Monday, 26 May 2014

AURAT DYANA SOFYA: Bila Pemimpin PAS Tidak Lagi Malu-Malu Untuk Jadi Munafiq

Barangkali kepimpinan PAS tidak sedar tentang momokan pengundi-pengundi Melayu dan Islam di Teluk Intan tentang parti ini serta seluruh kepimpinannya. Bukan kerana parti yang memperjuangkan Islam ini tidak baik, melakukan dosa atau membawa lari sejumlah besar wang negara ke seberang laut, tetapi kerana perangai sesetengah kepimpinan terutama sekali yang kiblat mereka kepada Lim Guan Eng dan Anwar Ibrahim, yang ditunjukkan sepanjang kempen PRK Teluk Intan.

PAS secara jujur, tidak menghantar petugas yang ramai sepertimana PRK-PRK lalu. Sebaliknya PAS hanya menghantar sebahagian kecil anggota kempen terutama membabitkan jentera Muslimat, agar tidak dikatakan oleh DAP yang kita memboikot PRK ini dan enggan membantu DAP apatah lagi DAP menampilkan seorang calon perempuan Melayu mewakili parti itu.

Dengan peruntukan kecil iaitu hanya sekitar RM15,000 untuk jentera PAS berkempen bagi memenangkan DAP di Teluk Intan, tidak banyak yang boleh dilakukan. Jangan pula ada yang berkata, DAP sebenarnya sama seperti PAS, tidak ada banyak duit seperti BN dan UBN. Justeru, perbelanjaan perlu dilakukan secara berhemah dan PAS juga perlu berkorban untuk memenangkan DAP. Menang DAP bererti menang Pakatan Rakyat. Menang Pakatan Rakyat bererti PAS juga telah menang.

Benarkah begitu?

Setidak-tidaknya, itulah yang kerap diberitahu kepada ahli-ahli PAS yang lain. Kemenangan Pakatan Rakyat bererti perjuangan PAS untuk mewujudkan sebuah Negara Islam/Negara Berkebajikan di Malaysia akan tercapai.

Hakikatnya, ia tidak seperti yang digambarkan dan diberitahu kepada ahli-ahli PAS sehingga sesetengah daripada kita lebih percayakan DAP dan PKR berbanding parti sendiri. Semua itu hanyalah momokan dan retorik semata-mata.

Apa yang berlaku ialah, semakin kuat DAP, semakin lemahlah perjuangan kita. Semakin banyak kemenangan bermajoriti besar yang diperolehi oleh DAP, semakin longgarlah akidah kita kepada Islam.

Itu yang terbukti apabila para pemimpin kita memberikan hukum-hukum mudah membabitkan calon DAP, Dyana Sofya terutama dalam hal menutup aurat.

Jangan fikir apabila Dyana Sofya memakai selendang dan bertudung ketika bersama-sama kita berkempen dari satu tempat ke satu tempat di Teluk Intan, maka kita sudah boleh dibutakan dan dibodoh-bodohkan. Sedangkan ketika berkempen di hadapan masyarakat bukan Islam, calon DAP yang juga merupakan ahli PERKASA bersama-sama ibunya yang pernah menjadi Ketua Wanita PERKASA yang pertama dan masih lagi ahli UBN, menunjukkan sikap liberal yang amat keterlaluan sehinggakan hukum hudud pun disamakan dengan hukum sekular, bahkan dipandang lebih hina.

Sudah tiga orang pemimpin PAS membuat ulasan tentang aurat terbuka Dyana Sofya. Semuanya menghalalkan perbuatan Dyana Sofya. Sehinggakan dalam satu khutbah Jumaat di sebuah masjid di Kampung Banjar, imamnya turut menghalalkan perbuatan Dyana Sofya dengan memberitahu para jemaah bahawa Dyana Sofya hanyalah MUDARAT KECIL berbanding UBN yang perlu ditentang habis-habisan.

Amat memalukan dengan sikap sebegini kerana kita begitu mudah bersikap TAK APA kalau membabitkan geng kita sendiri tetapi kita akan melakukan apa-apa sahaja, hatta fitnah yang kejam terhadap pihak musuh sebagaimana yang kita umpatkan tentang aurat Rosmah Mansor sehinggakan ada pula di kalangan kita yang MENGHUKUM KAFIR kepada Rosmah Mansor kerana enggan menutup aurat walaupun sudah tua bangka.

Hukum Islam tidak berpilih-pilih. Yang dikatakan assobiyyah ialah apabila kita menyokong kumpulan atau puak sendiri untuk melakukan kezaliman dan penindasan bukannya bersikap kebangsaan atau nasionalisme sebagaimana yang diajarkan kepada kita selama ini.

Di PRK Teluk Intan, memang jelas, kita bersalah kerana bersikap assobiyyah dan kita semua melakukan kezaliman kepada Allah Taala, agama Allah Taala, Rasulullah s.a.w dan umat Islam secara keseluruhannya.

Semoga kita semua tidak terus dibutakan dengan perbuatan sesat seperti ini sebaliknya kembali semula ke jalan kebenaran iaitu berpesan-pesan kepada kebenaran, meninggalkan segala kebatilan, sekalipun yang kita bakal hadapi adalah kumpulan kita sendiri.


16 comments:

Anonymous said...

Hebat Kak ROSMAH.
Pakaian anda lebih sopan daripada Anak Didik DAP.
Tahniah UMNO.
Mereka serupa...
mereka serupa...

Anonymous said...

pemimpin PAS dari dulu kini dan selamanya akan terus terdiri daripada golongan munafik dan yang sentiasa mempermainkan hukum Allah demi politik !!!

Anonymous said...

Tak tau nak kata apa dah.... mutakhir ini, kedua2 parti besar umat melayu iaitu pas dan umno telah jauh keluar dari landasan....
Yang umno dipenuhi puak liberal yang sedang berpakat "membunuh" orang melayu secara perlahan2 melalui pelbagai tagline, polisi dan pendekatan. Sedang pas pula dipenuhi dgn puak anwarinas serta pro dap yang sedang merosakan pas dari dalam.... apalah nasib org2 melayu serta anak2 ku 15 tahun akan datang? Rasanya tak sanggup nak dibayangkan... hanya Allah yang tahu..

surecorrect said...

Hey si Anonymous biul yang berkata-kata pada 26 May 2014 jam 18:43.

Mana pulak mereka tu serupa macam awak kata..?

Rosmah tak bertanding sebagai calon pilihanraya. Rosmah Tak perlu berucap dikhalayak ramai nak tagihkan undi.

Kalau nak berhujah biarlah gunakan kepala-otak jangan pula gunakan kepala-lutut. Ada paham..!?

surecorrect said...

Hey si Anonymous biul yang berkata-kata pada 26 May 2014 jam 18:43.

Mana pulak mereka tu serupa macam awak kata..?

Rosmah tak bertanding sebagai calon pilihanraya. Rosmah Tak perlu berucap dikhalayak ramai nak tagihkan undi.

Kalau nak berhujah biarlah gunakan kepala-otak jangan pula gunakan kepala-lutut. Ada paham..!?

Anonymous said...

Anon : surecorrect said...
AKU ANON 26 May 2014 jam 18:43. ...Jangan tuduh sembarangan ...aku tak guna kepala lutut tahuu .. Aku gunaka kepala But*H utk berfikir FAHAAM... lain kali semak dulu... ha ha

Anonymous said...

Ha, ha, ha . . .

Serupa UMNO dgn PAS.

Adik beradik bergaduh umpama air dicincang ...

Anonymous said...

Salam tuan Admin,
Sebab itu banyak kali saya bagitahu, pas yang macam mana kita mahu?

pas di bawah kepimpinan Ulama yang tegas tentang syariat Islam atau pas di bawah pencacai peliwat dan kafir yang melacorkan Islam.

mungkin ketika ini, presiden pas sendiri juga terlalu asik menjaga hati peliwat dan kafir, sampai TIDAK BERANI nak ulas tentang hukum Allah serta TIDAK BERANI menegur etika calon dap.

berbeza dengan Haron Din yang lantang menegur sesiapa sahaja walaupun ditentang ahli pas sendiri, begitu juga Ustaz Nasha serta Ustaz kazim, malangnya jika yang ditegur adalah dap dan pkr, terus dibuang parti, walaupun mereka golongan menyebelahi Ulama.

Di mana tempat Ulama dalam pas?
Mengapa tiada suara langsung dari Ulama?
Mengapa Majlis Syura tiada ketetapan yang berlandaskan syariat Islam?tidak takot kepada tekanan politik.
Mengapa pas sangat hina kerana menerima arahan dari peliwat dan kafir?
Nauzubillah.

Anonymous said...

hahaha...
x prnh dlm sejarah presiden pas, hadi dimalukan bila kena tanya dgn press..

hadi sndr dh x tau cmner nk defend calon kafir dapigs..

bgtau lah kt hadi, x pyh la nk mmprhambakan diri lg, memalukan diri ngn parti dia..haha..

teruk btui pas skng..

Anonymous said...

Apalah bodoh dan jahilnya puak PAS sesat ni. Inilah akibat dari perasan riak golongan ini. Mereka ni kena tunjukkan depa lebih Islam dari orang lain, tapi rupanya lebih jahil dari orang lain.

Anonymous said...

Asal ada janggut sikit, dah kira dapat lesen untuk buat fatwa sendiri. Yang pakai serban pun buat-buat tak tau saja.

Ben Yaacob said...

Punca umat Islam jadi gelap matahati sampai tak boleh bezakan antara musuh Islam dan bukan adalah brpunca dari makanan...

Sampai Bila Maruah Kita Sebagai Umat Islam Mahu Diperkotak Katikkan?

Sekali Ada Babi, Selamanya Tolak Cadburry..

http://www.bangkit.info/2014/05/halal-cadburry-dan-maruah-umat-islam.html

Anonymous said...

Salam tuan Admin,
Agak malu bila kita tengok di prk ini bila orang pas yang berkopiah dan muslimah yang bertudung labuh BANGGA pegang bendera kafir laknat.

tahu tak diorang, kafir tue jugak yang menghina perjuangan pas?
tahu tak diorang, kafir tue yang menghalau pas keluar dari pr?

mana pergi akal fikiran orang pas sebegitu, dicaci dihina di sampahkan, tapi masih taat menjilat kafir dap?

Nauzubillah.
Tahniah kepada orang2 pas yang masih WARAS dengan tidak turun membantu calon dap.
kadang2 kita kena bagitau, siapa pas itu sebenarnya, bukan anjing si kafir laknat dap.

Anonymous said...

DAP, PKR, PAS dan UMNO semua sama je kePUKIMAKAN mereka. TAkde satupun yang betul semuanya celaka lahanat!!

Anonymous said...

Salam Tuan Admin,
Terima kasih kepada ahli pas yang memberikan tamparan kepada kafir laknat.

Betapa sombongnya mereka, tidak mahu langsung mengambil hati ahli2 pas ketika berkempen, tidak mahu langsung menjaga sensiviti ahli2 pas yang beragama Islam.
Tahniah ahli2 pas yang 'melempang' kafir laknat walaupun cuba pancing dengan calon Melayu.

Biar si kafir tue tahu, kekuatan pas sebenarnya. Jangan di bagi muka lagi selepas ini terhadap kafir itu.
Tahniah!

Anonymous said...

Org kafir melihat pas adalah parti islam yg agak extrem berbanding umno...
utk melemahkan islam di malaysia bagi mereka..Pas perlu di hancorkan/pecah belah dari dalam pas sendiri...
wahai sahabat..butakah kamu dgn apa yg berlaku dlm parti kita ini..