Wednesday 16 April 2014

Siapa Antara Kita Yang Berani Kata, ANWAR KAFIR Sebab Terang-Terang Tolak Hudud?


Anwar Ibrahim sekali lagi cuba membuktikan bahawa PAS dan para pemimpin tertingginya adalah kumpulan orang bodoh yang tidak faham agama, jahil murakkab dan masih hidup pada zaman unta dan kuda padang pasir. Anwar Ibrahim sebaliknya memprojekkan dirinya sebagai seorang pemimpin beragama Islam yang progresif, pragmatik, matang dan berpandangan jauh.

Petang tadi, berlangsung satu sidang media yang melibatkan Anwar Ibrahim di Dewan Media, Ibu Pejabat PKR di Tropicana. Tidak ramai yang hadir melainkan 30 orang sahaja termasuklah Johari Abdul, pengampunya yang paling wahid dalam PKR selepas Johari Abdul membenarkan lelaki di dalam video Chinadoll yang terkenal itu sebagai Anwar Ibrahim dalam satu rakaman rahsia.

Dalam sidang media tersebut, Anwar Ibrahim cuba membela dirinya dengan berputar belit sama seperti dalam kes JAM TANGAN OMEGAnya. Cuma kali ini dia berputar belit tentang cakap besarnya, 1 MINIT SAHAJA SAYA SELESAIKAN MASALAH MH370.

Menurutnya, bukan dia yang bercakap begitu, sebaliknya katanya, yang dia maksudkan adalah MEMBUAT KEPUTUSAN. Seterusnya Anwar Ibrahim menyalahkan Tentera Malaysia, keputusan Najib yang terlalu berhati-hati dan tidak sembrono bercakap, kargo muatan pesawat tersebut, pasport curi, kotak hitam yang akan disahkan oleh Peguam Negara walaupun kotak hitam tersebut belum lagi ditemui dan beberapa perkara yang berkaitan pesawat MAS MH370.

Kesemua hujahnya hanyalah hujah konspirasi, terma yang paling disukainya walaupun dia tidak pernah dapat membuktikan kata-katanya sendiri sepertimana dia menyatakan ada bukti pembabitan Najib Abdul Razak dalam pembunuhan Altantuya Shiiribu sehinggakan sampai ke hari ini, jangankan bukti, fakta sebenar pun belum keluar dari mulut Anwar Ibrahim lagi meskipun dia sudah dijatuhi hukuman 5 tahun penjara kerana terbukti meliwat bekas pembantu peribadinya.

Paling menarik ialah apabila Anwar Ibrahim secara berselindung menyatakan, dia TIDAK BERSETUJU SAMA SEKALI dengan perlaksanaan undang-undang hudud yang menurutnya tidak akan mendatangkan keadilan kepada masyarakat. Menurut Anwar, perkara terpenting yang diperjuangkan oleh Pakatan Rakyat adalah ekonomi, pendidikan, ketidakadilan, penyelewengan dan bebanan rakyat yang mana kesemuanya itu adalah intipati atau teras kepada kelangsungan hayat politik Anwar Ibrahim sendiri.

Semasa Anwar Ibrahim berkuasa dahulu, perkara-perkara berkenaan dikesampingkan, bahkan dibakulsampahkan. PAS disumpah seranah sebagai parti kampungan, bodoh dan kolot apabila memperkatakan kesemua perkara berkenaan. Tidak itu sahaja, Anwar Ibrahim sendiri telah menzalimi rakyat Kelantan yang sudah satu dekad kekal setia bersama-sama PAS. Anwar menafikan bantuan Kerajaan Pusat untuk menaiktarafkan bekalan air bersih.

Sehinggalah Anwar Ibrahim dihukum penjara dan jawatan Menteri Kewangan dipegang oleh Dr. Mahathir, pinjaman RM600 juta untuk pembekalan air bersih diluluskan serta-merta dalam satu pertemuan antara Dr. Mahathir dengan Tuan Guru Mursyidul Am yang pada waktu itu merupakan Menteri Besar Kelantan di Pejabat Perdana Menteri.

Anwar Ibrahim cuba menyembunyikan penentangannya dengan mengaitkan UBN dengan para pemimpinnya yang tidak bermoral. Bagaimanapun, Anwar Ibrahim mungkin terlupa bahawa UBN telah menyatakan persetujuan untuk menyokong pembentangan usul Hukuman Hudud di Kelantan sekiranya dibuat oleh para wakil rakyat PAS.

Apabila Anwar menyatakan kononnya para pemimpin UBN tidak layak membicarakan tentang hudud kerana tidak bermoral, satu perkara yang sangat jelas, di kalangan pemimpin UBN hari ini, tidak pula terpalit, dan dibuktikan bersalah kerana meliwat. Mereka hanya dituduh tanpa dibawa bukti... sesuatu yang jelas tidak dibenarkan oleh Islam. Sedangkan Anwar Ibrahim, dia dituduh dan pihak yang menuduh membawa bukti, manakala dia sendiri tidak mempunyai sebarang bukti untuk menunjukkan dia adalah benar. Sebaliknya sepanjang proses mahkamah, Anwar Ibrahim sekadar bercakap tentang teknikal, menunda-nunda proses perbicaraan, cuba menolak hakim, bahkan cuba pula menyingkirkan pendakwaraya tanpa sebarang alasan konkrit.

Siapakah antara kita yang menjunjung Islam sebagai ad-deen dan berusaha mencapai status BALDATUN THOYYIBATUN WA RABBUN GHOFUR yang berani bertentang mata dengan Anwar Ibrahim dan menyatakan perkara sebenar selain menyatakan bahawa keseluruhan perkataan yang keluar dari mulutnya ADALAH KESESATAN SEMATA-MATA?

Ada atau tidak di kalangan kita yang cukup berani untuk berbuat begitu?

Atau kita sekadar memilih untuk tunduk dan mengiyakan apa-apa sahaja kenyataan daripada bekas Timbalan Presiden UMNO dan bekas Timbalan Perdana Menteri yang sangat kemaruk dengan jawatan Perdana Menteri selepas jawatan tersebut berada di atas tangan, tetapi kuasa Allah Taala menyebabkan dia kehilangan jawatan yang sangat diidam-idamkannya?

4 comments:

Anonymous said...

ORANG UMNO JER YANG JADI KAFIR...KAN...KAN...
AJARAN BARU PAS.

Anonymous said...

Ada satu puak yang perangai sebiji lembu dan ada kala perangai anjing suruhan cinabeng akan jilat bontot si nuar tidak kira jua nuar buat. Mental puak tu dah diliwat sehingga dah jadi langgau, tak tahu mana betul dan salah.

Anonymous said...

Pas akn tetap bersama Anwar Ibrahim.

Anonymous said...

Kita sebagai hamba ALLAH S.W.T tidak mempunyai hak untuk menghukum sesaorang. Islam bukan agama menghukum. Soal HUDUD yang hendak dilaksanakan oleh Kerajaan Kelantan adalah sesuatu yang boleh menaikan imeg islam. Maka apa jua yang diperkatakan oleh orang politik sememangnya bermotifkan politik. Bergitu juga dengan kenyataan Anuar.