidak menghalalkan mana-mana pemimpin PAS untuk menjadi macai atau jurucakap PKR, DAP atau Anwar Ibrahim.

Insiden pesawat MAS MH370 yang sehingga kini masih hilang secara misteri, turut mendapat reaksi bodoh daripada Nizar Jamaluddin.


Hasilnya, dia bukan sahaja menerima kutukan daripada followersnya sendiri dalam Twitter tetapi juga turut dicop sebagai pemimpin pembangkang bodoh oleh YAHOO NEWS, rangkaian portal yang banyak memberikan pandangan positif kepada Pakatan Rakyat dan menghentam Kerajaan UBN secara berterusan.

Berita sebegini tidak akan memberi impak yang baik kepada parti dan jemaah. Seharusnya sebagai seorang pemimpin, Nizar lebih menjaga tatasusilanya. Dia perlu memisahkan diri daripada perangai sembrono orang kebanyakan kepada pemimpin yang Allah Taala berikan keistimewaan dan melantiknya sebagai pemimpin.

Ini bukan kali pertama Nizar Jamaluddin membuat tweet yang sebegitu. Sebelum ini, Nizar turut berhadapan dengan masalah perundangan membabitkan Sultan Johor dan TV3. Mujurlah hakim yang memberikan kemenangan kepada Nizar itu dan mengarahkan TV3 membayar gantirugi kepada Nizar, adalah ORANG KITA sendiri. Kalau tidak, besar kemungkinan Nizar pula yang terpaksa menjadi rakan sebilik dengan Anwar Ibrahim.

Tak ke naya tu.

3 comments:

Anonymous said...

Hakim.... ORANG KITA....
Aku memang benci PAS. KORUP dan MUNAFIK!

Anonymous said...

Patut ler perak jatuh balik ke tgn bn..no brain mb

Anonymous said...

Bodoh ..jd hamba DAP ..