Monday, 7 November 2011

HAMZAH ZAINUDDIN MENYEBAT TANAH DI SELAMA


Hamzah Zainuddin adalah Ahli Parlimen Larut. Dia juga merupakan Timbalan Ketua Bahagian UMNO Larut. Ketua Bahagian adalah Raja Ahmad. Hamzah adalah Timbalan Menteri Perdagangan, Perladangan dan Komoditi.

Sengketa antara Hamzah Zainuddin dan Raja Ahmad Zainuddin yang merupakan ADUN Kubu Gajah bukan lagi cerita rahsia. Sengketa tersebut bagaimanapun, hanyalah berkisar tentang peruntukan dari Pusat untuk Parlimen yang diberikan menerusi Hamzah Zainuddin, bukannya kepada Raja Ahmad yang merupakan Ketua Bahagian Larut.

Itu perkara normal dalam UMPORNO. Yang nak diceritakan di sini ialah bagaimana Hamzah Zainuddin menipu sebilangan orang kampung yang telah meneroka tanah kerajaan dan kemudian menjadikan tanah itu sebagai miliknya.

Ceritanya begini...

Pada zaman Pakatan mentadbir Perak selama 11 bulan, sekumpulan orang telah membuka tanah secara haram di Selama berkeluasan lebih 100 ekar. Apabila UMPORNO mengambilalih Perak menerusi kerja-kerja jalan belakang yang diketuai oleh YB Hamidah Othman dengan bantuan adiknya, Hamizura serta beberapa orang yang lain, TIDAK TERMASUK NIZAM KICAP yang pada masa itu masih lagi merupakan pengampu tegar Anwar Ibrahim, peneroka-peneroka haram tersebut bimbang dengan tindakan susulan yang bakal mereka terima.

Mereka bertemu dengan Hamzah. Hamzah mencadangkan agar sebuah koperasi ditubuhkan dan melalui koperasi tersebut, tanah berkeluasan lebih 100 ekar itu dipohon pendudukan sementara atau TOL. Peneroka-peneroka yang sedang tersepit itu bersetuju dengan saranan Hamzah.

Yang mereka tidak tahu, koperasi berkenaan ditubuhkan dan diletakkan di bawah syarikat milik Hamzah. Hamzah adalah seorang kontraktor yang memiliki syarikat Justera Sdn. Bhd. Justera adalah anak syarikat Construction and Supply House Berhad (CASH) milik Dato' Syed Ibrahim.

Bagi mereka yang tidak mengenali Hamzah Zainuddin, orang inilah yang telah menuduh Anwar Ibrahim mengganggu isteri keduanya yang cantik jelita. Dia menunjukkan bukti untuk menguatkan tuduhannya iaitu rakaman perbualan dan ayat-mengayat Anwar Ibrahim terhadap isteri keduanya.

Berbalik kepada cerita Hamzah dan penipuan tanahnya, apabila kelulusan telah diberikan oleh pejabat tanah, keseluruhan kawasan yang telah diteroka tersebut menjadi hak milik mutlak Hamzah Zainuddin. Manakala para peneroka yang mengusahakannya secara haram sebelum itu, telan air liur dan menepuk dahi masing-masing.

Dengan menggunakan kuasanya selaku Timbalan Menteri dan Ahli Parlimen, Hamzah Zainuddin kembali mengulangi perbuatan lamanya iaitu mencuri serta mendapat keuntungan mudah. Modus operandinya ialah mendapatkan kontrak melalui Justera yang kemudian disenaraihitamkan. Setelah mendapat kontrak, dia akan membuat tuntutan 'bayaran pendahuluan'. Setelah bayaran tersebut diterima, projek berkenaan akan ditinggalkan dan tergendala. Projek Perumahan Jabatan Agama Kedah dan Lebuh Raya Gerik merupakan antara contoh keuntungan cara mudah yang dibuat oleh Hamzah Zainuddin.

Hamzah Zainuddin juga telah diperintahkan oleh mahkamah untuk membayar gantirugi sebanyak RM11.206 juta kepada isteri pertama yang ditinggalkannya gantung tidak bertali.

Bila dia mencuri tanah yang diusahakan oleh orang lain, Timbalan Menteri itu sebenarnya tidak pernah berasa berdosa, memandangkan memang kerjanya mencuri dan menipu.

Sunday, 30 October 2011

Nasihat Kepada Pencacai UMPORNO

Aku sebenarnya kesian sangat dengan pencacai-pencacai dan penjilat UMPORNO. Beberapa orang penjilat dan pencacai UMPORNO aku kenal dengan baik, mendalam dan tahu apa masalah diorang. Kalau dikatakan lembu dan keldai tu bodoh, sebenarnya pencacai dan penilat UMPORNO lagi bodoh berbanding lembu dan keldai.

Nak tahu kenapa aku cakap macam tu?

Sebelum 2008, pencacai dan penjilat UMPORNO, tidak seramai mana pun. Kalau ada, cuma MYKMU. Masa tu, Nizam Kicap pun tak wujud lagi walaupun dia adalah pegawai Khas Azalina Othman Said. Blogger, pencacai siber yang lain yang berpihak kepada UMPORNO, tak berani bersuara dan boleh dikira dengan jari berapa jumlah diorang.

Masa tu, para pemimpin UMPORNO dan pegawai-pegawai khas macam Nizam Kicap tahu, diorang akan mampus dengan segera dan mayat diorang akan disula dan dijadikan bahan pameran oleh Pakatan.

Tapi kemudian, selepas PRU12, pencacai-pencacai dan penjilat-penjilat UMPORNO tiba-tiba keluar membuak-buak sebab bencikan Pak Lah. Desakan daripada pencacai dan penjilat UMPORNO menyebabkan Pak Lah terpaksa melepaskan jawatan sebagai Perdana Menteri.

Penjilat dan pencacai UMPORNO bersukaria dengan kemenangan diorang tapi yang makan isi-isi besar dan dapat nama adalah nama-nama macam Rocky Bru walaupun sebenarnya bukan dia yang mencetuskan revolusi tersebut. Begitu juga apabila pencacai dan penjilat UMPORNO berusaha pertahankan parti yang kian reput itu daripada serangan Pakatan.

Bila kerja-kerja diorang makin menampakkan hasil, maka muncul pula nama-nama macam Tun Faizal, Markiman Kobiran, Nizam Kicap, Hanafiah Man dan pelbagai nama lain, termasuklah Ahmad Maslan dan Rais Yatim yang mendabik dada, dioranglah yang punya kerja semua tu. Semuanya konon, dioranglah yang aturkan.

Pencacai dan penjilat UMPORNO masih lagi tak sedar diri. Masih lagi perasan diorang yang hebat. Sedangkan diorang hanyalah lembu yang digemukkan untuk mengenyangkan tuan-tuan besar diorang. Sekarang, bila pasukan siber Pakatan lemah, para pemimpin UMPORNO semakin kuat menepuk dada, diorang yang buat segala kerja.

Tentu korang tertanya-tanya apa kaitan dengan Nizam Kicap?

Nizam Kicap merupakan antara pemimpin yang mempergunakan penjilat dan pencacai seperti Parpukari, Perak Today, Agenda Daily, Astro Awani dan sebagainya untuk memudahkan dia menyamun dan merompak Perak.

Itu jugalah situasi yang berlaku di seluruh negara. Puak-puak penjilat dan pencacai UMPORNO yang menamakan diri diorang sebagai blogger jalanan dan cybertrooper, hanya perlu diupah RM50 untuk diorang kerja macam anjing kurap. Yang kenyang dan dapat isi adalah penyamun-penyamun yang ada otak macam Nizam Kicap dan pemimpin-pemimpin UMPORNO yang lain.

Aku nak nasihatlah kepada para pencacai dan penjilat UMPORNO sekalian. Korang tak payahlah menjilat macam anjing. Aku percaya, kalau korang sepakat untuk biarkan para pemimpin UMPORNO buat kerja yang sepatutnya diorang buat tanpa mempergunakan korang, korang akan hidup lebih bermaruah dan lebih berharga. Setakat dapat dua tiga puluh ringgit dan paling lebih pun dua ratus ringgit, sedangkan pemimpin korang gasak dua tiga puluh juta ringgit sekali henjut hasil kerja korang, akal dan otak korang sebenarnya sudah setaraf dengan lembu dan anjing kurap.

Korang kerja keras sampaikan Pakatan pun cemas, tapi yang dapat nama dan ambil nama adalah orang-orang macam Nizam Kicap. Sekarang, biarkan orang macam Nizam Kicap ambilalih kerja korang dan tengok setakat mana kemampuannya. Korang pergilah cari kerja lain!

Aku percaya, tak sampai seminggu korang berhenti, ramai pemimpin UMPORNO yang akan menyembah kaki korang sebab diorang cuma tahu menyamun dan ambil kredit kerja orang. Percayalah cakap aku!

Tuesday, 25 October 2011

FAZLI DICEKUP SPRM, NIZAM KICAP YANG TERKENCING-KENCING

Cerita ni tak dihebahkan. Takder akhbar yang dedahkan, baik dari pihak UMPORNO mahupun Pakatan. UMPORNO tak keluarkan berita ni, kita boleh faham.Tapi Pakatan yang nak simpan buat jadi peluru Pilihanraya, memanglah bongok nak mampus.

Salah seorang balaci Zambri bernama Fazli. Fazli telah ditangkap oleh SPRM dengan duit cash RM100,000 yang telah ditanda oleh SPRM. Juga bersama-samanya adalah dua keping cek bernilai RM400,000 dan RM500,000 setiap satu. Jumlah keseluruhan RM1 juta!

Apabila disoalsiasat, bersumpah-sumpah Fazli menafikan duit-duit tu kepunyaan dia. Sebaliknya dia bagitahu, duit-duit tu semua adalah duit-duit perkongsian Zambry mamak pangkor dan Nizam Kicap, pressec dia.

Daripada Fazli, duit-duit tersebut datangnya dari seorang tawkey balak, konco si Nizam Kicap. Dan daripada siasatan SPRM juga, salah seorang anggota pasukan mereka yang diletakkan di pejabat MB dengan tugas-tugas khas, didapati telah menyalahgunakan kuasanya dengan mengajar Zambry dan Nizam Kicap untuk mengelak daripada dikenakan tuduhan rasuah.

Itu yang terkeluar cerita kononnya Nizam nak lari balik ke KL. Lobang udah pecah. Kalau SPRM masuk lagi dalam, lagi banyak yang dapat dikorek. Silap-silap dengan Zambri, mamak pangkor tu pun terhumban sekali.

Diorang boleh main politik dengan buat laporan dummy SPRM, tapi diorang tak leh tipu rakyat Perak yang dah masak dengan permainan bodoh tu.

ZAMRI ARAH SI KICAP BODOHKAN SHAHRIZAT JALIL


Belum pernah lagi aku berjumpa dengan seorang pressec yang sangat ranggi dan sangat lansi selain Nizam Kicap. Kali ini aku sokong sepenuhnya Nizam Kicap. Kalau orang lain takdak telur sebab takut nak kutuk Kak Ijat, Nizam Isa telah pun mempamerkan kejantanan dan keberaniannya yang sebenar.

Dah memang Kak Ijat bodoh macam yang dikatakan oleh Nizam Kicap. Kak Ijat keluarkan kenyataan macam tak pakai otak. Takkanlah pembantu rumah satu kerja yang mulia. Apa mulia pembantu rumah kalau dibandingkan dengan kerja sebagai pressec dan menteri.

Kak Ijat patut terima cabaran Nizam Kicap supaya letak jawatan dan jadi pembantu rumah kalau betullah Kak Ijat fikir pembantu rumah adalah kerja yang mulia.



Tapi ada satu benda yang terlintas di fikiran aku. Sebenarnya Nizam ni cakap atas kapasitinya sendiri atau atas arahan Zambri? Sebab Zambri tak berani nak menegur pemimpin lebih tinggi kerana jawatannya yang dipegangnya sekarang adalah sedekah dan amal jariah, maka Nizam yang bercakap mewakilinya. Dan untuk bagi isyarat bahawa kenyataannya tu adalah kenyatan rasmi Zambri, maka Nizam pun dengan bangganya memaparkan pandangannya di Facebook.

Nizam dah bagi isyarat jelas. Sebagai pressec, Nizam mengeluarkan kenyataan bagi pihak majikannya iaitu Zambri, mamak pangkor. Maka kesimpulan mudah ialah, Zambri sebenarnya yang menghentam Shahrizat Jalil.

Nak temberang apa lagi yang UMPORNO di Perak memang tengah berkecamuk. Benda yang sebegitu jelas pun, masih lagi nak berdolak-dalih? UMPORNO memang dah nak mampus!!!

Viva Zambri! Viva UMPORNO Perak!

Wednesday, 19 October 2011

KAHKAHKAH NAK SEMBAHYANG DHUHA PUN PAKAI BANNER?

Ni apa ke hal nak sembahyang dhuha pun kena berbanner-banner? Ni projek sapa pulak yang buat banner ni? Siapa punya idea nak sembahyang dhuha kena pakai iklan?

kahkahkahkah...

kelakarnya... siap berjemaah dengan bilal, imam dan guru kafa lagi!

apasal dhuha sj? kenapa tak buat banner ajak orang ramai solat subuh berjemaah dan penuhkan masjid di DUN Sungai Rapat?

Eloklah ajak sekali Nizam Kicap tuh... daripada dia tak dak kerja dan asyik mendengki orang sebab takdak kerja, elok suruh dia gerakkan media-media pro-mamak pangkor untuk galakkan orang ramai datang solat subuh berjemaah, kemudian sambung terus dengan solat sunat dhuha..

kahkahkahkah... kelakar ler komer nih!

Sunday, 16 October 2011

DULU SENGKEK GILER, SEKARANG KAYA GILER

Pemilik rumah dan kereta mewah ini tidak lama dulu, hanyalah seorang lelaki yang sengkek sehinggakan nak minum di gerai pun, mengharapkan kawan belanja.

Namun nasibnya berubah apabila dia menjadi konco atau lebih tepat lagi PROXY Nizam Kicap , pressec Zambri mamak pangkor, melanun duit rakyat Perak.

Siapa orangnya dan bagaimana dia boleh jadi kaya-raya dalam sekelip mata saja? Apa projek yang telah diserahkan kepada bekas pemain bola sepak Perak itu sehingga keuntungannya berlipat kali ganda?

Nantikan pendedahannya tidak lama lagi!

Orang-orang Nizam Kicap boleh rasa macam duduk atas bara api mulai sekarang kerana pendedahan yang bakal dibuat akan melibatkan diorang semua. Kenapa didedahkan? Sebab diorang adalah penyangak serta perompak!