Saturday 22 March 2014

Chegu Bard Dah Tak Ketahuan Gabra Bila LOBANG Udah Pecah!

Dari malam tadi lagi, hasil mesyuarat Bilik Gerakan PKR untuk DUN Kajang sudah bocor. Chegu Bard yang berhempas pulas cuba mendapatkan kepercayaan Anwar Ibrahim, memilih kaedah provokasi dan hasutan melampau apabila melihat Himpunan Reformasi 2.0 tidak selancar seperti yang diharapkan. Jumlah kedatangan yang anggaran awalnya 10,000 orang mengurang secara drastik. Kalau bukan kerana Anwar Ibrahim yang berucap, besar kemungkinan himpunan berkenaan tidak akan mampu menghimpun 4,500 orang sebagaimana yang ditunjukkan semalam di Stadium Kajang.

Malang bagi Chegu Bard memandangkan rancangan jahatnya yang diatur dengan sebegitu rapi telah dibocorkan oleh orang-orangnya sendiri.

Pkul 8:00 sehingga 8:30 malam tadi lagi, sepasukan polis dari Pasukan Cegah Jenayah dari Balai IPD Kajang, yang telah menerima maklumat awal bergegas ke Sekolah Rendah Kebangsaan Kajang. Pasukan polis tersebut berjaya menahan seorang lelaki Melayu yang dianggarkan berusia dalam lingkungan 30 tahun.

Ketika ditahan, lelaki tersebut didapati sedang memasang alat-alat litar (pelbagai jenis wayar) untuk dijadikan bahan letu[pan.

Ekoran daripada itu, sepasukan anggota Unit Cepat IPD dan beberapa buah kereta peronda polis bergegas ke tempat kejadian. Turut hadir adalah sepasuan UPB Kontinjen Selangor untuk tindakan selanjutnya.

Hasil siasatan, lelaki tersebut berasal dari  Kelantan dan merupakan seorang penganggur.

Turut ditemui bersama-sama lelaki tersebut adalah bahan-bahan seperti mentol, bateri, wayar dan paku. Selain itu, dokumen-dokumen bertulis tangan yang dipenuhi perasaan tidak puas hati dengan kehidupannya yang kononnya ditindas, turut ditemui pada badannya.

Antara agenda yang dibincangkan dan diputuskan dalam mesyuarat Bilik Gerakan PKR semalam adalah mewujudkan provokasi dan kekacauan dengan menjadikan bilik gerakan PKR sebagai sasaran dalam usaha mewujudkan kebencian terhadap UMNO-BN.

Selepas butiran dan agenda mesyuarat tersebut bocor, dan salah seorang daripada orang upahan Chegu Bard kini berada dalam tahanan polis, pagi ini, seorang penyangak PKR bernama Norazlan yang merupakan Ketua JDM PKR Taman Berlian, Jalan Berlian 9, Sungai Jelok, mengadu kononnya dia telah menemui bahan letupan jenis Molotov Cocktail di bilik gerakannya.


Untuk melengkapkan taktik tersebut, Norazlan Mohamad, A.Rajendren Kumar yang merupakan Ahli Majlis MPKj dan B.Gunaraj, seorang Ahli Majlis MPS telah membuat laporan polis, kononnya bilik gerakan PKR hendak dibakar dan dianiayai.

Taktik kotor yang dilakukan oleh Chegu Bard sebelum ini ternyata menjerat dirinya sendiri.

Tidak syak lagi, Chegu Bard sebenarnya sangat terbakar dengan ketidakhadiran ahli-ahli PAS untuk meramaikan Himpunan Reformasi 2.0 di Stadium Kajang malam tadi. Tanpa kehadiran ahli-ahli PAS, terbukti himpunan yang diuar-uarkan kononnya akan berjaya menghimpunkan lebih 10,000 orang dengan mudah, bertukar menjadi tawar sehingga Chegu Bard terpaksa mengumumkan beberapa kali agar para hadirin berapat-rapat dan bersesak-sesak pada bahagian hadapan pentas untuk diambil gambar dan disebarkan kononnya himpunan tersebut berjaya menarik ramai orang.

Malang berganda buat Chegu Bard kerana orang suruhannya terlebih awal ditangkap polis!

1 comment:

Anonymous said...

Hahahaha..padan muka..jenis kencing x basuh mcm cgu bad elok la masuk pkr..hahaha..kncing x basuh,hati busuk..meroyan la ko pas ni cgu bard