Tuesday 12 November 2013

Secara Rasmi Aku Berkempen Untuk Ustaz Nik Amar Lawan Abang Mat!

Sama mcm Lan SMS, aku hrp sangat, kempen aku ni tak langgar garis panduan parti.

Aku zahirkan sokongan dan undi yg tak berbelah bagi aku kpd Ustaz Nik Amar utk jwtan Timb. Presiden. PAS perlukan suntikan baru utk menggantikan Umno yg semakin buruk dan busuk. Walaupun PAS mungkin berpeluang melalui tahaluf siyasi dgn PKR dan DAP, tp sampai skrg tahaluf siyasi PAS dgn kedua2 parti itu tak menguntungkan PAS, malah PAS hilang kerusi.

Dlm hal ini, Abang Mat tak blh dipersalahkan. Dia dah jlnkan tugasnya dgn baik sepanjang jd Timb. Presiden mengikut kapasiti diri.

Yg jd masalah ialah bila byk sgt tikus dilantik utk perbaiki labu. Sudahnya, masalah tak selesai, labu pula yg rosak. Pemimpin2 separuh masak dlm barisan kepimpinan jemaah inilah yg byk timbulkan masalah dan bg imej buruk2 kpd PAS.

Satu perkara penting yg kita tak pernah ambik tahu atau buat2 buta ialah khidmat yg diberikan oleh wakil2 rakyat PAS. Walaupun kita gah berckp dan bersyarah ttg agama, malah lebih berani dan sentiasa mencabar pemimpin Umno utk berdebat dgn kita, malangnya dr segi mutu kerja kpd rakyat, kita jauh ketinggalan.

Kita cuma rajin tunjuk muka di masjid, berebut jd tok imam dan pentazkirah. Kita cuma rajin jenguk muka utk makan kenduri walaupun tak dijemput atau ke tanah perkuburan. Kita ambil hati pengundi dan penyokong dgn cerita2 zuhud dan mementingkan perkara2 remeh. Malangnya, wakil2 rakyat kita pula, cukup susah nak ditemui kalau rakyat nak mengadu sebarang masalah. Ada pula wakil rakyat kita yg dgn sinis bertanyakan keahlian rakyat yg dtg mengadu. Kalau org PAS atau penyokong PR, akan ditolong tapi kalau org Umno, wakil rakyat kita akan bagi tazkirah panjang lebar dan kemudian buat muka bengis atau bersuara menyindir.

Sepatutnya, kita tak boleh buat mcm tu. Ini kerja dakwah walaupun sbg wakil rakyat. Inilah masanya kita mendakwahkan penyokong Umno kpd Islam. Kita kena tunjukkan sikap Islam spt yg diajarkan Rasulullah s.a.w. Bukan buat muka sombong, cengil dan kurang ajar. Kita kena takluk hati musuh atau penentang kita dgn budi bahasa dan sifat yg lunak. Kita tak blh pisahkan diri dan anggap kita sj yg akan masuk syurga. Kalau nak masuk syurga, kita kena usaha supaya ramai2 manusia masuk syurga bersama2 kita termasuklah org2 Umno.

Tapi ada lagi yg lbh hebat. Bila ada rakyat dtg mengadu masalah, wakil rakyat kita tu segera meminta agar rakyat itu pergi berjumpa wakil Umno. Alasan yg dibagi, "kami tak ada peruntukan. Umno ada byk duit. Pergilah minta dgn Umno."

Masa nak dpt undi, kita berjanji bulan dan bintang. Tapi bila dah dibg tanggungjawab, kita pindahkan pula tanggungjawab tu kpd pihak yg kita sebelum ini kata, tak bertanggungjawab. Akhirnya kita yg digelakkan.

Apa kaitan semua ni dgn sokongan serta undi aku kpd Ustaz Nik Amar?

Sbb aku npk dan dr pengalaman aku, Ustaz Nik Amar bertentangan dgn perangai buruk yg aku dedahkan. Keperluan itulah yang diwajibkan utk pimpinan utama PAS.

No comments: