Thursday, 23 July 2015

Dulu Semua Salah UMNO, Sekarang Semuanya Salah PAS!

Nabi dan rasul pilihan GERAKAN HARAPAN BARU terus berusaha untuk menyalahkan orang dan pihak lain kerana kegagalannya dan kelemahannya sendiri.

Lim Guan Eng yang diketahui telah melarikan sejumlah besar wang rakyat Pulau Pinang ke Hong Kong atas nama pelaburan tetapi tidak pernah memulangkannya semula, cuba menafikan bahawa Pulau Pinang yang amat dibangga-banggakan oleh GERAKAN HARAPAN BARU sedang berhadapan dengan krisis paling teruk.

Pulau Pinang bukan lagi menjadi pusat perdagangan Malaysia di Utara Semenanjung. Bahkan banyak pelaburan di Pulau Pinang telah lari keluar dari negeri itu, kesan daripada kelemahan dan kebodohan Lim Guan Eng mentadbir dan menguruskan negeri.

Topeng yang diciptanya untuk menunjukkan dia lebih baik daripada orang Melayu-Islam yang jadi Menteri Besar, sekarang ini hancur di tangannya sendiri. Dek kerana itulah, dia terpaksa mencari kambing hitam untuk terus menyalahkan orang lain selain daripada dirinya sendiri.

Beberapa hari lepas, Lim Guan Eng menuduh Kerajaan Persekutuan telah menghalau kapal-kapal pesiaran Star Cruise dari Pelabuhan Pulau Pinang. Seperti biasa, tuduhan amat mudah dibuat tetapi Lim Guan Eng juga sedar, orang Melayu yang jadi Kerajaan, tidak mudah untuk melatah dan mengambil tindakan undang-undang seperti menyaman seperti yang kerap dilakukannya.

Jadi, terselamatlah Lim Guan Eng daripada tuduhan liarnya.

Kemudian apabila pecah berita bahawa Star Cruise terpaksa berpindah operasi ke China kerana permintaan mereka untuk melebarkan fasiliti tidak dihiraukan dan diberikan perhatian oleh Lim Guan Eng yang sibuk nak bina rumah-rumah berharga mahal di Pulau Pinang, Lim Guan Eng cuba mencari kambing hitam yang lain.

China telah menawarkan fasiliti dan peluang perniagaan yang lebih baik kepada Star Cruise berbanding Pulau Pinang di bawah Lim Guan Eng.

Pelaburan-pelaburan turun mendadak di Pulau Pinang. Lim Guan Eng menuduh MIDA dan Kerajaan Persekutuan telah memangsakan Pulau Pinang, tetapi apabila kilang-kilang baru dibina di Pulau Pinang, dengan segera dia mendabik dada kononnya itu adalah kerjanya.

Kini Tony Pua dikenakan sekatan daripada meninggalkan negara ini oleh pihak berkuasa. Lim Guan Eng segera menuduh PAS menjadi puncanya kenapa kerajaan begitu berani mengambil tindakan tersebut ke atas Tony Pua.

Sekarang, kita tunggu siapakah dari kalangan GERAKAN HARAPAN BARU yang akan segera membela Lim Guan Eng yang diketahui menjadi tukang penghantar duit untuk mereka hidup bermewah-mewah?

Anjing pasti akan menjilat tuannya!

2 comments:

Anonymous said...

Ambil lah lagi mereka itu sebagai teman yg akan membunuh kawan.

IBU TIJA said...

Syukur alhamdulillah saya ucapkan kepada ALLAH karna atas kehendaknya melalui MBAH RAWA GUMPALA saya sekaran sudah bisa buka toko sendiri dan bahkan saya berencana ingin membangun hotel dan itu semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya tidak pernah menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini,atas bantuan MBAH RAWA GUMPALA yang telah memberikan nomor selama 3x putaran dan alhamdulillah itu semuanya tembus bahkan beliau juga membantu saya dengan dana ghaib dan itu juga benar benar terbukti,MBAH RAWA GUMPALA juga menawarkan minyak penarik kepada saya dan katanya minyak ini bisa digunakan untuk berbagai jenis keperluan dan baru kali ini saya temukan paranormal yang bisa dipercaya,,bagi teman teman yang ingin dibantu untuk dikasi nomor yang benar benar terbukti tembus atau dana ghaib dan kepengen ingin membeli minyak penarik silahkan hubungi MBAH RAWA GUMPALA di 085316106111 ini benar benar terbukti nyata karna saya sendiri yang sudah membuktikannya. BLOG MBAH RAWA GUMPALA