Wednesday 22 July 2015

Tahniah! GERAKAN HARAPAN BARU Tak Menyorok Lagi Bertuankan Kafir DAP!


Masa pendedahan dibuat yang sebahagian besar pemimpin PAS yang sekarang ini berada dalam Gerakan Harapan Baru ciptaan Mat Sabu berada di bawah tangan dan tanggungan DAP, bukan main marah lagi puak itu. Sehinggakan TGHH pun nak disaman oleh Ahmad Awang semata-mata untuk menegakkan benang basah.

Sekarang, Gerakan Harapan Baru yang sememangnya dibiayai oleh DAP dan akan bekerja untuk DAP, sudah pun keluar dari dalam gelap. Kesemua mereka yang berada dalam Gerakan Harapan Baru adalah mereka yang dicop sebagai anjing DAP sebelum ini yang mereka sendiri nafikan.

Ketua mereka adalah Mat Sabu yang banyak mendapat biaya serta dana daripada DAP, terutama menerusi kekayaan dan kemewahan yang dibayar oleh Perbadanan Air Pulau Pinang sebelum dia meletakkan jawatan bagi mendapatkan kemewahan yang lebih besar menerusi dua buah syarikat milik Nga Kor Ming.

Nga Kor Ming merupakan saingan utama Lim Guan Eng dan merupakan pemegang konsensi balak terbesar di Hulu Kelantan. Dia memperolehi konsensi tersebut ketika Husam Musa menjadi Exco Kanan Kelantan. Banjir besar pada penghujung tahun lepas, menyaksikan kawasan konsesi balak yang diserahkan kepada Nga Kor Ming dan sepupunya Ngeh Kor Ham sebagai punca utama.

Baik Nga Kor Ming mahupun Ngeh Kor Ham, mereka langsung enggan mengakui bertanggungjawab kepada malapetaka tersebut. Sebaliknya menyalahkan pelbagai pihak termasuklah Kerajaan Negeri Kelantan yang telah menyumbang kepada kekayaan mereka dan syarikat mereka. Menariknya DAP secara keseluruhan turut membela kegiatan jenayah alam Nga Kor Ming dan Ngeh Kor Ham dengan menjadikan PAS Kelantan sebagai bahan sesahan kerana kononnya gagal bertindak dan menguruskan mangsa banjir walaupun banjir besar lumpur dan kayu balak tersebut adalah hasil perbuatan Ngeh Kor Ham dan Nga Kor Ming.

Untuk mendapatkan pembelaan daripada Melayu yang rapat dengan PAS itulah, Mat Sabu diupah dan dibayar gaji.

Kini, Mat Sabu digunakan untuk menggerakkan GERAKAN HARAPAN BARU yang sedang menyerang PAS di sana sini. Gambaran diberika kononnya GERAKAN HARAPAN BARU amat kuat dan mendapat sambutan hebat di Johor walaupun hakikatnya tidak begitu.

Retorik kononnya GERAKAN HARAPAN BARU kuat di Johor sebenarnya tidak lebih daripada bantuan besar kepada DAP yang sedang merangka untuk memerintah Johor dan menamatkan kuasa Sultan Johor. DAP sebagai tuan anjing tahu, untuk menguasai Johor, mereka perlu menguasai kerusi-kerusi DUN yang memberikan kemenangan kepada UBN selama ini.

Penghantaran Salahuddin Ayub ke Johor dengan harapan pengaruh GERAKAN HARAPAN BARU lebih kuat menjelang PRU-13 lalu, tidak kesampaian walaupun pada masa yang sama, DAP berjaya menambah penguasaan beberapa kerusi DUN dan Parlimen di Johor.

Apakah penghantaran dana besar oleh DAP menerusi GERAKAN HARAPAN BARU ditambah pula dengan keanggotaannya terdiri daripada golongan kecewa yang gagal dalam merebut jawatan dalam PAS menerusi pemilihan yang baru lepas, akan membolehkan DAP menambah lagi kerusi-kerusi DUN dan Parlimen terutama di kawasan-kawasan Melayu-Islam?

No comments: