Wednesday 1 April 2015

Akhirnya Phahrolrazi Zawawi Dapat RESTU Lim Guan Eng Untuk Jadikan PASMA Sebagai Sebuah Parti Politik


Dari zaman Almarhum Ustaz Azizan lagi, Phahrolrazi Zawawi tunjuk hebat dan tunjuk pandai bila Lim Guan Eng bersetuju untuk mendalangi pergerakannya. Sebelum mempunyai hubungan dengan Lim Guan Eng, Phahrolrazi hanyalah burung puyuh yang meronok ke dalam segala celah belukar dengan ketayap dan sembang-sembang kononnya dia ustaz.

Semuanya bermula apabila Almarhum Ustaz Azizan mengambil pendekatan keras dan enggan tunduk dengan Lim Guan Eng dalam beberapa isu termasuklah isu air mentah yang disalurkan kepada Pulau Pinang secara percuma tetapi Pulau Pinang mengenakan bayaran yang tinggi kepada penduduk di seluruh Pulau Pinang. Kedah tidak dapat satu sen pun daripada Kerajaan Negeri Pulau Pinang yang buat untung. Turut menjadi pertelagahan dan kebencian Lim Guan Eng kepada Almarhum Ustaz adalah apabila Almarhum pernah membangkitkan isu bayaran pampasan tahunan Pulau Pinang kepada Kerajaan Negeri Kedah yang sepatutnya bukan lagi bernilai RM10,000 kerana itu adalah harga 300 tahun dahulu. Sebaliknya Pulau Pinang perlu membayar pampasan kepada Kedah lebih RM100 juta setahun atau Pulau Pinang dikembalikan kepada Kerajaan Negeri Kedah dan menjadi salah sebuah daerah negeri Kedah sebagaimana asalnya.

Nak lawan Almarhum Ustaz secara direct, Lim Guan Eng tak berani. Apatah lagi, Almarhum Ustaz secara tegas telah menghalang DAP Kedah daripada mendapat lebih banyak kerusi DUN Kedah. Jadi, Lim Guan Eng terpaksa gunakan orang dalam PAS sendiri, terutama pemimpin yang bermata duitan dan mudah tergoda dengan kejelitaan serta kemontokan kulit gebu perempuan-perempuan cantik.

Orang yang paling layak adalah Phahrolrazi Zawawi yang kebetulan juga sedang marahkan Almarhum Ustaz kerana enggan menyerahkan kontrak pembinaan, penyelenggaraan dan pembaikian jalanraya di seluruh Kedah kepada syarikat anaknya memandangkan syarikat tersebut bermasalah, selain Phahrolrazi sendiri terlibat dengan rasuah dengan seorang taukeh balak Cina Kedah. Almarhum Ustaz mempunyai bukti bagaimana Phahrolrazi Zawawi yang pada ketika itu merupakan Exco Kanan mempunyai skandal penyelewengan dalam banyak projek termasuklah Madrasah Salihiah, pembalakan dan pasir serta mineral di seluruh Kedah sepanjang PAS menjadi Kerajaan Negeri dari tahun 2008-2013.

Hari ini, dalam satu kenyataan, Phahrolrazi menyatakan PASMA akan mengambil masa selama dua bulan iaitu selepas konvensyen agung PASMA untuk membuat keputusan menjadikan PASMA sebagai sebuah parti politik untuk bersekongkol dengan DAP dan PKR sekaligus menggantikan PAS. Phahrolrazi Zawawi tidak menolak rancangan menjadikan PASMA sebagai sebuah parti politik.

Phahrolrazi Zawawi tidak sepatutnya menunggu sehingga 2 bulan. Sepatutnya umumkan sahaja pendirian sebenar PASMA untuk menjadi sebuah parti politik dan bertanding di Kedah menggantikan PAS sekaligus membuka peluang Phahrolrazi Zawawi sebagai Menteri Besar Kedah menggantikan Mukhriz Mahathir. Bukankah Phahrolrazi Zawawi pernah mendabik dada yang dia sebenarnya lebih layak untuk menjadi Menteri Besar Kedah berbanding Almarhum Ustaz yang didoakannya cepat mati?

Lagipun ini kali entah ke berapa Phahrolrazi mendabik dada kononnya PASMA sedang mendapat sambutan hangat.

Anehnya dalam pemilihan PAS Kuala Kedah baru-baru ini, semua calon tajaannya kalah merudum. Malah musuh peribadinya, Amiruddin Hamzh yang pernah dituduhnya sebagai AGEN UMNO pula yang berjaya meletakkan geng sendiri. Calon Presiden PAS yang disyorkan oleh Phahrolrazi yang juga merupakan orang kuat PASMA yang menjadi gam perekat dengan DAP Perak, Ahmad Awang, ditolak bulat-bulat oleh PAS Kawasan Kuala Kedah. Satu-satunya orang Phahrolrazi yang masih tinggal dalam PAS Kuala Kedah hanyalah Nasir Mustafa.

Cepatlah tubuhkan PASMA sebagai sebuah parti politik, Phahrolrazi. Dah ramai nak tengok, hebat sangat ke duit ringgit Lim Guan Eng yang maintain kamu punya kemewahan dan kekayaan sebelum ini.


4 comments:

anti MUNAFIQ said...

Ambo royat doh .. PASMA cai .. JADI KELDAI DAP igs.. Barang sudah NYATA ..

Anonymous said...

Lgeb kn bodoh...dia jdkan fakrul ni sbg useful idiot jer...buat parti sendiri hikangla kegunaan dia...hilangla sumber pendapatan dia...

Anonymous said...

Beza pemimpin PAS dan PASMA, pimpinan ulamak parti PAS tidak merestui kalimah Allah di syirikkan olih pihak gereja dengan sokongan DAP. PASMA hidup dengan sokongan DAP serta bersedia utk menyokong agenda DAP yang memang anti dengan Islam.

Anonymous said...

Dia buat parti dgn harapan dpt sapu sekali penyokong PAS yg naif.