Monday, 7 November 2011

HAMZAH ZAINUDDIN MENYEBAT TANAH DI SELAMA


Hamzah Zainuddin adalah Ahli Parlimen Larut. Dia juga merupakan Timbalan Ketua Bahagian UMNO Larut. Ketua Bahagian adalah Raja Ahmad. Hamzah adalah Timbalan Menteri Perdagangan, Perladangan dan Komoditi.

Sengketa antara Hamzah Zainuddin dan Raja Ahmad Zainuddin yang merupakan ADUN Kubu Gajah bukan lagi cerita rahsia. Sengketa tersebut bagaimanapun, hanyalah berkisar tentang peruntukan dari Pusat untuk Parlimen yang diberikan menerusi Hamzah Zainuddin, bukannya kepada Raja Ahmad yang merupakan Ketua Bahagian Larut.

Itu perkara normal dalam UMPORNO. Yang nak diceritakan di sini ialah bagaimana Hamzah Zainuddin menipu sebilangan orang kampung yang telah meneroka tanah kerajaan dan kemudian menjadikan tanah itu sebagai miliknya.

Ceritanya begini...

Pada zaman Pakatan mentadbir Perak selama 11 bulan, sekumpulan orang telah membuka tanah secara haram di Selama berkeluasan lebih 100 ekar. Apabila UMPORNO mengambilalih Perak menerusi kerja-kerja jalan belakang yang diketuai oleh YB Hamidah Othman dengan bantuan adiknya, Hamizura serta beberapa orang yang lain, TIDAK TERMASUK NIZAM KICAP yang pada masa itu masih lagi merupakan pengampu tegar Anwar Ibrahim, peneroka-peneroka haram tersebut bimbang dengan tindakan susulan yang bakal mereka terima.

Mereka bertemu dengan Hamzah. Hamzah mencadangkan agar sebuah koperasi ditubuhkan dan melalui koperasi tersebut, tanah berkeluasan lebih 100 ekar itu dipohon pendudukan sementara atau TOL. Peneroka-peneroka yang sedang tersepit itu bersetuju dengan saranan Hamzah.

Yang mereka tidak tahu, koperasi berkenaan ditubuhkan dan diletakkan di bawah syarikat milik Hamzah. Hamzah adalah seorang kontraktor yang memiliki syarikat Justera Sdn. Bhd. Justera adalah anak syarikat Construction and Supply House Berhad (CASH) milik Dato' Syed Ibrahim.

Bagi mereka yang tidak mengenali Hamzah Zainuddin, orang inilah yang telah menuduh Anwar Ibrahim mengganggu isteri keduanya yang cantik jelita. Dia menunjukkan bukti untuk menguatkan tuduhannya iaitu rakaman perbualan dan ayat-mengayat Anwar Ibrahim terhadap isteri keduanya.

Berbalik kepada cerita Hamzah dan penipuan tanahnya, apabila kelulusan telah diberikan oleh pejabat tanah, keseluruhan kawasan yang telah diteroka tersebut menjadi hak milik mutlak Hamzah Zainuddin. Manakala para peneroka yang mengusahakannya secara haram sebelum itu, telan air liur dan menepuk dahi masing-masing.

Dengan menggunakan kuasanya selaku Timbalan Menteri dan Ahli Parlimen, Hamzah Zainuddin kembali mengulangi perbuatan lamanya iaitu mencuri serta mendapat keuntungan mudah. Modus operandinya ialah mendapatkan kontrak melalui Justera yang kemudian disenaraihitamkan. Setelah mendapat kontrak, dia akan membuat tuntutan 'bayaran pendahuluan'. Setelah bayaran tersebut diterima, projek berkenaan akan ditinggalkan dan tergendala. Projek Perumahan Jabatan Agama Kedah dan Lebuh Raya Gerik merupakan antara contoh keuntungan cara mudah yang dibuat oleh Hamzah Zainuddin.

Hamzah Zainuddin juga telah diperintahkan oleh mahkamah untuk membayar gantirugi sebanyak RM11.206 juta kepada isteri pertama yang ditinggalkannya gantung tidak bertali.

Bila dia mencuri tanah yang diusahakan oleh orang lain, Timbalan Menteri itu sebenarnya tidak pernah berasa berdosa, memandangkan memang kerjanya mencuri dan menipu.

Sunday, 30 October 2011

Nasihat Kepada Pencacai UMPORNO

Aku sebenarnya kesian sangat dengan pencacai-pencacai dan penjilat UMPORNO. Beberapa orang penjilat dan pencacai UMPORNO aku kenal dengan baik, mendalam dan tahu apa masalah diorang. Kalau dikatakan lembu dan keldai tu bodoh, sebenarnya pencacai dan penilat UMPORNO lagi bodoh berbanding lembu dan keldai.

Nak tahu kenapa aku cakap macam tu?

Sebelum 2008, pencacai dan penjilat UMPORNO, tidak seramai mana pun. Kalau ada, cuma MYKMU. Masa tu, Nizam Kicap pun tak wujud lagi walaupun dia adalah pegawai Khas Azalina Othman Said. Blogger, pencacai siber yang lain yang berpihak kepada UMPORNO, tak berani bersuara dan boleh dikira dengan jari berapa jumlah diorang.

Masa tu, para pemimpin UMPORNO dan pegawai-pegawai khas macam Nizam Kicap tahu, diorang akan mampus dengan segera dan mayat diorang akan disula dan dijadikan bahan pameran oleh Pakatan.

Tapi kemudian, selepas PRU12, pencacai-pencacai dan penjilat-penjilat UMPORNO tiba-tiba keluar membuak-buak sebab bencikan Pak Lah. Desakan daripada pencacai dan penjilat UMPORNO menyebabkan Pak Lah terpaksa melepaskan jawatan sebagai Perdana Menteri.

Penjilat dan pencacai UMPORNO bersukaria dengan kemenangan diorang tapi yang makan isi-isi besar dan dapat nama adalah nama-nama macam Rocky Bru walaupun sebenarnya bukan dia yang mencetuskan revolusi tersebut. Begitu juga apabila pencacai dan penjilat UMPORNO berusaha pertahankan parti yang kian reput itu daripada serangan Pakatan.

Bila kerja-kerja diorang makin menampakkan hasil, maka muncul pula nama-nama macam Tun Faizal, Markiman Kobiran, Nizam Kicap, Hanafiah Man dan pelbagai nama lain, termasuklah Ahmad Maslan dan Rais Yatim yang mendabik dada, dioranglah yang punya kerja semua tu. Semuanya konon, dioranglah yang aturkan.

Pencacai dan penjilat UMPORNO masih lagi tak sedar diri. Masih lagi perasan diorang yang hebat. Sedangkan diorang hanyalah lembu yang digemukkan untuk mengenyangkan tuan-tuan besar diorang. Sekarang, bila pasukan siber Pakatan lemah, para pemimpin UMPORNO semakin kuat menepuk dada, diorang yang buat segala kerja.

Tentu korang tertanya-tanya apa kaitan dengan Nizam Kicap?

Nizam Kicap merupakan antara pemimpin yang mempergunakan penjilat dan pencacai seperti Parpukari, Perak Today, Agenda Daily, Astro Awani dan sebagainya untuk memudahkan dia menyamun dan merompak Perak.

Itu jugalah situasi yang berlaku di seluruh negara. Puak-puak penjilat dan pencacai UMPORNO yang menamakan diri diorang sebagai blogger jalanan dan cybertrooper, hanya perlu diupah RM50 untuk diorang kerja macam anjing kurap. Yang kenyang dan dapat isi adalah penyamun-penyamun yang ada otak macam Nizam Kicap dan pemimpin-pemimpin UMPORNO yang lain.

Aku nak nasihatlah kepada para pencacai dan penjilat UMPORNO sekalian. Korang tak payahlah menjilat macam anjing. Aku percaya, kalau korang sepakat untuk biarkan para pemimpin UMPORNO buat kerja yang sepatutnya diorang buat tanpa mempergunakan korang, korang akan hidup lebih bermaruah dan lebih berharga. Setakat dapat dua tiga puluh ringgit dan paling lebih pun dua ratus ringgit, sedangkan pemimpin korang gasak dua tiga puluh juta ringgit sekali henjut hasil kerja korang, akal dan otak korang sebenarnya sudah setaraf dengan lembu dan anjing kurap.

Korang kerja keras sampaikan Pakatan pun cemas, tapi yang dapat nama dan ambil nama adalah orang-orang macam Nizam Kicap. Sekarang, biarkan orang macam Nizam Kicap ambilalih kerja korang dan tengok setakat mana kemampuannya. Korang pergilah cari kerja lain!

Aku percaya, tak sampai seminggu korang berhenti, ramai pemimpin UMPORNO yang akan menyembah kaki korang sebab diorang cuma tahu menyamun dan ambil kredit kerja orang. Percayalah cakap aku!

Tuesday, 25 October 2011

FAZLI DICEKUP SPRM, NIZAM KICAP YANG TERKENCING-KENCING

Cerita ni tak dihebahkan. Takder akhbar yang dedahkan, baik dari pihak UMPORNO mahupun Pakatan. UMPORNO tak keluarkan berita ni, kita boleh faham.Tapi Pakatan yang nak simpan buat jadi peluru Pilihanraya, memanglah bongok nak mampus.

Salah seorang balaci Zambri bernama Fazli. Fazli telah ditangkap oleh SPRM dengan duit cash RM100,000 yang telah ditanda oleh SPRM. Juga bersama-samanya adalah dua keping cek bernilai RM400,000 dan RM500,000 setiap satu. Jumlah keseluruhan RM1 juta!

Apabila disoalsiasat, bersumpah-sumpah Fazli menafikan duit-duit tu kepunyaan dia. Sebaliknya dia bagitahu, duit-duit tu semua adalah duit-duit perkongsian Zambry mamak pangkor dan Nizam Kicap, pressec dia.

Daripada Fazli, duit-duit tersebut datangnya dari seorang tawkey balak, konco si Nizam Kicap. Dan daripada siasatan SPRM juga, salah seorang anggota pasukan mereka yang diletakkan di pejabat MB dengan tugas-tugas khas, didapati telah menyalahgunakan kuasanya dengan mengajar Zambry dan Nizam Kicap untuk mengelak daripada dikenakan tuduhan rasuah.

Itu yang terkeluar cerita kononnya Nizam nak lari balik ke KL. Lobang udah pecah. Kalau SPRM masuk lagi dalam, lagi banyak yang dapat dikorek. Silap-silap dengan Zambri, mamak pangkor tu pun terhumban sekali.

Diorang boleh main politik dengan buat laporan dummy SPRM, tapi diorang tak leh tipu rakyat Perak yang dah masak dengan permainan bodoh tu.

ZAMRI ARAH SI KICAP BODOHKAN SHAHRIZAT JALIL


Belum pernah lagi aku berjumpa dengan seorang pressec yang sangat ranggi dan sangat lansi selain Nizam Kicap. Kali ini aku sokong sepenuhnya Nizam Kicap. Kalau orang lain takdak telur sebab takut nak kutuk Kak Ijat, Nizam Isa telah pun mempamerkan kejantanan dan keberaniannya yang sebenar.

Dah memang Kak Ijat bodoh macam yang dikatakan oleh Nizam Kicap. Kak Ijat keluarkan kenyataan macam tak pakai otak. Takkanlah pembantu rumah satu kerja yang mulia. Apa mulia pembantu rumah kalau dibandingkan dengan kerja sebagai pressec dan menteri.

Kak Ijat patut terima cabaran Nizam Kicap supaya letak jawatan dan jadi pembantu rumah kalau betullah Kak Ijat fikir pembantu rumah adalah kerja yang mulia.



Tapi ada satu benda yang terlintas di fikiran aku. Sebenarnya Nizam ni cakap atas kapasitinya sendiri atau atas arahan Zambri? Sebab Zambri tak berani nak menegur pemimpin lebih tinggi kerana jawatannya yang dipegangnya sekarang adalah sedekah dan amal jariah, maka Nizam yang bercakap mewakilinya. Dan untuk bagi isyarat bahawa kenyataannya tu adalah kenyatan rasmi Zambri, maka Nizam pun dengan bangganya memaparkan pandangannya di Facebook.

Nizam dah bagi isyarat jelas. Sebagai pressec, Nizam mengeluarkan kenyataan bagi pihak majikannya iaitu Zambri, mamak pangkor. Maka kesimpulan mudah ialah, Zambri sebenarnya yang menghentam Shahrizat Jalil.

Nak temberang apa lagi yang UMPORNO di Perak memang tengah berkecamuk. Benda yang sebegitu jelas pun, masih lagi nak berdolak-dalih? UMPORNO memang dah nak mampus!!!

Viva Zambri! Viva UMPORNO Perak!

Wednesday, 19 October 2011

KAHKAHKAH NAK SEMBAHYANG DHUHA PUN PAKAI BANNER?

Ni apa ke hal nak sembahyang dhuha pun kena berbanner-banner? Ni projek sapa pulak yang buat banner ni? Siapa punya idea nak sembahyang dhuha kena pakai iklan?

kahkahkahkah...

kelakarnya... siap berjemaah dengan bilal, imam dan guru kafa lagi!

apasal dhuha sj? kenapa tak buat banner ajak orang ramai solat subuh berjemaah dan penuhkan masjid di DUN Sungai Rapat?

Eloklah ajak sekali Nizam Kicap tuh... daripada dia tak dak kerja dan asyik mendengki orang sebab takdak kerja, elok suruh dia gerakkan media-media pro-mamak pangkor untuk galakkan orang ramai datang solat subuh berjemaah, kemudian sambung terus dengan solat sunat dhuha..

kahkahkahkah... kelakar ler komer nih!

Sunday, 16 October 2011

DULU SENGKEK GILER, SEKARANG KAYA GILER

Pemilik rumah dan kereta mewah ini tidak lama dulu, hanyalah seorang lelaki yang sengkek sehinggakan nak minum di gerai pun, mengharapkan kawan belanja.

Namun nasibnya berubah apabila dia menjadi konco atau lebih tepat lagi PROXY Nizam Kicap , pressec Zambri mamak pangkor, melanun duit rakyat Perak.

Siapa orangnya dan bagaimana dia boleh jadi kaya-raya dalam sekelip mata saja? Apa projek yang telah diserahkan kepada bekas pemain bola sepak Perak itu sehingga keuntungannya berlipat kali ganda?

Nantikan pendedahannya tidak lama lagi!

Orang-orang Nizam Kicap boleh rasa macam duduk atas bara api mulai sekarang kerana pendedahan yang bakal dibuat akan melibatkan diorang semua. Kenapa didedahkan? Sebab diorang adalah penyangak serta perompak!

Saturday, 15 October 2011

WAH! JAUH BENAR NIZAM BAWA MAMAK PANGKOR BERCUTI!

Khabar yang sampai kepada aku, Nizam telah mengatur satu percutian ke Eropah bersama-sama mamak pangkor yang jadi MB Perak. Patutlah sayang sungguh mamak pangkor tu kat Nizam Kicap. Apalah agaknya agenda mamak pangkor dengan pressec kesayangannya tu nanti.

Setahu akulah, Nizam ni kalau tak ada betina jalang di sesuatu tempat, dia takkan pergi. Apakah Nizam Kicap sudah beralih selera dari Champion ke Eropah pulak? Tak cukupkah bini ketiga yang pernah jadi tukang urut tu, sampai perlu dia nak kena buang air kat Eropah pulak?

Tapi itu bukanlah sesuatu yang menghairankan sebenarnya. Tak cukup gempar lagi kalau Zamri mamak pangkor nak berfoya-foya dengan jalang terpaksa ke Eropah. Ada lagi cerita yang lebih gempar.

Aku diberitahu tentang kegiatan Nizam Kicap yang mungkin tidak diketahui oleh Zambri mamak pangkor. Nizam Kicap gemar berulang-alik ke sebuah rumah yang terletak di Sungai Rapat, milik seorang wanita tua yang cukup terkenal dengan hembus-hembusannya. Dalam kata lain, bomohlah....

Orang hubungan yang bagitahu aku, dia terserempak beberapa kali dengan kereta baru Nizam Kicap yang menggunakan duit kerajaan negeri di hadapan rumah wanita tua itu yang terletak di corner lot. Seorang lagi kawan aku bagitahu, dia pernah ternampak tangkal yang dipakai oleh Nizam Kicap di pinggangnya.

Sakit apalah gamaknya Nizam Kicap sehingga perlu berbomoh-bomoh? Jangan-jangan Nizam Kicap nak jadi Mona Fandey kedua pulak kut?

Isyyyyy... kusssss semangat... harap-harap Nizam Kicap yang desperate sangat tu, taklah sampai ke peringkat Mona Fandey pulak!

Friday, 14 October 2011

NIZAM KICAP JADI DALANG JATUHKAN MAMAK PANGKOR

Satu berita yang kedengaran dan diberitahu kepada aku dari orang dalam yang sangat rapat dengan Zambri Mamak sebelum solat jumaat tadi, Astro AWANI di Perak bakal diuruskan oleh Tri-Silver. Tri-Silver pula adalah syarikat milik Nizam Kicap yang digunakan sebagai money laundering alien yang sangat gemar berbomoh dan berdukun itu.

AWANI sebelum ini diuruskan oleh Rosli Dahamin, bekas pembaca berita TV3 juga yang merupakan bapa mertua kepada Azwan Bro, seekor lagi barua yang jadi pacat untuk Zambri Mamak. Bagaimanapun, Rosli Dahamin yang dipercayai gagal menguruskan AWANI Perak sebelum ini, sehinggakan gaji budak-budak yang bekerja dengannya pun tidak berbayar, telah menyerahkan kontrak tersebut kepada Tri-Silver milik Nizam Kicap.

Nizam Kicap sebelum ini memiliki Perak News yang hidup segan mampus tak mau dan menelan belanja RM80,000 setiap bulan secara buta-tuli. Aku juga difahamkan, satu lagi portal di Perak dan lebih terkenal berbanding Perak News, iaitu Perak Today juga mendapat air tangan Nizam Kicap. Diberitahu kepada aku, Perak Today mendapat pembiayaan RM20,000 setiap bulan walaupun bidang kerja dan keberhasilannya jauh lebih baik berbanding Perak News.

Aku juga diberitahu, Agenda Daily, yang suatu ketika dahulu merupakan tempat pelacuran budak-budak KJ, turut digunakan untuk menaikkan Zambri Mamak. Agenda Daily sudah pun mempunyai wakil di Perak dan seringkali membuat liputan tentang Zambri walaupun beritanya tidak bernilai dan bermutu langsung.

Sekarang, AWANI pula ada dalam senarai untuk menaikkan Zambri Mamak.

Semuanya campurtangan Nizam Kicap. Walaupun kalau tengok sekali lalu, semuanya tu konon-kononnya macam nak naikkan Mamak Pangkor tu, sebenarnya Nizam Kicap yang bercita-cita untuk jadi calon di Sg Rapat pada PRU akan datang, sedang mematikan Zambri secara senyap dan halus.

Kaedah memberikan pendedahan yang keterlaluan sama ada baik atau sebaliknya kepada seseorang pemimpin kerap kali digunakan oleh pihak musuh. Walaupun pendedahan tersebut akan menaikkan rating, waktu yang sama, rakyat akan dapat melihat terlalu banyak kerosakan yang telah dilakukan oleh Zambri Mamak yang naik dengan jalan mudah sebagai Menteri Besar Perak.

Nizam Kicap sebenarnya ingin membuktikan kepada towkeynya bahawa Zambri tak bekerja langsung untuk Perak. Memang betul pun apa yang Nizam Kicap cuba buat. Sepanjang Zambri jadi Menteri Besar Perak, apa yang dia dah buat untuk Perak?

Tarik pelaburan? Bawa pelabur?

Setahu akulah, yang Zambri duk buat hanyalah ikut Nizam Kicap tabur air maninya ke merata-rata tempat. Itu yang buatkan Zambri Mamak takut sangat dengan Nizam dan sentiasa tunduk kepada pressec botak tu!

Thursday, 13 October 2011

RAHSIA DALAM TANGAN, ZAMBRI MAMAK BACK-UP NIZAM KICAP GILA-GILA

Selepas tersiarnya posting tentang surat yang dihantar kepada setiap ADUN agar tidak mengeluarkan peruntukan bagi Kelab Media Perak, selain sebuah emel yang cuba melaga-lagakan press di Perak, Nizam Kicap telah menghubungi orang kuat Kelab Media Perak untuk bersihkan namanya.

Satu perangai Nizam Kicap yang sangat diketahui oleh sesiapa sahaja yang rapat atau pernah bekerja dengannya ialah, Nizam Kicap akan cepat melatah, melenting dan sibuk call sana-sini untuk menafikan perbuatannya. Tapi kalau benda tu tak betul, dia akan buat-buat bodoh, dan tidak memberikan respons.

Dalam hal ini, secara sahnya, memang Nizam Kicaplah yang punya angkara, yang menulis surat kepada semua ADUN dan menghantar emel tersebut.

Kesian kau, Nizam Kicap.... lu punya perangai jahat sudah bocor ma!

Nanti kita cerita dan dedahkan lagi macam mana Nizam Kicap ambil duit dari salah sebuah pusat lendir di Ipoh pulak yer!

Cerita MB mamak yang buat tak reti tentang Nizam Kicap sebenarnya sangat menarik perhatian ramai orang. Ramai yang mengandaikan, Nizam Kicap sebenarnya menyimpan rahsia besar tentang personal Zambri Mamak. Bukan rahsia macam mana si mamak pangkor tu boleh jadi MB sebab semua orang tahu, dia naik sebab Rosmah Mansor dan Najib walaupun mamak tu orang kuat KJ. Nizam Kicap hanyalah orang yang datang kemudian, berpeleseran di pejabat MB dan kemudian dapat bahagian sebab Zambri takdak kengkawan.

Ada sekor lagi konco besar Zambri bernama Hamdan Taha. Tapi bila rahsia Hamdan Taha boleh jadi kaya terbongkar, Hamdan Taha dipindahkan dari pejabat MB. Berbeza pula dengan layanan Zambri mamak terhadap Nizam Kicap.

Walaupun gambar-gambar Nizam Kicap mabuk sambil mengepit betina-betina jalang di sebuah pusat hiburan di Kuala Lumpur diserahkan kepada Zambri, mamak pangkor tu buat tak tahu saja. Malah, dalam beberapa gerak-gerinya yang lain, mamak pangkor itu dilihat sangat takut kepada Nizam Kicap. Tu belum lagi, Nizam Kicap mencanangkan kepada semua orang, takdak sesiapa pun yang boleh halau dia keluar dari pejabat MB sebab dia sangat rapat dengan Zamri Kadir.

Jadi sebab tu la, Nizam Kicap terus bermaharajalela dan membunuh sesiapa sahaja yang dirasakan akan mengancam kedudukannya.

Aku dapat tahu, ada beberapa keping gambar tentang kemaksiatan yang dilakukan oleh Nizam Kicap disimpan oleh seseorang. Buat masa sekarang, aku sedang menunggu gambar-gambar tu. Dan aku juga sedang menunggu beberapa dokumen rahsia tentang Nizam Kicap serta Zambri mamak pangkor, khususnya tentang penyelewengan tanah-tanah, kuari, bekas lombong serta yayasan-yayasan ghaib yang diorang ni duk pulun sapu!

Tunggu saja...

NIZAM KICAP SUDAH HURU-HARA.... PANAS PUNGGUNG BEB!

Aku belum sempat nak lelap bila ada kawan telefon aku dan bercerita tentang perangai Nizam Kicap yang dah tak senang duduk tetapi tetap berperangai tabur pasir dalam periuk nasi orang lain.

Huru-hara sebenarnya alien sekor ni!

Sepucuk surat telah dihantar kepada semua ADUN di negeri Perak supaya tidak bekerjasama dan tidak memberikan sebarang peruntukan bagi aktiviti Kelab Media Perak. Kelab Media Perak merupakan antara kelab yang dianggotai oleh pengamal-pengamal media dan sangat aktif. Terbaru, ahli-ahli kelab tersebut akan mendaki Gunung Kinabalu.

Bila sebut pasal surat ini, dah tentulah orang yang paling sesuai dengan kerja-kerja jahat tu adalah NIZAM KICAP.

Ni bukan kali pertama dia buat perangai. Sepucuk email telah dikarang oleh Nizam Kicap bertujuan untuk melaga-lagakan pengamal media di Perak supaya bergaduh sesama sendiri dan perangainya suka cari jalang tidak disebut.

Korang baca sendiri email yang ditulis oleh Nizam Kicap yang menyamar sebagai Cyber Press!

Reply to: Cyber Press
Subject: Cili Kasi Taruk: Hak Tetap Hak
Sent: Oct 5, 2011 1:14 PM


Sebarkanlah untuk semua press demi keringat dihargai Penat sial. Dua words paling best nak gambarkan perasaan press masa nak buat coverage PM di Tanjung Tualang, Tualang Sekah. Bersesak-sekak, bau busuk orang, kena halau dgn pulis, kena maki dgn ketua pulis dan bermacam-macamlah. Senang cerita, sapa-sapa yang buat coverage PM ari tu, masih ingat betapa teruknya cover. Makan? Toksah kiralah. Sama ada naik bas atau naik kereta sendiri, bab makan memang out. Sebab itulah I ada dgr semua press masa cover PM turun dapat sikit elaun, saguhati dari pejabat PM. Member I sendiri dah call Dato Aqmar press sec PM. Memang betul, dia ada kasi saguhati utk press. Tak kira press Melayu ka, Cina, India ka... sapa yang cover berhak dapat saguhati tu. Tapi mana itu wang? Aku dgr Dato Aqmar sudah kasi sama sorang press. Sapa press tu? I tidak rajin mau burukkan press itu kerana I tahu press itu kaya raya orangnya. Press ini sebenarnya selau merungut si polan ini si polan, kelab itu, group ini makan duit press. I tidak rajin nak sebut nama press ini sebab press-press boleh cari la press yang I maksudkan. I tak tahu berapa press itu terima daripada Dato Aqmar tapi mustahil la RM5? Kalau RM5, press-press patut halalkan saja, mungkin press itu tidak cukup wang untuk beli capati atau roti boom. 
Persoalannya, PM dan rombongan mereka sudah lama pulang ke Putrajaya tetapi kena apress seorang ini enggan agih-agihkan duit itu. Kamon... itu hak press-press, bukan press itu sorang. I dan yang lain-lain malas nak minta terus kerana kalau minta, press itu cakap I pula berkira nak sangat duit tu. Ini bukan soal nak sangat tapi hak. Sama konsep seperti kes di mana kuah hal atau roti pratha dikatakan hak si mamak...I yang berketurunan bugis campur jawa campur melayu ini takda hak mahu tuntut hak kuah dhal, roti pratha tu sebagai makanan asal usul I. TApi kalau mamak mahu kata rendang ayam, lemang dan ketupat asal

Wednesday, 12 October 2011

NIZAM KICAP OOOOO NIZAM KICAP, JAHAT BEBENOR KAMU GHOPERNYER!!!

Semalam, aku sibuk nak ke sana ke mari menguruskan beberapa hal kerja yang takdak kena-mengena dengan mana-mana parti politik. Malam tadi, sempatlah aku singgah kat Chenderung Balai, lepak jumpa kengkawan lama. Banyak juga cerita menarik tentang Nizam Kicap dan Menteri Besar berkulit kicap, Zambri yang sampai ke telinga aku.

Sorang kawan aku mempertikaikan tentang projek Youth Job Fair yang baru-baru ini diadakan di Ipoh melibatkan Pemuda Barisan Nasional. Katanya, syarikat milik Nizam Kicap, Tri-Silver dapat projek tersebut. Nizam Kicap menerusi Tri-Silver dapat RM500,000 dari Kerajaan Negeri Perak dan RM500,000 lagi dari Pemuda Barisan Nasional sebagai peruntukan untuk menyelenggarakan projek tu.

Kerajaan Negeri Perak bagi tapak percuma untuk para peserta. Oleh kerana Tri-Silver yang menguruskan acara tu, maka tapak di mana Youth Job Fair diadakan, diserahkan kepada Nizam Kicap.

Apa yang Nizam Kicap buat ialah, tapak tersebut dibahagikan kepada 100 tapak kecil. Kemudian, dia JUAL KESEMUA 100 tapak tersebut kepada peserta. Buta-buta dia dapat RM400,000 tanpa keluarkan sesen pun. Cukup dengan hanya modal dia sebagai pressec Menteri Besar.

Korang fikir, Menteri Besar terlibat dengan benda ni ke tidak?

RM1.4 juta untung atas angin, beb... tak hairanlah sebab apa, pressec MB Perak ini ketagih sangat dengan rumah urut dan kelab hiburan berstatus tinggi kat KL sampai menikah ketiga pun dengan perempuan urut. Rupa-rupanya banyak masyuuuuuukkkk....

Monday, 10 October 2011

PAFA JUAL TANAH DAN KUARI, DUITNYA PERGI KE MANA?

Aku rentikan dulu cerita tentang Nizam Kicap, Azhar dan Anuar sebab ada orang tengah duk tuduh orang lain terbabit sekali dengan aku buat pendedahan ini. Perangai macam haramjadah yang ditunjukkan khususnya oleh Nizam Kicap membuatkan darah aku menggelegak. 

Untuk pengetahuan orang-orang macam Nizam Kicap dan konco-konconya, jangan fikir orang tak tahu apa yang korang buat la... jangan ingat, dalam pejabat korang tu takdak mata, takdak telinga, takdak mulut nak keluarkan cerita-cerita penyelewengan yang korang buat. 

Korang punya cerita, aku peramkan dulu... biar korang panas sikit. 

Aku dapat tahu, Kerajaan Negeri telah memperuntukkan tanah seluas 13 ekar untuk PAFA atau Persatuan Bola Sepak Perak dan sebuah kuari. Bagaimanapun, tanah seluas 13 ekar tersebut telah dijual dengan harga RM9 juta manakala kuari yang diuruskan oleh sebuah syarikat yang dikenali sebagai Jatikuari pula turut dijual dengan harga berjuta ringgit.

Mana perginya duit berjuta-juta ringgit hasil jualan tanah dan kuari tersebut? Siapakah yang terlibat dan menjadi dalang kepada penjualan tanah berkenaan? Atau duit ini sebenarnya masuk ke kocek Nizam Kicap dan konco-konconya yang merupakan proksi kepada Menteri Besar, Zambry Abdul Kadir?

Pendedahan terperinci tentang kes ini akan aku buat dalam tempoh terdekat ini... nanti kita boleh tengok, antara Nizam Kicap, toyol-toyol belaan Zambry Abdul Kadir dan Zambry Abdul Kadir sendiri, siapa sebenarnya yang merupakan jembalang besar!