Tuesday 8 January 2013

BANJIR DI BUKIT BESI DEDAH PERANGAI JALANG ADUN UMNO

Banjir dah berlalu di Terengganu.

Dalam hal ini sudah tentulah yang paling kuat mengaku merekalah pembantu rakyat bawahan adalah UMNO, sebuah parti politik yang mana di dalamnya dipenuhi dengan pelbagai jenis manusia munafik.

Ni aku nak ceritalah tentang ADUN Bukit Besi, Din Adam dari BN atau lebih tepat lagi dari UMNO.

Banjir teruk telah melanda Kampung Kuala Jengai. Malangnya, walaupun dah diberitahu persediaan yang dibuat amat ala kadar. Lebih tepat lagi, langsung tak ada.

Din Adam sebaliknya lebih pentingkan kenduri kahwin anaknya pada 28 Disember. ADUN Umno itu langsung tak peduli dengan nasib yang menimpa penduduk Kampung Kuala Jengai.

Dalam hal ni, aku bersyukur kerana Allah telah mengutuskan Unit Amal PAS yang bertindak sebagai penyelamat terutama sebelum kehadiran agensi Pusat yang telah dikerahkan agar UMNO tidak dimalukan kerana langsung tak ambil berat tentang rakyat. Unit Amal adalah pasukan yang paling awal tiba dan memberikan bantuan. Nak harapkan Umno?

Yang aku dengar ramai pemuda Umno yang telqh dikerah untuk bantu melancarkan majlis perkahwinan anak ADUN Bukit Besi. Bagi mereka meriahkan kenduri kahwin anak ADUN jauh lebih penting berbanding selamatkan mangsa banjir.

Yang paling tak boleh tahan ADUN Bukit Besi itu hanya datang sekali jengukkan muka. Itu pun dia berlakon konon-kononnya dialah yang derma barang keperluan untuk mangsa banjir sedangkan barangan yang diserahkqn itu semuanya barangan JKM.

Itulah sekali ADUN umno muncul. Lepas tu hilang entah ke maa tanpa menghiraukan rakyat Bukit Besi yang perlukan wakil mereka.

Mujurlah Unit Amal terus berkampung dan memberikan khidmat.

Aku berani cakaplah, Allah memang merestui Unit Amal. Sebab itulah mereka diutuskan untuk bantu rakyat. Wakil rakyat umno pula tak ubah macam kudung dapat cincin.

Pengundi Bukit Besi patutnya dah tahu siapa yang harus mereka pilih pada PRU13 nanti kalau tak mahu nasib mereka lebih malang dari ini.

Published with Blogger-droid v2.0.10

2 comments:

Anonymous said...

jgn nok nipu gok...kenduri yb dato din pd 29hb banjir berlaku pd 25 - 26 hb..dokkan nok keroh pemuda umno bkn pd bkn ari kenduri broo..nipu 2 biar pada2..mung tahu x dato din tunggu 2 ari heli utk hantar brg mkn bkn k jengai saje kg sekitar pon banjir jugok..lagi pon dato telah melawat kg p raja hgg ke tepus seari sebelum banjir broo..kerajaan bn (umno) bantu rakyat ari2 doh..mung nok aku khabor mende apa kerajaan bn v..xsoh nok besar r bo beras 5kg 2 wat unit amal pas v..v plk pilih2 org..

Anonymous said...

aku rasa lahkan mesti jkkk kg kuala jengai yg dulu bantu mangsa banjir d kg tu dr unit amal pas..setahu aku pengerusi jkkk tu ketua caw umno..jadi mne dulu yg bantu UMNO ke unit amal pas..jadi UMNO yg bantu dulu...