Saturday 21 January 2012

PARPUKARI DAH BERSUARA, NIZAM KICAP CUCUK PUNGGUNG KE?

Diam tak disangka sama sekali, rupa-rupanya blog ini mendapat perhatian daripada PARPUKARI yang merupakan musuh Nizam Kicap di Perak. Musuh punya musuh, kedua-dua ekor makhluk ini sebenarnya saling berganding bahu untuk memenangkan Zambry Abdul Kadir. Dan kebetulan PULA, ketiga-tiganya berkongsi leluhur dan tanah asal yang sama iaitu BENUA KECIL INDIA!!!

Korang ingat lagi bagaimana rahsia Parpukari memperolehi pendapatan RM80,000 sebulan terdedah walaupun jumlah tersebut hanyalah satu angka yang mengaburi penglihatan dan pemikiran para pembaca, terutama sekali dalam usaha untuk membuatkan blogger-blogger pro-UMPORNO Perak yang lain melompat.

Korang tahu siapa punya kerja yang buat pendedahan tu?

Kalau korang meneka, dalang di sebalik pendedahan itu adalah Ismail Safian, korang silap besar. Memang benar Ismail Safian yang menyerahkan cek setiap bulan kepada Parpukari untuk running portal Perak Today. Tetapi yang membuat pendedahan tersebut adalah Nizam Kicap. Nizam Kicap adalah Press Sec MB Perak. Dalam bahasa yang lebih mudah, Nizam Kicap merupakan orang yang ada akses untuk memperolehi butiran tersebut.

Paling ketara ialah, Nizam Kicap sebenarnya adalah pesaing Parpukari dan Perak Today. Nizam Kicap sebagaimana yang diketahui memiliki Perak News, yang dipenuhi JALANG-JALANG dan SEEKOR PONDAN India. Dengan jumlah kakitangan yang sangat ramai tetapi skop berita yang macam HARAMJADAH, orang yang paling tergugat dengan Perak Today adalah Nizam Kicap dan Perak News miliknya.

Angka perolehan bagi kedua-dua portal tersebut sangat berbeza. Perak Today yang kelihatan success dengan pemberitaan yang baik, diberikan peruntukan yang merupakan 1/3 daripada peruntukan yang diperolehi oleh Perak News. Menariknya, Perak Today tidak mempunyai masalah dengan kerenah kakitangan sedangkan Perak News di bawah Nizam Kicap pula berhadapan dengan masalah pembayaran gaji memandangkan Nizam Kicap lebih suka mencampakkan duit kepada pelacur-pelacur dan GRO Vegas di sebelah Times Square berbanding menjaga kakitangannya yang ramai itu.

Aku tergelak besar dan guling-guling bila Parpukari tiba-tiba ceasefire dengan Nizam Kicap. Ceasefire kepala bapak apa, kalau Nizam Kicap tidak pernah memberhentikan serangannya terhadap Parpukari.

Semalam, daripada sumber yang sememangnya aku percaya penuh atau lebih tepat lagi daripada sebuah agensi, cerita tentang Nizam Kicap yang berkompromi dengan beberapa orang pemimpin Pakatan Perak untuk menghancurkan UMNO dan Barisan Nasional di Perak sampai ke pengetahuan aku.

Menurut sumber, Nizam Kicap yang tahu bahawa masanya untuk berkhidmat di Perak sudah sampai ke penghujung, berazam untuk menghancurkan UMNO sebagai melepaskan sakit hati. Dek kerana itulah Nizam Kicap cuba melaga-lagakan Mamak The Metallic Matter MB Perak tu dengan Midah dengan pelbagai pendedahan yang merapu-rapu bertujuan agar blogger-blogger Pakatan mengambil cerita tersebut dan kemudian diperdayakan.

Walaupun perangai dan tingkah laku Nizam Kicap sebenarnya satu keuntungan kepada Pakatan, diharapkan para pemimpin kita tidak terpengaruh dan menaruh kepercayaan kepada bangkai ini. Bangkai seperti ini, tidak harus diberi muka, dibuat baik mahupun ruang untuk bergerak kerana makhluk yang sudah biasa makan tahi, kalau tidak dimakan pun, akan dihidu.

Kepada Parpukari, ini perjuangan aku. Perjuangan untuk menghapuskan orang-orang anjing kurap seperti Nizam Kicap dan mengembalikan Perak kepada yang berhak iaitu PAKATAN RAKYAT!

16 comments:

Anak Gayong said...

kahkahkah,,,, pakatan rakyat macam bangsat, kena cuit sikit dah meleleh pungkoq, memang dah dasar pakatan racist.... kahkahkah tuih..... ayat dasar bangsat.....

Anonymous said...

kepala banar ko hak pakatan rakyat, perak ni hak rakyat perak bersultankan sultan perak bahalol

Anonymous said...

PR mmg gampang...menjerit je manjang tapik sebenarnya tak la kuat mana pon! Sbb mmg dari azali pemimpin dia pon mmg penakut kaki auta sama je yang menyokongnya!!! Apa PR peduli...semua temberang je kejenya.

hitch said...

Berhak kepala babi ko la...!Parti PaRia parti paling celaka pernah aku jumpa....!berok2 dia mcm ko asik nak tabur fitnah dan keji.....udah2la tue weeiiii...buat2 la bertobat dgn nabi nik aziz.....

Anonymous said...

Pookey Mark Cow Pakatan. Parti Haram Jadah!

Anonymous said...

Harkkk tuih.. Bahasa ko mmg kelass lah.. Melambangkan minda Pakatan Rakyat.

Anonymous said...

yang berhak? pakatan rakyat? bersihkan dulu imej pakatan rakyat yang semakin hancur lebur sehingga ketua pembangkang sendiri boleg digelar sbagai 'pejuang gay global' yang mendapat sokongan padu majoriti pertubuhan LGBT dunia seperti gay filipina, dan sebagainya.... kalau pakatan rakyat betul-betul bersih dan memang united mustahil majoriti rakyat yang dambakan kesejahteraan menolak pakatan rakyat! btw; cabaran rakyat: daftarkan dulu pakatan rakyat sebagai satu pertubuhan yang sah! (itupun tak berani sebab semua nak jadi tokey!)

Anonymous said...

kau pr mmg babi sepatutnya tukar ke penipu rakyat ..........

Ajay said...

Mengembalikan hak kepada Pakatan Rakyat ataupun kepada DAP yang sebenarnya? Mimpi aje laa.

duluPAS said...

80ribu sebulan = 960ribu setahun, mengalahkan gaji semua CEO-ceo syarikat gergasi di Malaysia???

Kalau nak spin atau putar alam pun, biar le lojik sikit angkanya. Kalo tidak 800 sebulan 8ribu pun logik le juga. Tapi 80ribu??? Kalau betul Nizam yang bawa cek tu bermakna bodoh le Nizam jadi posmen. Lebih baik dia berhenti jadi pembantu MB dan mula pekerjaan baru sebagai blogger, kan lebih berbaloi!

kesian tengok pihak PKR buat cerita. melucukan mengalahkan Raja Lawak Kalimantan

Anonymous said...

Fucking shit your mother fucker perak ni hak pakatan rakyat....pr is looser fuckoff!!!!!

Anonymous said...

ni namanya baru nak belajo jadi pembohong. nak wat citer auta carilah ayat2 yg logik dan terpengaruh. pegi nuntut lagi kat anwar belajo cara2 nak bohng yg logik. pastu mintak kembalikan hak pakatan haram. apa2 jelah. wakakakaka...

Anonymous said...

Blog paling mengarut yang penah aku baca .. Penulisan tiasa isi kandungan yang tepat dan sahih .. Lebih banyak kepada cerita rekaan semata-mata ..

Anonymous said...

semua yang di atas termasuk penulis = cantik sungguh BAHASA! adakah itu bahasa jiwa bangsa? bangsa melayu juga yang mencarut! lain-lain bangsa hanya tepuk tangan & gembira dengan perbalahan bangsa melayu sendiri! SEDIH!!!

Anonymous said...

Buto la megarut kunun. Nizam Kicap tu dah bayor hantor anjing2 dia sebab tu anjing2 dia kata ngarut. Kome bute ke ape ni? Nizam terang2 dok rompakPerak pakai metalik tu, kome tak nampak ke?

Anonymous said...

nizamla dapat 80%...parpu juz 20%...korang tgkla portal perak news yang tahaper2 tu...aku pun tak lalu nak baca...takder isi langsung...