Friday 1 August 2014

Apa PAS Boleh Buat? Kenapa Kita Diam Bila Islam Dihina? Kerana Terlalu Hormatkan DAP?

Kebelakangan ini, kita dapat melihat pelbagai jenis penghinaan dibuat oleh bukan Islam kepada Islam. Dan ada pula di kalangan orang Islam sendiri yang melanggar perintah Allah Taala dengan menghina agama serta sembahan agama lain, semata-mata untuk menunjukkan atau membuktikan kita juga boleh membalas.

Dalam Surah Al-An'am ayat 108, Allah Taala berfirman yang mafhumnya:

Dan janganlah kamu cerca benda-benda Yang mereka sembah Yang lain dari Allah, kerana mereka kelak, akan mencerca Allah secara melampaui batas Dengan ketiadaan pengetahuan. Demikianlah Kami memperelokkan pada pandangan tiap-tiap umat akan amal perbuatan mereka, kemudian kepada Tuhan merekalah tempat kembali mereka, lalu ia menerangkan kepada mereka apa Yang mereka telah lakukan.
As-Sobuni dalam tafsirnya “Sofwatul tafasir (Jilid 1, m/s 410)” berkata: “Dan janganlah kamu mencela sembahan-sembahan orang musyrikin dan berhala-berhala mereka maka, mereka kelak akan membalasnya dengan celaan kepada Allah dalam keaadaan jahil dan akan bersifat melampau disebabkan mereka tidak mengetahui kebesaran Allah S.W.T.

Ibnu Abbas berkata, orang-orang musyrikin Mekah berkata kepada Nabi Muhammad s.a.w; “Berhentilah daripada menghina tuhan-tuhan kami ataupun kami akan menghina Tuhan kamu”. Maka Allah menurunkan larangan-Nya ini.

As-Syaukani berkata dalam tafsirnya “Fathul Qadir” (Jilid 2, m/s149) ketika menafsirkan ayat ini, “ ayat ini menjadi dalil bahawa penyeru kepada kebenaran dan pencegah kebatilan, apabila bimbangkan perbuatan menghina agama orang lain menyebabkan tindakan yang melampau sebagai balasannya, maka hendaklah dia meninggalkan penghinaan itu, bahkan wajib!


Ramai yang tidak cukup ilmu ketika berdakwah, dan ramai juga yang tidak tahu atau buat-buat tidak tahu tentang kewujudan ayat-ayat tersebut sehingga menjadikan mereka sebagai golongan yang membolehkan Islam dihina dan dinajiskan sesuka hati oleh orang kafir.


Setakat ini, yang kedengaran memberontak adalah puak-puak UBN yang kita ketahui, ilmu agama mereka dangkal dan mereka tidak dapat membezakan antara bidaah dengan khurafat, antara 'urf dengan syariat. Manakala jemaah PAS dan para pemimpin kita pula, terlalu sibuk hendak mengambil hati para pemimpin DAP sehinggakan segala penghinaan ini dibiarkan begitu sahaja.


Jangan kerana kita adalah sekutu DAP dan PKR, maka golongan bukan Islam dari PKR dan DAP bebas menghina agama Islam dan umat Islam. Jangan terlalu banyak sangat politik sehingga akhirnya menggadaikan agama dan akidah kita dengan harga yang sangat murah sebagaimana yang cuba dilakukan oleh beberapa orang pemimpin PAS yang sentiasa mengangguk dan akur dengan apa-apa sahaja yang dikatakan oleh DAP termasuklah dalam isu KALIMAH ALLAH dan Bible Berbahsa Melayu.


Akar umbi sedang membuka mata. Setakat ini, perlumbaan mempertahankan agama Islam nampaknya dimenangi oleh UBN. Sedangkan PAS pula terus beretorik dan berbohong di sana sini. Sedangkan akar umbi dapat melihat bagaimana jemaah PAS dan para pemimpin PAS, langsung tidak peduli dengan penghinaan demi penghinaan yang dibuat oleh bukan Islam kepada agama Allah Taala.


Ini bukan perkara baru... sudah terlalu lama!

10 comments:

Anonymous said...

Politikus Melayu Islam UBN: Utama Kuasa + Wang + Pangkat

Politikus Melayu Islam PAS: Hendak Kuasa + Wang + Pangkat

=

Dua-dua pun tak guna!!

Anonymous said...

apa boleh buat sabar je lah. Dapat kuasa nanti kita ubah lah!!

Anonymous said...

Dua2 pun penyamun. Baik bergabung supaya lebih mudah menyamun.

PKR tak payah masuk campur. Kamu tu persis parti Yahudi.

Anonymous said...

PAS,UMNO, PKR melayu/islam semua pukimak sial baik lagi mampos korang semua tak guna dan menyusahkan Bumiputra/Islam. Kesialan korang semua merosakkan negara ini. Celaka semua pemimpin politik sial baik mampos lagi baik. Kalau tak nak mampos, nanti kitorang yang mamposkan korang semua.

Anonymous said...

Dah semua tak betul, mana yang betul boleh diharap? Jangan main nak tuduh sahaja, berilah yang positif sikit.

Anonymous said...

PAs adalah tisu jamban(toilet paper) untuk lap jubur DAP. Lepas dah lap taik mereka,maka tisu jamban iaitu PAS dibuang dalam jamban.

Anonymous said...

Pas bodo for all,.. dari dulu dan selamanye bodo...!!

Anonymous said...

Ko ni babi anjing yg menyamar. Tak payah buat komen bodoh yg menunjukkan ko ni memang bodoh.

Ko ni babi anjing mana boleh jadi bumiputera.

So don' t waste your time trying to spin issues. You are just like Sim Kwang Yung who is a global whore for the world to fuck. So hai.

Anonymous said...

kalau kita tuduh menuduh semua org tak betul tak kena .. kenape kita tidak ubah diri kita sendiri untok tidak mengikuti apa yg dia org cakap. .malah kita pun terikut ikut dgn perangai mengumpat mengata mengajak org membenci sesama sendiri. ngape kita juga ikut perangai dia org? mari lah kita benar2 kembali kepada al Hadis dan al Qur'an ikuti akhlak rasulullah. hayati akhlak nya .. jangan kita memusuhi sesama islam.. sesiapa yg benar2 islam menjadi anutan nya misti tidak akan suka kepada permusuhan dan menghasud untok membenci serta memusuhi sesama islam .menegur dgn berhemah. ada otak boleh fikir jgn ada otak mcm binatang tak berfikir.

Anonymous said...

Sebab pemimpin kita ajar utk maki hamun org.