Thursday 6 October 2011

MB PERAK DIPERBODOHKAN ATAU BERSEKONGKOL?


Aku terima satu berita. Berita kali ini memang ada kena-mengena dengan salah seorang pegawai istimewa MB Perak, yang digelar ramai orang sebagai Nizam Kicap. Nizam Kicap adalah Setiausaha Akhbar Menteri Besar Perak, Zambry Abdul Kadir. Cerita tentang Nizam Kicap memang terlalu banyak dan bukan cerita rahsia atau tersembunyi lagi.

Yang aku tak boleh terima kenyataan, bila seorang kawan aku yang juga merupakan seorang blogger DITEMBAK MEMBABI BUTA oleh Nizam Kicap. Habis semua dikautnya, kononnya menerima arahan untuk memburuk-burukkannya.

Antara nama yang dikaitkan adalah PARPUKARI dan Hamizura Osman.

Setahu aku, kawan blogger aku ni, walaupun berhubungan dengan semua orang, tapi maklumat yang dia dapat datangnya daripada pelbagai sumber. Mungkin kerana itulah, puak-puak di Pejabat Menteri Besar Perak panas jubur, terutama sekali Nizam Kicap yang khabarnya BARU SAHAJA MENIKAHI SEORANG PEREMPUAN DI SIAM tak senang duduk, lebih-lebih lagi, hanya nama yang diketahui tetapi orangnya tak pernah muncul di merata-rata tempat.

Tu baru mukadimah... belum habis lagi....

Cerita bermula apabila Nizam Kicap kena serang bertalu-talu sampaikan dia bertanya apa yang membuatkan semua orang tak puas hati dengan dia. Jawapan yang sangat mudah dan dia sendiri tahu bahawa PERANGAI MENYONGLAPNYA itu yang membuatkan orang bencikan pegawai-pegawai seperti dia.

Banyak projek kecil dan besar yang disapunya, termasuklah yang terbaru projek buat bunting.... 1000 keping bunting untuk satu even. 15 event melibatkan Menteri Besar bermakna 15000 keping bunting... dan semuanya masuk ke dalam kocek Nizam Kicap.

Selama ni, takder sesiapa yang kacau dia. Tapi bila dia makin melampau dan mula menganiayai orang lain, ceritanya pun mula keluar sikit demi sikit. 
Aku tak tahu sama ada dalam hal ini MB Perak terlibat atau tidak. Tapi sebab dia begitu hebat membela Nizam Kicap, aku assumed yang MB Perak pun terlibat sama. 

Ni mukadimah... nanti kita sambung lagi parti MB pecat Pegawai Integritinya yang bernama Anuar yang juga merupakan kawan baik Nizam Kicap kerana dikatakan berskandal RM1 juta!

10 comments:

Anonymous said...

dengar crite, ni bini no 3 die. entahle teman dengor je

Anonymous said...

dia nikah ngn PA dia yg yg gedik tuh..

Anonymous said...

nizam kicap ni...bkn banner banting ja dia bole dpt...baru2 ni dia dpt tanah 1000 ekar dari SADC dan Zambri Mamak Besar (MB) bg dia 2 kwsan kayu balak...mcm mana Azmin Ali dgn Anwar Ibrahim..cmtu jgk lah Zambri dgn nizam kicap...

Anonymous said...

yg kome dengki dgn nizam kicap bt pew...dye neh ksayangan Mb akan btnding di DUN Bota or Sg.rapat..

Anonymous said...

100 ekar? besarnya. 2 kawasan balak? masyuk tu..

Anonymous said...

ade lagi cite syokkkkkk kat sini
http://kopiokaw-saga.blogspot.com

Anonymous said...

Elehhhhh....ni Konpom Midah dn zura punya koje.....lantak
nizam lah nak berbini dua or Tiga or empat. Karut punye blog. Buang masa org nak baca.

Anonymous said...

Laki midah pun kaki perempuan. Gf Bertimbun. Laki zura plak queen kontrol. Hehehe...biasa lah

Anonymous said...

macam cakap Anuar, pegawai integriti Mamak Bewak yang mulut macam pelacur tak dapat batang jer...

Anonymous said...

Ape punya org yg buat blog nie ,jadi lembu untuk tulis segala fitnah,nie mesti bayor lebih...