Thursday 13 October 2011

NIZAM KICAP SUDAH HURU-HARA.... PANAS PUNGGUNG BEB!

Aku belum sempat nak lelap bila ada kawan telefon aku dan bercerita tentang perangai Nizam Kicap yang dah tak senang duduk tetapi tetap berperangai tabur pasir dalam periuk nasi orang lain.

Huru-hara sebenarnya alien sekor ni!

Sepucuk surat telah dihantar kepada semua ADUN di negeri Perak supaya tidak bekerjasama dan tidak memberikan sebarang peruntukan bagi aktiviti Kelab Media Perak. Kelab Media Perak merupakan antara kelab yang dianggotai oleh pengamal-pengamal media dan sangat aktif. Terbaru, ahli-ahli kelab tersebut akan mendaki Gunung Kinabalu.

Bila sebut pasal surat ini, dah tentulah orang yang paling sesuai dengan kerja-kerja jahat tu adalah NIZAM KICAP.

Ni bukan kali pertama dia buat perangai. Sepucuk email telah dikarang oleh Nizam Kicap bertujuan untuk melaga-lagakan pengamal media di Perak supaya bergaduh sesama sendiri dan perangainya suka cari jalang tidak disebut.

Korang baca sendiri email yang ditulis oleh Nizam Kicap yang menyamar sebagai Cyber Press!

Reply to: Cyber Press
Subject: Cili Kasi Taruk: Hak Tetap Hak
Sent: Oct 5, 2011 1:14 PM


Sebarkanlah untuk semua press demi keringat dihargai Penat sial. Dua words paling best nak gambarkan perasaan press masa nak buat coverage PM di Tanjung Tualang, Tualang Sekah. Bersesak-sekak, bau busuk orang, kena halau dgn pulis, kena maki dgn ketua pulis dan bermacam-macamlah. Senang cerita, sapa-sapa yang buat coverage PM ari tu, masih ingat betapa teruknya cover. Makan? Toksah kiralah. Sama ada naik bas atau naik kereta sendiri, bab makan memang out. Sebab itulah I ada dgr semua press masa cover PM turun dapat sikit elaun, saguhati dari pejabat PM. Member I sendiri dah call Dato Aqmar press sec PM. Memang betul, dia ada kasi saguhati utk press. Tak kira press Melayu ka, Cina, India ka... sapa yang cover berhak dapat saguhati tu. Tapi mana itu wang? Aku dgr Dato Aqmar sudah kasi sama sorang press. Sapa press tu? I tidak rajin mau burukkan press itu kerana I tahu press itu kaya raya orangnya. Press ini sebenarnya selau merungut si polan ini si polan, kelab itu, group ini makan duit press. I tidak rajin nak sebut nama press ini sebab press-press boleh cari la press yang I maksudkan. I tak tahu berapa press itu terima daripada Dato Aqmar tapi mustahil la RM5? Kalau RM5, press-press patut halalkan saja, mungkin press itu tidak cukup wang untuk beli capati atau roti boom. 
Persoalannya, PM dan rombongan mereka sudah lama pulang ke Putrajaya tetapi kena apress seorang ini enggan agih-agihkan duit itu. Kamon... itu hak press-press, bukan press itu sorang. I dan yang lain-lain malas nak minta terus kerana kalau minta, press itu cakap I pula berkira nak sangat duit tu. Ini bukan soal nak sangat tapi hak. Sama konsep seperti kes di mana kuah hal atau roti pratha dikatakan hak si mamak...I yang berketurunan bugis campur jawa campur melayu ini takda hak mahu tuntut hak kuah dhal, roti pratha tu sebagai makanan asal usul I. TApi kalau mamak mahu kata rendang ayam, lemang dan ketupat asal

6 comments:

Anonymous said...

tak kan kicap nak wat mcm tu... kicap kan baik... sembahyang tak tinggal, tak kedekut, arak minum, main perempuan jalang, mana kicap nak wat pekara macam ni.. karutlah niiii

Anonymous said...

kelab media perak tu pun bukannya betul sangat, sikontrol oleh beberapa orang, tak pernah buat mesyuarat agung pun, alih2 ada jawatnkuasa, minta sponsor duit daripada yb beribu ringgit taopi duit masduk poket sendiri..

Anonymous said...

kelab media perak: presiden - samat (rtm), tim. presden - zabidi (bernama), setiausaha - kamaruzaman (bernama), penolong setiausaha - tajul (bernama). cer tengok... sume org2 gomen. agm tak penah buat, penyata keluar-masuk kewangan pun tak pernah ada.

Anonymous said...

yang best ahmad husni mentri kewangan, zainol fadzi exco, hamidah exco, raja ahmad kubu gajah, nadzri manjoi, bekas tim. mentri t. murugiah antara yb2 yg berjaya dikencing oleh kelab media perak ni.

Anonymous said...

mail saffian pun kena paw puluh ribu dengan kelab media perak masa prk bukit gantang dulu. cer le tanye dia betul ke tak. sprm cer le siasat kelab media perak ni.

Anonymous said...

Kalau betul ada penyelewengan seperti ini, SPRM harus siasat perkara ini!