Wednesday 11 December 2013

Mari Kita Tengok Cara Pemuda Umno Gotong-Royong Tolong Mangsa Banjir


Bila kita kata pemimpin umno ni semuanya jenis ungka dan chimpanzee sarkas yang akan buat showmanship bila di depan khalayak, macai umno akan kata kita buat fitnah.Bila kita bandingkan pemimpin-pemimpin umno dengan pemimpin-pemimpin jemaah Islam dalam hal menjaga kebajikan rakyat, kita dicop pula sebagai pelakon.

Gambar-gambar ini sudah cukup untuk menjelaskan siapa sebenarnya yang terlebih-lebih berlakon.

Datang dengan AUDI X5 Q dan bila ada orang perasan, terus delete gambar kereta mewah tu.

Dicanangkan Pemuda Umno datang dengan Ketua Pemuda dan Timbalannya, Azwan Bro ke SMK Sungai Isap Murni. Hebatlah sangat ceritanya.


Ironinya yang berlaku selepas itu hanyalah drama dan lakonan depan kamera. Sembur-sembur air, buat-buat macam menyapu dan mop lantai, lepas ambil gambar dan disiarkan di media sosial, semua pakat belah.

Sekarang siapa yang berlakon?

2 comments:

Balut_sket said...

Aku sayang umno...tapi aku benci khairy jamaludin,bukan dengki pun,aku lagi hensem dari dia,bini aku 10 tiang boleh tinggal bini dia,tapi aku tak suka cara dia bertindak atas satu2 perkara,bercakap pom pam pom pam cam senapang,habis orang nak dilanggar,budi bahasa tah kemana,...oii kj,tak salah jadi bodoh,bodoh tu bukan jenayah,yg boleh jadi jenayah bila amanah dan tanggungjawab yg diberi kau tak tunaikan...ape bende yg pemuda umno dok laungkan hari tu,?progresif?abah kau progresif!

Anonymous said...

Yang betul2 berkerja adalah ahli tempatan dan bawahan. Pemimpin tunggu cue di mana "bos" atau ahli MT atau Pak Menteri akan turun. Dah dapat tahu jadi macam semut merumun gula. Perangai macam ungka dan chimpanzee. Yang perangai macam ini, boleh pergi mampus lah korang. Rakyat tak perlu kehadiran korang, Biar orang tempatan ajer yang urus. Biar ajer saudara2 aksr, PGA yang dating tolong. Puas hati.