Tuesday, 25 October 2011

FAZLI DICEKUP SPRM, NIZAM KICAP YANG TERKENCING-KENCING

Cerita ni tak dihebahkan. Takder akhbar yang dedahkan, baik dari pihak UMPORNO mahupun Pakatan. UMPORNO tak keluarkan berita ni, kita boleh faham.Tapi Pakatan yang nak simpan buat jadi peluru Pilihanraya, memanglah bongok nak mampus.

Salah seorang balaci Zambri bernama Fazli. Fazli telah ditangkap oleh SPRM dengan duit cash RM100,000 yang telah ditanda oleh SPRM. Juga bersama-samanya adalah dua keping cek bernilai RM400,000 dan RM500,000 setiap satu. Jumlah keseluruhan RM1 juta!

Apabila disoalsiasat, bersumpah-sumpah Fazli menafikan duit-duit tu kepunyaan dia. Sebaliknya dia bagitahu, duit-duit tu semua adalah duit-duit perkongsian Zambry mamak pangkor dan Nizam Kicap, pressec dia.

Daripada Fazli, duit-duit tersebut datangnya dari seorang tawkey balak, konco si Nizam Kicap. Dan daripada siasatan SPRM juga, salah seorang anggota pasukan mereka yang diletakkan di pejabat MB dengan tugas-tugas khas, didapati telah menyalahgunakan kuasanya dengan mengajar Zambry dan Nizam Kicap untuk mengelak daripada dikenakan tuduhan rasuah.

Itu yang terkeluar cerita kononnya Nizam nak lari balik ke KL. Lobang udah pecah. Kalau SPRM masuk lagi dalam, lagi banyak yang dapat dikorek. Silap-silap dengan Zambri, mamak pangkor tu pun terhumban sekali.

Diorang boleh main politik dengan buat laporan dummy SPRM, tapi diorang tak leh tipu rakyat Perak yang dah masak dengan permainan bodoh tu.

ZAMRI ARAH SI KICAP BODOHKAN SHAHRIZAT JALIL


Belum pernah lagi aku berjumpa dengan seorang pressec yang sangat ranggi dan sangat lansi selain Nizam Kicap. Kali ini aku sokong sepenuhnya Nizam Kicap. Kalau orang lain takdak telur sebab takut nak kutuk Kak Ijat, Nizam Isa telah pun mempamerkan kejantanan dan keberaniannya yang sebenar.

Dah memang Kak Ijat bodoh macam yang dikatakan oleh Nizam Kicap. Kak Ijat keluarkan kenyataan macam tak pakai otak. Takkanlah pembantu rumah satu kerja yang mulia. Apa mulia pembantu rumah kalau dibandingkan dengan kerja sebagai pressec dan menteri.

Kak Ijat patut terima cabaran Nizam Kicap supaya letak jawatan dan jadi pembantu rumah kalau betullah Kak Ijat fikir pembantu rumah adalah kerja yang mulia.



Tapi ada satu benda yang terlintas di fikiran aku. Sebenarnya Nizam ni cakap atas kapasitinya sendiri atau atas arahan Zambri? Sebab Zambri tak berani nak menegur pemimpin lebih tinggi kerana jawatannya yang dipegangnya sekarang adalah sedekah dan amal jariah, maka Nizam yang bercakap mewakilinya. Dan untuk bagi isyarat bahawa kenyataannya tu adalah kenyatan rasmi Zambri, maka Nizam pun dengan bangganya memaparkan pandangannya di Facebook.

Nizam dah bagi isyarat jelas. Sebagai pressec, Nizam mengeluarkan kenyataan bagi pihak majikannya iaitu Zambri, mamak pangkor. Maka kesimpulan mudah ialah, Zambri sebenarnya yang menghentam Shahrizat Jalil.

Nak temberang apa lagi yang UMPORNO di Perak memang tengah berkecamuk. Benda yang sebegitu jelas pun, masih lagi nak berdolak-dalih? UMPORNO memang dah nak mampus!!!

Viva Zambri! Viva UMPORNO Perak!