Sunday, 30 October 2011

Nasihat Kepada Pencacai UMPORNO

Aku sebenarnya kesian sangat dengan pencacai-pencacai dan penjilat UMPORNO. Beberapa orang penjilat dan pencacai UMPORNO aku kenal dengan baik, mendalam dan tahu apa masalah diorang. Kalau dikatakan lembu dan keldai tu bodoh, sebenarnya pencacai dan penilat UMPORNO lagi bodoh berbanding lembu dan keldai.

Nak tahu kenapa aku cakap macam tu?

Sebelum 2008, pencacai dan penjilat UMPORNO, tidak seramai mana pun. Kalau ada, cuma MYKMU. Masa tu, Nizam Kicap pun tak wujud lagi walaupun dia adalah pegawai Khas Azalina Othman Said. Blogger, pencacai siber yang lain yang berpihak kepada UMPORNO, tak berani bersuara dan boleh dikira dengan jari berapa jumlah diorang.

Masa tu, para pemimpin UMPORNO dan pegawai-pegawai khas macam Nizam Kicap tahu, diorang akan mampus dengan segera dan mayat diorang akan disula dan dijadikan bahan pameran oleh Pakatan.

Tapi kemudian, selepas PRU12, pencacai-pencacai dan penjilat-penjilat UMPORNO tiba-tiba keluar membuak-buak sebab bencikan Pak Lah. Desakan daripada pencacai dan penjilat UMPORNO menyebabkan Pak Lah terpaksa melepaskan jawatan sebagai Perdana Menteri.

Penjilat dan pencacai UMPORNO bersukaria dengan kemenangan diorang tapi yang makan isi-isi besar dan dapat nama adalah nama-nama macam Rocky Bru walaupun sebenarnya bukan dia yang mencetuskan revolusi tersebut. Begitu juga apabila pencacai dan penjilat UMPORNO berusaha pertahankan parti yang kian reput itu daripada serangan Pakatan.

Bila kerja-kerja diorang makin menampakkan hasil, maka muncul pula nama-nama macam Tun Faizal, Markiman Kobiran, Nizam Kicap, Hanafiah Man dan pelbagai nama lain, termasuklah Ahmad Maslan dan Rais Yatim yang mendabik dada, dioranglah yang punya kerja semua tu. Semuanya konon, dioranglah yang aturkan.

Pencacai dan penjilat UMPORNO masih lagi tak sedar diri. Masih lagi perasan diorang yang hebat. Sedangkan diorang hanyalah lembu yang digemukkan untuk mengenyangkan tuan-tuan besar diorang. Sekarang, bila pasukan siber Pakatan lemah, para pemimpin UMPORNO semakin kuat menepuk dada, diorang yang buat segala kerja.

Tentu korang tertanya-tanya apa kaitan dengan Nizam Kicap?

Nizam Kicap merupakan antara pemimpin yang mempergunakan penjilat dan pencacai seperti Parpukari, Perak Today, Agenda Daily, Astro Awani dan sebagainya untuk memudahkan dia menyamun dan merompak Perak.

Itu jugalah situasi yang berlaku di seluruh negara. Puak-puak penjilat dan pencacai UMPORNO yang menamakan diri diorang sebagai blogger jalanan dan cybertrooper, hanya perlu diupah RM50 untuk diorang kerja macam anjing kurap. Yang kenyang dan dapat isi adalah penyamun-penyamun yang ada otak macam Nizam Kicap dan pemimpin-pemimpin UMPORNO yang lain.

Aku nak nasihatlah kepada para pencacai dan penjilat UMPORNO sekalian. Korang tak payahlah menjilat macam anjing. Aku percaya, kalau korang sepakat untuk biarkan para pemimpin UMPORNO buat kerja yang sepatutnya diorang buat tanpa mempergunakan korang, korang akan hidup lebih bermaruah dan lebih berharga. Setakat dapat dua tiga puluh ringgit dan paling lebih pun dua ratus ringgit, sedangkan pemimpin korang gasak dua tiga puluh juta ringgit sekali henjut hasil kerja korang, akal dan otak korang sebenarnya sudah setaraf dengan lembu dan anjing kurap.

Korang kerja keras sampaikan Pakatan pun cemas, tapi yang dapat nama dan ambil nama adalah orang-orang macam Nizam Kicap. Sekarang, biarkan orang macam Nizam Kicap ambilalih kerja korang dan tengok setakat mana kemampuannya. Korang pergilah cari kerja lain!

Aku percaya, tak sampai seminggu korang berhenti, ramai pemimpin UMPORNO yang akan menyembah kaki korang sebab diorang cuma tahu menyamun dan ambil kredit kerja orang. Percayalah cakap aku!