Saturday, 19 January 2013

MANA NAK LETAK MUKA BILA NAMA SEBENAR ZAIRIL KHIR JOHARI DIDEDAHKAN

Dari mula lagi, aku dah agak, cai umno akan dpt juga cari nama sebenar Zairil Khir Johari yg jadi setpol Lim Guan Eng. Dari awal lagi dah dibagitahu, tak payahlah nak perkenalkan Zairil sbg Melayu sbb dia bukan org Melayu tapi nampaknya setiausaha agung DAP memang jenis ketegar.

Bila Zairil dikatakan dianiayai oleh program komputer yg bernama EXCEL sampai namanya tercicir dr senarai pemenang dlm pemilihan Jawatankuasa Kerja DAP Pusat, mmg aku dah agak, Lim Guan Eng dan DAP akan buat sesuatu supaya nampak ada Melayu dlm jawatankuasa itu.

Memang betul pun tekaan aku bila Guan Eng kemudiannya umum, Zairil adalah antara enam pemenang jawatan itu. Zairil dilantik dan Guan Eng pun kata, itu bukti DAP tak diskriminasi Melayu yg beragama Islam.

Nak jd cerita, Zairil pula dgn sombongnya berkata, dia anak Khir Johari. Dia tahu siapa bapanya dan dia bangga dengan darah warisan yg mengalir dlm tubuhnya.

Statusnya sbg Melayu dah lama dipertikaikan. Nah, skrg dah terbukti, Zairil bukan Melayu pun mcm yg dia selalu bangga2kan.

Nama sebenar Zairil adalah Christopher Howard Lim. Lahir di Hawaii, USA. Bapanya bernama Howard Lim, seorg rakyat Singapura. Ibunya juga warga Singapura bernama Christine Lim. Tarikh daftar nama Christopher Howard Lim kepada Zairil adalah pd 21 April 1997 dan pindaan dibuat pd 23 Jun tahun yg sama.

Zairil atau Christopher adalah anak Howard Lim dgn Christine Lim. Bila Howard dan Christine bercerai, Khir Johari kahwin dengan Christine pd Februari 1996. Christine dan anaknya, Christopher masuk Islam. Christine tukar nama kpd Rose Christine Abdullah, anaknya pula dari Christopher kepada Zairil.

Jadi, bg ahli jemaah yg cuba nak nafikan Zairil bukan Melayu, silalah pertimbangkan semula. Bukan apa, dr kita sibuk2 nak jaga hati DAP, lebih baik kita jaga hati jemaah kita sendiri. Dr kita sibuk2 besarkan DAP, lebih baik kita mantapkan jemaah dan pergerakan Islamiah kita sendiri.

Wednesday, 16 January 2013

PAS PATUT DAH MULA NILAI DAP, BUKAN MAKIN MEMANJAKAN

Kenyataan biadap yg dikeluarkan oleh salah seorang penyokong kuat DAP, Patrick Teoh ttg keputusan kerajaan negeri Kedah dalam garis panduan berhubung persembahan, cara berpakaian, nyanyian dan persembahan sempena Tahun Baru Cina, amat keterlaluan.

Inilah padahnya bila PAS selama ni asyik tunduk kpd DAP. Asal DAP bersuara sja, semua pemimpin PAS kecut perut.

Skrg dah terbukti, DAP tak pernah tengok dan anggap orang PAS sbg manusia. Bagi mereka, org PAS adalah dungu, dan setaraf dengan binatang yg tak ada akal.

Kalau pun dia tak setuju dengan garis panduan dan peraturan yg dikeluarkan oleh kerajaan negeri Kedah, kenapa pula dia cari jalan nak salahkan Islam? Apa yg buruknya ttg Islam? Tak elokkah kalau kerajaan negeri Kedah buat peraturan macam tu? Elok sgt ke buat persembahan terkangkang terkoyak dgn pakaian tak cukup kain?

DAP tetap DAP walau apa pun topeng yg dipakainya.

Tapi ni semua salah pemimpin dan penyokong PAS sendiri. Dr awal lagi, PAS dah buat silap sbb terlalu bagi muka kpd DAP. Hanya kerana wang ringgit yg disumbangkan oleh DAP kpd PAS, byk prinsip perjuangan kita yg terpaksa dikorbankan. Atas nama setiakawan Pakatan Rakyat, ahli2 PAS bawahan terpaksa telan kahak hijau yg diludah oleh DAP.

Aku tak heran sgt kalau DAP hentam kerajaan negeri Kedah tapi bila diorg dah mula hina agama Islam, tu mmg dah melampau sgt2.

Kalau dr awal lagi PAS bertegas dan gunakan kelebihan yg kita ada, DAP takkan naik muka macam tu sekali. Kalau pimpinan PAS tak terlalu bergantung kepada sumber kewangan dr DAP dan PKR, PAS boleh berdiri sama tinggi, bahkan mengetuai Pakatan Rakyat sekarang ni, bukannya jd pak turut dlm Pakatan Rakyat.

Kita dah buktikan kpd PKR dan DAP. Tanpa kita yg gerakkan program, takkan ada rakyat Malaysia yg nampak kekuatan Pakatan Rakyat. Cuma pimpinan kita yg sangap berlebih2an. Kita yg penat, tapi yg dpt nama PKR, Anwar Ibrahim dan DAP. Kita sendiri, kekal ditakuk lama.

Skrg, orang DAP menghina lagi. Bukan setakat hina PAS tapi lebih teruk lagi hina al Quran. Jadi, apa tindakan kita? Nak minta tolong Anwar Ibrahim jd org tengah lagi dan kemudian, kita pula yg akhirnya terpaksa minta maaf kepada si penghina tu?


Monday, 14 January 2013

PAS PATUT FOKUS KEPADA PERJUANGAN, BUKAN AMBIL HATI DAP

Majlis Syura PAS gembirakan hati ramai penyokong PAS kerana bijak main politik. Dewan tertinggi PAS itu dah sempitkan peluang umno utk terus mempolitikkan kalimah Allah apabila secara tegas mengumumkan, PAS tak setuju kalimah Allah digunakan oleh bukan Islam dlm kitab2 mrk.

Yg tak senang dgn keputusan Majlis Syura PAS, tentulah selain umno adalah DAP dan Anwar Ibrahim. Umno mcm biasa, bkn sebab nak perjuangkan sgt kalimah tu tp lebih kpd bermain politik. DAP plak memang ada niat jahat terutama bila dlm setiap masa, PAS cuba ditundukkan dan semua keputusan dibuat agar selari dgn kehendak DAP.

Anwar Ibrahim seperti yg semua maklum, memang gila nak jadi Perdana Menteri. Kalau umno tak tendang dia keluar, tentu sampai sekarang, mulut Anwar tak berenti memaki hamun ulama dlm PAS. Kalau Allah tak buka aib Anwar sbg kaki sondol, sampai sekarang dia akan terus labelkan tok-tok guru PAS sebagai wali selipar.

Sbg anggota jemaah, aku mmg tertakluk dgn peraturan dan keputusan parti. Tapi tak semestinya, bila tertakluk aku kena akur semuanya terutama sekali bila libatkan sesuatu yg mmg aku dah tahu dr awal. Dlm hal kalimah Allah, aku tetap berpendirian, org bukan Islam boleh guna kalimah itu sesuka hati diorg. Tapi terpulanglah pd kita utk gunakan kesempatan berdakwah dan ajar perkara haq kpd golongan bkn Islam yg teruja sgt dgn kalimah Allah.

Apa pun keputusan Majlis Syura PAS mmg kena dan tepat pd masanya. Skrg PAS sudah blh fokus pada perjuangan martabatkan Islam tanpa mengabaikan semangat Pakatan Rakyat yg PAS telah ikrarkan lbh awal.

Keputusan Majlis Syura mlm tadi telah buktikan, kita boleh berkompromi dlm byk hal tapi bila libatkan Islam, pendirian kita jelas.