Thursday 13 October 2011

RAHSIA DALAM TANGAN, ZAMBRI MAMAK BACK-UP NIZAM KICAP GILA-GILA

Selepas tersiarnya posting tentang surat yang dihantar kepada setiap ADUN agar tidak mengeluarkan peruntukan bagi Kelab Media Perak, selain sebuah emel yang cuba melaga-lagakan press di Perak, Nizam Kicap telah menghubungi orang kuat Kelab Media Perak untuk bersihkan namanya.

Satu perangai Nizam Kicap yang sangat diketahui oleh sesiapa sahaja yang rapat atau pernah bekerja dengannya ialah, Nizam Kicap akan cepat melatah, melenting dan sibuk call sana-sini untuk menafikan perbuatannya. Tapi kalau benda tu tak betul, dia akan buat-buat bodoh, dan tidak memberikan respons.

Dalam hal ini, secara sahnya, memang Nizam Kicaplah yang punya angkara, yang menulis surat kepada semua ADUN dan menghantar emel tersebut.

Kesian kau, Nizam Kicap.... lu punya perangai jahat sudah bocor ma!

Nanti kita cerita dan dedahkan lagi macam mana Nizam Kicap ambil duit dari salah sebuah pusat lendir di Ipoh pulak yer!

Cerita MB mamak yang buat tak reti tentang Nizam Kicap sebenarnya sangat menarik perhatian ramai orang. Ramai yang mengandaikan, Nizam Kicap sebenarnya menyimpan rahsia besar tentang personal Zambri Mamak. Bukan rahsia macam mana si mamak pangkor tu boleh jadi MB sebab semua orang tahu, dia naik sebab Rosmah Mansor dan Najib walaupun mamak tu orang kuat KJ. Nizam Kicap hanyalah orang yang datang kemudian, berpeleseran di pejabat MB dan kemudian dapat bahagian sebab Zambri takdak kengkawan.

Ada sekor lagi konco besar Zambri bernama Hamdan Taha. Tapi bila rahsia Hamdan Taha boleh jadi kaya terbongkar, Hamdan Taha dipindahkan dari pejabat MB. Berbeza pula dengan layanan Zambri mamak terhadap Nizam Kicap.

Walaupun gambar-gambar Nizam Kicap mabuk sambil mengepit betina-betina jalang di sebuah pusat hiburan di Kuala Lumpur diserahkan kepada Zambri, mamak pangkor tu buat tak tahu saja. Malah, dalam beberapa gerak-gerinya yang lain, mamak pangkor itu dilihat sangat takut kepada Nizam Kicap. Tu belum lagi, Nizam Kicap mencanangkan kepada semua orang, takdak sesiapa pun yang boleh halau dia keluar dari pejabat MB sebab dia sangat rapat dengan Zamri Kadir.

Jadi sebab tu la, Nizam Kicap terus bermaharajalela dan membunuh sesiapa sahaja yang dirasakan akan mengancam kedudukannya.

Aku dapat tahu, ada beberapa keping gambar tentang kemaksiatan yang dilakukan oleh Nizam Kicap disimpan oleh seseorang. Buat masa sekarang, aku sedang menunggu gambar-gambar tu. Dan aku juga sedang menunggu beberapa dokumen rahsia tentang Nizam Kicap serta Zambri mamak pangkor, khususnya tentang penyelewengan tanah-tanah, kuari, bekas lombong serta yayasan-yayasan ghaib yang diorang ni duk pulun sapu!

Tunggu saja...

No comments: