Tuesday, 25 October 2011

FAZLI DICEKUP SPRM, NIZAM KICAP YANG TERKENCING-KENCING

Cerita ni tak dihebahkan. Takder akhbar yang dedahkan, baik dari pihak UMPORNO mahupun Pakatan. UMPORNO tak keluarkan berita ni, kita boleh faham.Tapi Pakatan yang nak simpan buat jadi peluru Pilihanraya, memanglah bongok nak mampus.

Salah seorang balaci Zambri bernama Fazli. Fazli telah ditangkap oleh SPRM dengan duit cash RM100,000 yang telah ditanda oleh SPRM. Juga bersama-samanya adalah dua keping cek bernilai RM400,000 dan RM500,000 setiap satu. Jumlah keseluruhan RM1 juta!

Apabila disoalsiasat, bersumpah-sumpah Fazli menafikan duit-duit tu kepunyaan dia. Sebaliknya dia bagitahu, duit-duit tu semua adalah duit-duit perkongsian Zambry mamak pangkor dan Nizam Kicap, pressec dia.

Daripada Fazli, duit-duit tersebut datangnya dari seorang tawkey balak, konco si Nizam Kicap. Dan daripada siasatan SPRM juga, salah seorang anggota pasukan mereka yang diletakkan di pejabat MB dengan tugas-tugas khas, didapati telah menyalahgunakan kuasanya dengan mengajar Zambry dan Nizam Kicap untuk mengelak daripada dikenakan tuduhan rasuah.

Itu yang terkeluar cerita kononnya Nizam nak lari balik ke KL. Lobang udah pecah. Kalau SPRM masuk lagi dalam, lagi banyak yang dapat dikorek. Silap-silap dengan Zambri, mamak pangkor tu pun terhumban sekali.

Diorang boleh main politik dengan buat laporan dummy SPRM, tapi diorang tak leh tipu rakyat Perak yang dah masak dengan permainan bodoh tu.

9 comments:

Anonymous said...

fazli mana ni yop? tak kan fazli tv3. dia tu kan dah kaya. lagipun dengo cite dia dah tak baik dengan nizam kicap lagi.

Anonymous said...

fazli tv3 dulu kt kedah tp nizam kicap yg tarik ke ipoh.
masa kat kedah dia join team mahdzir khalid hentam kasi jatuh mb syed razak.
dulu cium mulut dan buat mcm2 projek dgn kicap tp sekarang dengo deme berdua dah tak baik. gaduh pasal projek jugak kot.

Anonymous said...

tahniah admin santauberapi. nama blog ni dah jadi sebutan di kalangan media di perak.
teruskan bongkar dengan cerita2 lebih panazzzz....!

Anonymous said...

petugas sebuah syarikat ada bertanya betul ke kena bayar rm500 kalau nak jemput tv3 datang buat liputan.
kalau betul rm500 satu liputan masyukkkkk tu.
patut la nak mandang cuti2 malaysia. hehehe.

Anonymous said...

Siapa tak kenai fazli ahmad @ penyamun wajah orang asli semai? dia ni semua yang pernah dok kedah kenai modus operandi menyamun dia... kereta mahai, moto besaq tapi hutang orang keliling perut

Anonymous said...

alaa lu tak dapat projek lu bising la..lu tak dapat jilat nizam lu bising gak...lu tak dapat pakai moto besar kereta besar tu pun lu bising gak...dah la muka fazli mcm orang asli semai lu ckp...lu lak muka mcm avata lu tak bising lak...kalau betol dia gadoh gan nizam ini la masa nya lu jilat kepala nizam..lu jilat la konek nizam tu ini la masa nya..bila lagi nak projek juta2 yg lu bising sgt tu...lu sembang mcm lancau...lu dah jilat nizam lu kata org tu dah kaya....lu pegi la jilat zambry mamak tu sekali..kot2 lu jadi Mb ke...lu sembang mcm nizam laaa..

Anonymous said...

sah, anon 01:24 ni geng2 kelab media perak tapi siapa agaknya ya. hehehe. cer sabo geng, kalau betul citer2 pasal kelab media tu tak betul, cer citer yang betul, baru le orang faham hal yang sebeno.
apa2pun yg teman tahu, fazli kalau cari projek idok ler dia lacur nama media, itu lagi mulia rasenye.

muka avatar said...

kawan fazli sudah marah. macam sial la lu..menyamar jadi orang lain untuk backing diri sendiri...gua muka avatar? suh kawan lu cermin muka dia la..setakat kerja tv3 nak tunjuk eksyen. tunggu..geng-geng reporter yang kenai kawan lu masa kat kedah dulu nak stori satu persatu pasai kelaku kawan lu yang menyamun tu. jangan kekwat sangat, rahsia dia berlambak kat alor setaq

Anonymous said...

aku rasa jatuh lah perak nanti sebab kicap dan citer2 sensasi ni..ape2 pon aku sokong saper yang benar..