Saturday 16 November 2013

Karpal Singh Memang Kaki Putar Belit! Laknatlah Ke Atas Orang Yang Meraikan Pembelitannya!

Bila aku kata, tak payah pakai sangat cakap2 Karpal Singh kerana dia ni peguam dan sebagai peguam, berputar belit memang kemahirannya, ramailah akhwat yang marah2 dgn aku. Ramai yang telefon aku kata aku cuba nak berkhianat dgn jemaah dan parti.

Aku bagitahu, kome tengoklah sendiri nanti.

Semalam, Naib Ketua Dewan Pemuda PAS Pusat, Dr. Raja Ahmad Iskandar Al-Hiss tunjukkan bukti yang Karpal Singh memang seorang penipu.

CD berdurasi 24 minit 47 saat jadi bukti, Karpal memang sarankan agar PAS dibatalkan pendaftaran. Kenyataan Karpal Singh itu jelas pada minit 6:07 berkata, "Operasi melibatkan agama, perkauman adalah satu perkara yang sangat berbahaya dalam masyarakat pelbagai kaum dan agama seperti kita. Saya (Karpal) rasa sudah tidak masanya untuk semua parti politik yang berasaskan agama dan kaum untuk dibatalkan pendaftarannya, termasuk walaupun PAS."

Takkan kita nak salahkan Utusan Malaysia lagi kerana Utusan sahaja yang laporkan pendedahan Raja Ahmad Iskandar? Tak ada kesudahannya kalau kita asyik main nafi-nafi hanya kerana kita nak menangkan kaum Pakatan.

Aku dah kata dari awal, Karpal Singh memang berbohong bila dia buat penafian yang dia minta pendaftaran parti politik dan badan profesional berdasarkan agama dan kaum termasuk PAS dibatalkan dengan alasan membahayakan negara. 

Kome ingat, Karpal akan akur dengan desakan supaya dia meminta maaf dalam tempoh seminggu?

Aku percaya, dia akan terus berbelit-belit keluarkan kenyataan baru dan besar kemungkinan Raja Ahmad Iskandar pula yang akan kena balun oleh orang PAS sendiri kerana telah mendedahkan perkara itu. Aku juga nampak, sekali lagi Utusan Malaysia akan dikatakan sebagai penyebar fitnah sebab dedahkan pembohongan Karpal Singh. Raja Ahmad Iskandar pula akan dipersalahkan kerana pendedahannya telah dipetik oleh Utusan Malaysia.

Pusing kut mana pun, yang betul tetap Karpal Singh dan DAP, tak gitu?

p/s: aku cuba betulkan bahasa penulisan aku seperti yang disarankan. Kalau salah, minta maaflah sebab aku bukan ahli bahasa.

No comments: