Thursday 10 January 2013

KALAU TAK BERIMAN MEMANGLAH TAKUT BUKAN ISLAM GUNA KALIMAH ALLAH

Tak habis lagi kecoh ttg kalima ALLAH yg nak digunakn dlm Bible bahasa melayu. Dah mcm esok nak kiamat kalau perkara itu berterusan. Mcmlah ramai Melayu akan keluar dari Islam ramai2 sebab Bible dah guna Allah ganti God.

Apalah yg nk ditakutkan. Klau betul kita ni org Islam, benda sekecik tu takkan gugurkan taklif dan kewajipan kita kepada Islam. Malah boleh tambah lagi iman kita kpd Allah sebab Allah dan buka pintu hati kafir di Malaysia utk akui Dia adalah Tuhan.

Kan dah mudah utk kita berdakwah kpd kaum kafir tu ttg Islam. Kalau diorg tentang, kita dah boleh bidas balik sebab diorg nak sangat guna Allah utk mengantikan kalimah yg selalu diorg gunakan utk gambarkan tuhan  masing-masing.

Cuma yg ngaku org Islam tapi tak beriman dgn Allah sja yg takut dan tamak dgn kalimah Allah.

Published with Blogger-droid v2.0.10

8 comments:

Anonymous said...

Pertamanya kamu ni Kristian atau Islam? Jangan marah saje nak tanya sebab sekarang orang Kristian bak kata HAdi boleh guna Allah juga. Penggunaan "Allah" dalam post kamu kali ini tidak automatik menunjukkan kamu Islam. Kalau pengunnaan ini di ambil kira secara retrospective maka post-post kamu sebelum ini yang mengunakan Kalimah Allah juga tidaklah menunjukkan kamu ISlam secara automatik.

Berdasarkan ini juga segala ucapan kamu yang berkaitan dengan "ALLAH" seperti Subhanallah, Alhamdulillah, Allahuakbar juga tidak boleh secara automatik menunjukkan kamu ini Islam. Juga katakan nama kamu ialah Abdullah juga tidak menunjukkan kamu Islam. Kamu mungkin Kristian sebab orang Kristian bak kata Hadi ialah boleh guna nama HAMBA ALLAH juga. (Abdullah). Mungkin kamu boleh cadangkan pada LIM GUAN ENG selepas ini perkataan A/L dan A/P dalam IC boleh di tukarkan kepada BIN dan BINTI. Bukankah dari segi terjemahan bahasanya membawa makna yang sama. Maka sampailah cita cita LIM GUAN ENG pada masa hadapan orang KRISTIAN boleh mengunakan nama SAIFULLAH BIN ABULLAH - Pedang ALLAH ANAK LELAKI HAMBA ALLAH. Tak salahkan menurut kata kamu.....

Jangan marah kalau kamu Islam sebab Hadi yang kata semua orang boleh guna perkataan "Allah". Maafkan saya kalau saya terkeliru. Zaman sekarang bukan macam zaman dahulu. Sesiapa sahaja boleh guna perkataan "Allah".

Keduanya berbalik pada post kamu, saya dapat rasakan kamu mungkin mandul kot atau homoseksual. Sebab kamu lansung tak risau pasal keturunan akan datang.

Walaupun kamu mandul atau betul kamu homo orang lain ada anak--cucu. Ini kisah bukannya kisah satu hari bukan kisah esok bukan kisah minggu depan. Ada faham tak?

Ketiganya tiada siapa pun boleh menjamin iman seseorang termasuklah Rasulullah S.a.w. sendiri (rujuk kisah bapak saudaranya ABu TAlib). Jadi janganlah kamu nak tunjuk pandai dengan berkata perkara ini ialah perkara kecik. Dalam keadaan ini yang mana isu keimanan seseorang ialah sesuatu yang amat-amat kritikal untuk kita jaga. Jangan bagi ruang sedikit pun.

Keempat terus terang post kamu kali ini ini atas dasar sokongan kamu kepada sebelah pihak yang mana pihak tersebut kamu sendiri sedia maklum. Kamu cuba juga untuk menegakkan dan memperbetulkan tindakan sebelah kamu. Cuba juga nak beri justifikasi. Lagi mudah berdakwah pada kamu ialah satu alasan yang nampak sungguh dangkal. Tak ada mudahnya... lagi susah ada.

Akhirnya kalau kamu bukan homoseksual, tolonglah jadi homoseksual. Bukan apa supaya kamu tidak akan menyesal melihatkan nasib anak cucu kamu. Orang homo sepatutnya tidak ada anak sebab salurannya tak betul. Lagipun seseorang yang homo tidak semestinya keluar Islam.


Anonymous said...

Aku amat setuju dng anon 1.41...lepas ni tuan tanah boleh la gi gereja sembahyang kat sana...bukankah Kristian juga menyembah ALLAH..Jadi silalah bawa anak isteri..ke gereja hari ahad ni ya...

Anonymous said...

bodoh punye admin...ckp pakai kepala lutut...ko ingat dia org suka 2 ke nak pakai kalimah ALLAH...bangang...dia bukan nak pesong kan masa ni...tp utk genarasi akan datang..kalau nak sangat pakai kalimah ALLAH kena mengucap syahadah dulu..bodoh...lain kali posting pakai otak...hanjing ko admin...mak bapak ko dulu x ajar ke? Aku pun bukan alim sangat tp aku tau fitnah akhir zaman benda2 mcm ni lah salah satunya....jap lg ko pegi mkn babi...esok pegi kuil dan jgn lupa hari ahad pegi gereja plak...bodoh..

Anonymous said...

padan muka admin ..kan dah kena ..cuba tengok kat luar ..berapa ramai yang jahil tak tau banyak perkara yg mungkin adik beradik admin atau sedara dia ... orang2 ni le tujuan nya akan disesatkan oleh puak2 kristian untuk disesatkan ... cuba ko bagi tau berzaman mereka pakai nama GOD nape nak ubah jadi allah ..apa masalah ...cuba guna otak ko ..jangan guna lutut ko tu ..mehh bagi aku alasan

Anonymous said...

Assalamualaikum,

Kepada Tuan Admin di minta fikir demi masa depan anak cucu cicit..
Ya jika difikirkan ada kebaikkannya seperti kata Tuan admin berdakwah tapi bila kita berfikir demi masa depan ianya bakal bawa musibah yang teramat besar kepada anak cucu cicit kita hanya disebabkan kelalaian yang kita telah buat pada waktu ini.. iaitu bfikiran sekilas tanpa berfikir akibat yang bakal menimpa... ianya umpama seperti wabak kanser yang bakal merebak sedikit demi sedikit yang akhir sekali bakal mengakibat generasi akan datang menerima akibatnya... Mohon befikir sebaik2nya... gunakanlah akal untuk berfikir bukan kata hati...

Anonymous said...

Kah3 aku tolong gelak ajelah tengok tuan tanah kena tembak tepat kat batang hidung. Nak ckp pun benda2 yg sama je yg org lain ckp. Takde apa dah yg baiknya Allah dikongsi2. Hadi tu setuju sbb politik, sbb undi, sbb duniawi. Dari sudut Islam, takde langsung yang baik utk diambik, sebaliknya kesan yg sangat2 buruk utk anak cucu dan seluruh keturunan. Point2 yg nampak +ve yg ko tulis tu cuma nak menyedapkan hati aje. Ko tak rasional, tak fikir masak2. Sbb tu aku bnyk kali ckp, PAS dgn Islam ni sebenonya lari jauh, makin jauh. Dulu lain skrg lain.

Lain kali jgn buta tuli menonong je ngikut boss. Ada otak Allah bagi tu gunanya utk pikir. Akhir kata, padan muka ko.

Anonymous said...

Kalau nk tukar, tukar sabah sarawak sekali... Tak kan semenanjung je..

Anonymous said...

Mcm mana masa depan cucu cicit sabah serawak?